printlogo


کد خبر: 277229تاریخ: 1402/12/1 00:00
اخبار

انتقاد از تبلیغ دخانیات در شبکه نمایش خانگی
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر ممنوعیت تبلیغ دخانیات، در عین حال از نامه‌نگاری با سازمان صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های مربوط جهت جلوگیری از تبلیغ سیگار در شبکه نمایش خانگی خبر داد. دکتر جعفر جندقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مصرف هر شکلی از سیگار و دخانیات برای بدن مضر است، گفت: اگرچه مصرف دخانیات برای سلامتی خطرناک است اما مصرف‌کنندگان دخانیات در کشور حضور دارند.  با توجه به اینکه دخانیات در کشور مصرف می‌شود، بخش‌های خصوصی و دولتی در زمینه تولید و پخش دخانیات فعالیت می‌کنند. وی با بیان اینکه تمام عرضه‌کنندگان دخانیات باید بر اساس «قانون جامع کنترل دخانیات» فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: هرگونه تبلیغ برای مصرف دخانیات ممنوع است حتی اگر روی پاکت سیگار باشد. وی با بیان اینکه سریال‌های نمایش خانگی نسبت به تبلیغ دخانیات اقدام می‌کنند، اظهار کرد: خانواده‌ها نسبت به این موضوع انتقاداتی وارد کرده‌اند و در ارتباط با این موضوع با وزارت بهداشت تماس گرفته‌اند. خانواده‌ها از وزارت بهداشت درخواست کرده‌اند موضوع مصرف و تبلیغ دخانیات در سریال‌های نمایش خانگی را پیگیری کنیم. 
***
رونمایی از سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان
سامانه احراز هویت دیجیتالی ایرانیان (هدا) و طرح ثبت ولادت و صدور هوشمند شناسنامه نوزاد و طرح متمرکزسازی چاپ و صدور شناسنامه دیروز با حضور وزیر کشور رونمایی و بهره‌برداری شد. سازمان ثبت احوال کشور در راستای تحقق سازمان هوشمند و در جهت کاهش جعل گواهی‌های ولادت، کاهش هزینه‌های ناشی از چاپ گواهی‌های فیزیکی و جلوگیری از امکان خطای کاربر در ورود اطلاعات اقدام به ایجاد سرویس سرویس برخط دریافت اطلاعات گواهی ولادت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کرده است تا اطلاعات متولدان به صورت برخط به سازمان ثبت احوال ارسال شود. متقاضی ثبت ولادت به واسطه ایجاد بستر لازم برای صدور هوشمند شناسنامه نوزاد می‌تواند با ورود به پنجره سهیم و انتخاب خدمات مورد نظر، نسبت به وارد کردن کد رهگیری اطلاعات خود اقدام کند. این اطلاعات به محض تایید به صورت هوشمند به کارتابل واحد ثبتی مربوط ارجاع و فرآیند صدور شناسنامه انجام و به نشانی متقاضی ارسال خواهد شد. به منظور سهولت شهروندان در تعیین نام نیز سامانه تعاملی نام در درگاه سهیم قرار گرفته که والدین ضمن استفاده از امکان مشاوره برخط می‌توانند بر‌اساس جنسیت، دسته‌بندی‌ها، مشاهده معانی نام، ریشه نام‌ها و... به جست‌وجو و انتخاب نام مدنظر بپردازند.
***
سلامت معنوی، مهم‌ترین بعد چهارگانه سلامت است
نشست خبری هشتمین همایش سلامت معنوی با حضور دکتر سیدعلیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور و حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه بقیه‌الله(عج) در فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. قرار است نمایشگاه قرآن، سلامت معنوی اسلامی و جامعه از چهارشنبه تا جمعه، ۲ تا ۴ اسفند ۱۴۰۲ در شهر مقدس قم، سالن الغدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شود. مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در این نشست اظهار کرد: سلامت معنوی یکی از ابعاد چهارگانه سلامت (جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی) طبق مصوبه سازمان جهانی بهداشت است. بسیاری از کشورها به این بعد از ابعاد سلامت توجه کرده و آن را در عرصه‌های آموزش، پژوهش و مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی - درمانی وارد کرده‌اند. با این حال، در کشور ما این بعد مهم از ابعاد سلامت تاکنون چندان‌که شایسته و بایسته است مورد التفات و توجه جدی و دقیق قرار نگرفته است. این در حالی است ‌که بعد معنویت، از منظر دین مبین اسلام، عمیق‌ترین بعد از ابعاد سلامت است و بر دیگر ابعاد سلامت (جسم، روان و اجتماع) بیشترین و گسترده‌ترین تأثیرات را دارد. وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش آشنایی مخاطبان با سلامت معنوی در قرآن، واکاوی مبانی، مسائل و نتایج سلامت معنوی در قرآن، بررسی ارتباط سلامت معنوی قرآن‌بنیاد با ابعاد مختلف سلامت جامعه، مطالعه راهکارهای اجرایی و نهادینه‌سازی سلامت معنوی قرآن‌بنیاد در سطح جامعه، استفاده از ظرفیت محیط‌های آموزشی و ارائه مراقبت‌های سلامت برای رشد و ارتقای معنویت و اخلاق اسلامی در جامعه است.

Page Generated in 0/0076 sec