printlogo


کد خبر: 277221تاریخ: 1402/12/1 00:00
اخبار

طلای دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
2 دونده ایران به طلا و نقره دوی ۸۰۰ متر رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا دست یافتند. به گزارش ایسنا، سومین روز مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا، دوشنبه ۳۰ بهمن برگزار شد و زنان دوومیدانی‌کار در نوبت صبح به رقابت با حریفان خود پرداختند. در ماده ۸۰۰ متر تکتم دستاربندان با ثبت زمان2:09:17 زودتر از دیگر دونده‌ها از خط پایان عبور کرد و به مدال طلا رسید. این دومین طلای زنان دوومیدانی ایران در قهرمانی آسیاست. پیش از این فرزانه فصیحی در دوی ۶۰ متر مدال طلا گرفت. نگین آذری‌عدالت دیگر دونده ۸۰۰ متر ایران نیز با ثبت زمان 2:11:43 به مدال نقره دست یافت. به این ترتیب طلا و نقره دوی ۸۰۰ متر یازدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا به ایران رسید. علاوه بر این مهسا میرزاطبیبی نماینده ایران در ماده پرش با نیزه با پرشی به ارتفاع 4.10 متر در جایگاه سوم ایستاد و برنز گرفت. در دوی ۴ در ۴۰۰ متر امدادی هم تیم ایران بعد از تیم قزاقستان، در رتبه دوم قرار گرفت و نقره را به دست آورد. 
***
معروف و تیم‌ ملی به این دلیل کنسل شد
روز یکشنبه مشخص شد پرونده حضور سعید معروف در تیم‌ ملی والیبال کلاً بسته شده است. به گزارش «ورزش سه»، سعید معروف که تا 2 ماه پیش گزینه اصلی هدایت تیم‌ ملی والیبال ایران بود به یک‌باره از لیست کاندیدای تیم‌ ملی کنار رفت تا دوباره این بازیکن بزرگ والیبال ایران را در زمینه مربیگری نبینیم. اما چه اتفاقی افتاد که سعید معروف از تیم‌ ملی والیبال ایران کنار رفت. پیگیری‌ها نشان می‌دهد سعید معروف از چند هفته پیش دیگر تمایلی به مذاکره با مسؤولان فدراسیون والیبال ایران نشان نداد تا فدراسیون مجبور به کنار گذاشتن او از بین گزینه‌های هدایت تیم‌ ملی والیبال بزرگسالان شود. عدم پاسخگویی سعید معروف به فدراسیون والیبال به دلیل این بوده که او با محمدرضا داورزنی، رئیس سابق فدراسیون والیبال توافق کرده بود که هدایت تیم‌ ملی و همچنین نظارت بر تیم‌های پایه را بر عهده بگیرد که با کنار رفتن داورزنی او نیز عقب‌نشینی کرد. شاید اگر محمدرضا داورزنی در فدراسیون ماندگار می‌شد به احتمال خیلی زیاد او حالا سرمربی تیم‌ ملی بود ولی این اتفاق نیفتاد. البته یک موضوع دیگر که حضور سعید معروف را در تیم‌ ملی کنسل کرد، بعضی عوامل خارج از فدراسیون والیبال بودند که تمایلی به حضور سعید معروف در تیم‌ ملی نداشتند که این عامل و همچنین عدم رغبت خود او باعث شد تا تیم‌ ملی والیبال و کاپیتان سابق تیم‌ ملی به یکدیگر نرسند. حالا سعید معروف که با اعلام فدراسیون والیبال دیگر از جمع گزینه‌ها کنار رفته 2 راه پیش رو دارد؛ یا به دنیای بازی برگردد یا دوره‌های مربیگری را طی کند. البته شایعاتی مبنی بر حضور او در لیگ آمریکا شنیده می‌شود که صحت آن هنوز تایید نشده است. 
***
آزمون: به خاطر حرکت هویسن از هواداران فروزینونه عذرخواهی کردم
مهاجم ایرانی تیم فوتبال رم دلیل عذرخواهی از هواداران تیم فروزینونه را در بازی 2 تیم توضیح داد. 
سردار آزمون که  در برتری 3 بر صفر تیم رم در خانه فروزینونه در چارچوب هفته بیست‌و‌پنجم سری A ایتالیا از ابتدا تا انتها در ترکیب جالوروسی حضور داشت و در دقیقه 71 هم گل دوم تیمش را به ثمر رساند، پس از این بازی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «DAZN» گفت: بازی سختی بود، بویژه نیمه اول آن. بین دو نیمه کادر فنی تاکتیک‌ها را تغییر داد و نیمه دوم بهتر بازی کردیم. گلزنی هم وظیفه من است و بابت کسب این پیروزی خوشحالم. وی همچنین درباره چرایی عذرخواهی‌اش از هواداران میزبان پس از گلزنی‌اش اظهار داشت: من به این دلیل از هواداران فروزینونه عذرخواهی کردم چون آنها از حرکت دین هویسن به هنگام شادی گلم (گذاشتن انگشت اشاره روی بینی‌اش به نشانه سکوت) خوش‌شان نیامد. بازیکنان حریف هم این موضوع را به ما انتقال دادند و به همین خاطر می‌خواستم از آنها عذرخواهی کنم. احترام در فوتبال مهم‌ترین چیز است. همه ما همکار و دوست هستیم. کار در زمین مسابقه سخت است، اما درست این است که برای یکدیگر احترام قائل شویم. مهاجم ایرانی رم همچنین در تمجید از سرمربی جدیدش خاطرنشان کرد: زمانی که کوچک بودم، طرفدار تیم رم بودم. من همیشه بازی‌های بزرگ را دنبال می‌کردم چون در آن زمان تنها بازی‌های بزرگ از تلویزیون پخش می‌شد. دروسی بازیکن خیلی خشنی بود اما قلب بزرگی داشت. او در مربیگری‌اش هم همین گونه است و به ما کمک زیادی کرده و در ما انگیزه زیادی ایجاد می‌کند. آزمون در پایان درباره آقای خاص که اخیراً از سمت سرمربیگری رم اخراج شد نیز گفت: می‌خواهم از ژوزه مورینیو بابت تمام کارهایی که برای رم و کمک‌هایی که به ما کرد، تشکر کنم. امیدوارم حالا با دانیله دروسی حتی بهتر از این هم کار کنیم. رم با این برد 41 امتیازی شد و در حال حاضر در رده ششم جدول رده‌بندی سری A ایتالیا قرار دارد.

Page Generated in 0/0080 sec