printlogo


کد خبر: 277239تاریخ: 1402/12/1 00:00
اخبار

بازدید رئیسی از خانه نوآوری و فناوری ایران
رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی بر معاونت علمی ریاست‌جمهوری از نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان «خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT)» که به عنوان شعبه مرکزی خانه‌های نوآوری و فناوری در کشورهای هدف صادراتی مستقر است، بازدید کرد. خانه‌های نوآوری و فناوری (iHiT) علاوه بر تهران، در کشورهای کنیا، سوریه، چین، روسیه، ازبکستان، ترکیه و عراق نیز دایر و فعال هستند و شعبه مرکزی iHiT که هاب این مراکز است زیر نظر معاونت علمی و فناوری در تهران دایر شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در بازدید از این سامانه با تاکید بر اهمیت نقش معاونت علمی و فناوری در ایجاد اشتغال برای قشر تحصیلکرده جامعه به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کشور گفت: خوشبختانه رشد قابل توجه شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه و ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در کشور فراهم کرده است که معاونت علمی و فناوری با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش مهمی در رفع مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان ایفا کند. رئیس‌جمهور همچنین ضرورت توجه ویژه به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت علمی و فناوری با هدف تکمیل زنجیره ارزش را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت تحقق این هدف جایگاه صندوق نوآوری و شکوفایی از صندوق حمایتی به صندوقی برای سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری ارتقا خواهد یافت.
***
فرمانده کل سپاه پاسداران:
هدف پروژه ناامید‌سازی دشمن بازداشتن ما از استقامت است
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هیاهو، جنجال و غوغاگری از خاصیت‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست، گفت: آنها اهل هیاهو و جنجال هستند و هر میزان هم بیشتر آسیب‌دیده و ضعیف‌تر شوند، به همان میزان بیشتر هیاهو می‌کنند. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در آیین افتتاح نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای ورزش سپاه پاسداران گفت: امروز شما اگر به دنیای ذهن طراحان، سیاست‌مداران و فرماندهان عالی‌رتبه دشمن رفته و ذهن آنها را بازخوانی کرده و آن را به صورت داده‌های روی کاغذ استخراج و مکتوب کنید، شاهد هستید که می‌گویند همه تمرکز باید روی ایران باشد و باید این جماعت از ایستادگی دست بکشند. وی افزود: هدف پروژه ناامید‌سازی دشمن برای این است که ما را از ایستادگی و استقامت بازدارند. در راه مقاومت در برابر دشمن نباید دچار خستگی و ترس شد و نباید از جنجال و هیاهوی دشمنان هراس داشت. فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هیاهو، جنجال و غوغاگری از خاصیت‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست، گفت: آنها اهل هیاهو و جنجال هستند و هر میزان هم بیشتر آسیب‌ دیده و ضعیف‌تر شوند، به همان میزان بیشتر هیاهو می‌کنند. 
***
سخنگوی شورای نگهبان:
تعداد تأیید صلاحیت‌ها ادعای «خالص‌سازی» را زیر سؤال می‌برد
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تعداد افراد تایید صلاحیت‌‌شده برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اعداد و ارقامی که در این دوره شاهد بودیم، ادعای خالص‌سازی را زیر سوال می‌برد. هادی طحان‌نظیف در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خروجی‌های انتخابات‌هایی که در کشور برگزار شده است، اظهار کرد: خروجی شورای نگهبان در سال‌هایی که پس از پیروزی انقلاب انجام وظیفه کرده گویای این است که از صندوق‌های رای شاهد اتفاقات مختلف و متفاوتی بودیم؛ اینکه دولت‌ها و مجالس مختلف با رویکردهای سیاسی کاملا متفاوت سر کار آمدند حاکی از آن است که همواره رای و اراده مردم حاکم بوده است. وی با بیان اینکه «شورای نگهبان نهادی است که حداقل‌های قانونی را که در قانون انتخابات آمده باید بررسی کند»، تاکید کرد: انتخاب اصلی، اساسی و حداکثری را مردم انجام می‌دهند. با نگاه به خروجی انتخابات گذشته می‌بینیم از گروه‌های سیاسی، اقشار و احزاب مختلف در بین انتخاب‌شوندگان بوده‌اند، همچنین در مقایسه دولت‌ها و مجالس مختلف مشاهده می‌کنیم که هرکدام از نظر رویکرد سیاسی کاملا با دیگری متفاوت است. اینکه دولت‌ها و مجالس با رویکردهای سیاسی متفاوت روی کار آمده‌اند حاکی از آن است که رای و اراده مردم حاکم است. طحان‌نظیف در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی مبنی بر قرار داشتن خالص‌سازی در دستور کار نهادهایی نظیر شورای نگهبان با بیان اینکه «اینها تحلیل‌های سیاسیون است و ما به این مباحث ورودی نداریم در حالی که شورای نگهبان بر مبنای قانون عمل می‌کند»، اظهار کرد: اعداد و ارقامی که در این دوره شاهد بودیم، این گزاره را زیر سوال می‌برد. از حدود بیش از ۲۰ هزار نفر داوطلب کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی، حدود ۱۵ هزار نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و نمی‌توان گفت اینها از گروهی خاص هستند، بلکه از عموم مردم هستند و ممکن است از جریانات سیاسی مختلف در بین آنها نیز حضور داشته باشند.
***
اظهارات تند محسن آرمین علیه بیانیه روزنه‌گشا‌ها
نایب‌رئیس جبهه اصلاحات بیانیه 110 فعال سیاسی اصلاح‌طلب را که «روزنه‌گشایی» لقب گرفته آغاز انشعاب در این جبهه خواند و ضمن مخالفت با مشارکت در انتخابات 11 اسفند گفت که رای دادن متضمن خیر عمومی نیست. محسن آرمین گفت: شرکت ما در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ و ۹۶ و حمایت از کاندیدایی که اصلاح‌طلب نبود، شرکت ما در انتخابات مجلس ۹۴ که به خاطر نداشتن کاندیدای اختصاصی، برای پیدا کردن کاندیدا فراخوان عمومی دادیم، تلاش برای روزنه‌گشایی بوده است، بنابراین در اصل این رویکرد اختلاف‌نظر نیست. اختلاف‌نظر در این است که آیا در انتخابات ۱۱ اسفند روزنه‌گشایی ممکن است یا ممتنع. دوستان اقلیت معتقدند در شرایط کنونی باید کنشگری مرزی کرد و دوستان اکثریت معتقدند شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند نه کنشگری مرزی، بلکه کنشگری بدون مرز است، زیرا فضا چنان بسته و جامعه چنان مستأصل، معترض و خشمگین است که شرکت در انتخابات به هیچ نتیجه‌ای که متضمن خیر عمومی باشد، ختم نمی‌شود.

Page Generated in 0/0060 sec