printlogo


کد خبر: 277260تاریخ: 1402/12/2 00:00
معترضان در تل‌آویو علیه سیاست‌های نتانیاهو درباره مذاکرات برای مبادله اسرای صهیونیست به خیابان‌ها آمدند
برو با حماس توافق کن!

گروه بین‌الملل: صدها اسرائیلی با برپایی تظاهراتی مقابل محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی خواستار دستیابی فوری به توافق مبادله اسرا شدند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: مخالفت با توافق مبادله اسرا یعنی حکم اعدام! معترضان در مقابل مقر اقامت بنیامین نتانیاهو تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی خواستار امضای هرچه سریع‌تر توافق مبادله اسرا شدند. بر اساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی تلاش داشت معترضان را از نزدیک مقر اقامت نتانیاهو متفرق کند که منجر به درگیری بین ۲ طرف شد. طی روزهای گذشته نیز تل‌آویو و قدس اشغالی شاهد تظاهرات شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه بود که خواستار توافق فوری رژیم صهیونیستی با حماس برای آزادی اسرا هستند.
در پی اوج گرفتن اعتراضات شهرک‌نشینان صهیونیست و خانواده‌های اسرای باقیمانده در غزه علیه کابینه نتانیاهو، پلیس رژیم صهیونیستی با تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی در تل‌آویو که خواستار امضای توافق مبادله اسرا با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی بودند، درگیر شد. روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی از قدس خبر داد معترضان در مقابل مقر اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی خواستار امضای هر چه سریع‌تر توافق مبادله اسرا شدند. تصاویر منتشرشده از این تجمع بیانگر تلاش پلیس رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن معترضان از نزدیک منزل نتانیاهو در قدس بود که منجر به درگیری ۲ طرف شد.
همچنین خانواده‌های اسرای صهیونیست با سر دادن شعارهایی، خواهان استعفای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و امضای فوری توافق تبادل اسرا شدند. از سوی دیگر ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد مذاکرات درباره برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی به‌رغم وجود چالش‌های بزرگ ادامه دارد. بر اساس گزارش الجزیره، الانصاری همچنین تصریح کرد در مذاکرات جاری درباره معامله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی، پرونده بشردوستانه اولویت دارد. قطر و مصر میانجی‌ها اصلی مذاکرات غیرمستقیم میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا محسوب می‌شوند. اخیرا مذاکراتی در قاهره با مشارکت رژیم صهیونیستی، مصر، قطر و آمریکا برای معامله تبادل اسرا میان حماس و این رژیم و آتش‌بس در غزه برگزار شد اما نتیجه‌ای نداشت. منابع و مسؤولان آمریکایی پیش‌تر اعلام کرده بودند این مذاکرات فضای مثبتی داشت اما نتیجه‌ای نداشت با این حال مذاکرات ادامه خواهد داشت.
همچنین هیاتی بلندپایه به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس برای گفت‌و‌گو با مقامات مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه، صبح دیروز (سه‌شنبه) وارد قاهره شد. پایگاه خبری «عرب48» به نقل از یک منبع در جنبش حماس گزارش داد گفت‌وگوی مقامات حماس و مصر پیرامون پیشنهادهای آتش‌بس و کاهش درد و رنج مردم فلسطین خواهد بود. جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای این گزارش را تایید کرد و گفت در این دیدار به مسائل سیاسی و میدانی پرداخته خواهد شد. در بیانیه حماس اشاره شده است گفت‌وگوهایی که در شرایط جنگی جریان دارد «تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس و کمک‌رسانی به شهروندان و تحقق اهداف مردم فلسطین» را در بر می‌گیرد. پایتخت مصر طی چند ماه گذشته شاهد گفت‌و‌گوهایی چهارجانبه و غیرمستقیم میان آمریکا، مصر، قطر و اسرائیل بوده که در آنها، آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. هیچ‌یک از این گفت‌و‌گوها تاکنون به آتش‌بس منتهی نشده؛ شرطی که رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرده است به کمتر از آن و خروج کامل نیروهای اسرائیل راضی نخواهد بود.
***
بیش از نیمی از صهیونیست‌ها پیروزی در جنگ غزه را بعید می‌دانند
یک موسسه صهیونیستی با انجام یک نظرسنجی اعلام کرد بیش از نیمی از صهیونیست‌ها شانس پیروزی کامل در جنگ غزه را بسیار کم می‌دانند. نتایج یک نظرسنجی که توسط یک موسسه صهیونیستی انجام شده نشان می‌دهد بیش از نیمی از صهیونیست‌ها بر خلاف تبلیغات فشرده سران خود رسیدن به پیروزی کامل در غزه را بعید می‌دانند. نظرسنجی نهاد موسوم به موسسه «دموکراسی اسرائیل» نشان می‌دهد ۵۵ درصد صهیونیست‌ها معتقدند شانس رسیدن به پیروزی کامل در غزه برای اسرائیل بسیار کم است. علاوه بر آن طبق نظرسنجی مذکور، ۶۰ درصد صهیونیست‌ها معتقدند بزودی یک تظاهرات گسترده علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم آغاز خواهد شد. این درحالی است که از ابتدای هفته جاری اعتراض‌های بزرگی در سراسر اراضی اشغالی علیه نتانیاهو با هدف سرنگونی وی و کابینه‌اش برگزار شده است.

Page Generated in 0/0059 sec