printlogo


کد خبر: 277254تاریخ: 1402/12/2 00:00
اخبار

اجرای «بازگشت به خان نخست» درمحوطه تئاتر شهر
نمایش خیابانی «بازگشت به خان نخست» به کارگردانی داریوش نصیری به مناسبت اعیاد شعبانیه و با هدف شادی‌بخشی در بستر جامعه از ۳ تا ۶ اسفند، به مدت ۴ شب ساعت ۱۷ در محوطه تئاترشهر اجرا می‌شود.
این نمایش پیش از این حائز دریافت رتبه نخست بخش دانشگاهی از سوی وزارت علوم در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده بود و به همت اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه امیرکبیر نیز در صحن این دانشگاه اجرای عموم داشته است. در این اثر نمایشی ۵۰ دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف از استان‌های کشور به عنوان بازیگر حضور دارند.
سایر عوامل نمایش عبارتند از طراح و نویسندگان: داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان؛ مشاوران کارگردان: بهزاد آقاجمالی و سعید قاسمی؛ دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: نگین زینی‌وند، گروه کارگردانی: رضاشفایی، آیلار صدرخواه، سامان ترده، علی صفری، سامان ایرانی و علی قراربخش؛ عکاس و تصویربردار: امین سروری؛ طراح فضا: داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان؛ طراح لباس: داریوش نصیری و نگین زینی‌وند؛ طراح پوستر و بروشور: امیرحسین قاسمی و زهرا رضوان؛ مدیر صحنه: کوثر آقایی.
این نمایش با ارادت گروه به ساحت مقدس امام زمان(عج) و به صورت یک نذر فرهنگی در محوطه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
***
ویژه‌برنامه افطار شبکه 2 به میزبانی حرم مطهر امام رضا(ع)
«پناه» ویژه‌برنامه افطار شبکه 2 سیما به میزبانی حرم مطهر امام رضا‌(ع) با مشارکت آستان قدس رضوی همزمان با آغاز ماه رمضان از شبکه 2 سیما روانه آنتن می‌شود.
این برنامه با اجرای مصطفی امامی هر غروب قبل از لحظات عرفانی اذان مغرب تا بعد از آن با موضوع «مهر امام رضا(ع) برای همه» از حرم مطهر ایشان به صورت زنده پخش می‌شود. این برنامه هر شب با حضور میهمانانی ویژه همراه با سوژه‌ای از جنس مهربانی و روایت‌هایی شنیدنی از بازخوانی قصه میهمانان آقا علی‌ بن ‌موسی‌الرضا(ع) همراه مخاطبان است. هدیه مهربانی و نجوا به همراه شگفتانه‌هایی برای میهمانان از دیگر آیتم‌های «پناه» است که به مدت ۳۰ شب میزبان مخاطبان شبکه 2 سیما خواهد بود.
این برنامه محصول گروه معارف شبکه 2 سیماست که با اجرای مصطفی امامی، به تهیه‌کنندگی حسام جمارانی، کارگردانی محمد خندان و با مشارکت آستان قدس رضوی در 30 قسمت ۹۰ دقیقه‌ای به عنوان ویژه‌برنامه افطارهای ماه مبارک رمضان از شبکه 2 سیما پخش می‌شود.
***
گالری خورشید «جلوه اثر» را  به نمایش می‌گذارد
افتتاحیه نمایشگاه گروهی «جلوه اثر» با شرکت ۳۱ هنرمند در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی، روز جمعه ۴ اسفند سال جاری در گالری خورشید برگزار می‌شود.
نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «جلوه اثر» در ۷ رشته هنری نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، دیجیتال آرت، مجسمه، نقاشیخط و تذهیب، ساعت ۱۶ روز جمعه، ۴ اسفند ۱۴۰۲ با حضور آیناز زارعی نقاش و مدیر گروه هنری آیتیست، همچنین پدیدآورندگان آثار در گالری خورشید افتتاح می‌شود. اسامی هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد به شرح زیر است: بهشته امینی، ثریا قلیزاده، حدیث طوری‌بیلدرق، حوریه امینی، ریحانه ذبیحی‌ریزی، سارا عبدلی، سوگل‌سادات حجازی، سیدسپهر رئیس‌الاسلام‌زاده، سیده‌فاطمه حسینی‌زکریاکلایی، شیدا جوادیان‌کوتنایی، عارفه ثقفی، عسل حق‌پرست، فایزه بیگ‌زاده، فرشته یزدانی، محمدسعید مهدوی، مرضیه بشیری‌آستانه، مریم جلالی، مسعود تاران، ملیکا عواطف‌فاضلی، منیره ممشلی، مهری احمدی، مهری خدابخش‌حصار، مهشید صولتیان، مونا مسعودی‌ندوشن، مینا بدره، نازیلا تبریزی، ندا صادقی‌مطلق، نفیسه خطیب‌پور، هانیه سالاری‌برکویی، یاسمن‌سادات امینی و یوسف زارع‌پورنصیرآبادی.
علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی برای تماشای ۵۲ اثر راه‌یافته به «جلوه اثر» می‌توانند تا از روز جمعه ۴ اسفند تا روز سه‌شنبه ۸ اسفند سال جاری، از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری خورشید واقع در بلوار آفریقا، کوچه تور، پلاک ۷۰، طبقه یک، واحد یک مراجعه کنند. اختتامیه رویداد نیز روز چهارشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
***
تکریم و معارفه مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس
مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد. 
در این مراسم از خدمات سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدقاسم ناظر» قدردانی و حکم صادره از سوی سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، توسط سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع ‌مقدس به سردار سرتیپ دوم پاسدار «نادر ادیبی» به‌عنوان مدیرعامل جدید موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس اعطا شد. 
همچنین در این مراسم سردار ناظر، مدیرعامل سابق موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس ضمن تبریک به مدیرعامل جدید موزه، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در دوران مدیریتش را ارائه کرد. 
سردار نادر ادیبی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته، اهم برنامه‌های خود را به لزوم افزایش بازدیدکنندگان موزه با برنامه‌های متنوع و جدید، استفاده هر چه بهتر از توانمندی‌های جوانان و تدوین تقویم فعالیت‌های موزه به صورت روزشمار برشمرد.

Page Generated in 0/0061 sec