printlogo


کد خبر: 277266تاریخ: 1402/12/2 00:00
هفته هفدهم لیگ برتر امروز با برگزاری دیدار پرسپولیس - تراکتور آغاز می‌شود
نبرد تمام سرخ

مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال از امروز با انجام ۴ مسابقه آغاز می‌شود که در مهم‌ترین مسابقه پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف تراکتور تبریز می‌رود. هفته هفدهم لیگ برتر مثل هفته قبل با یک بازی معوقه همراه است؛ سپاهان اصفهان به دلیل بازی برگشت با الهلال عربستان، مقابل ذوب‌آهن اصفهان به میدان نمی‌رود. 
* نبرد قرمزپوشان در ورزشگاه خالی
یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های دور برگشت لیگ امروز بدون حضور تماشاگر و در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. پرسپولیس هفته قبل بد بازی نکرد اما تک گل 3 امتیازی حریف که با اشتباه بیرانوند و به زیبایی‌ زده شد، اوسمار ویرا، سرمربی برزیلی پرسپولیس را بیش از پیش تحت فشار هواداران قرار داد. پرسپولیس و اوسمار شاید خوش‌شانس هستند که بازی بدون تماشاگر است چون احتمال داشت در صورت گل خوردن یا حتی مساوی خانگی نیز مورد اعتراض شدید قرار بگیرند. بازی رفت را پرسپولیس یک بر صفر برد ولی بازی برگشت حکایت دیگری دارد؛ تراکتور اکنون با ۲۸ امتیاز در رده چهارم جدول ایستاده است. پرسپولیس شاید برای این بازی حساس بیرانوند سرماخورده را به همراه نداشته باشد که در آن صورت ممکن است دروازه‌بان جوان این تیم در‌ون دروازه‌ قرار بگیرد! امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس دیگر‌ محروم‌ نیست و می‌تواند مقابل پرسپولیسی‌های سابق تراکتور مثل شجاع خلیل‌زاده، مهدی عبدی، مهدی شیری و سیامک نعمتی قرار بگیرد. تقابل مربیانی از برزیل و اسپانیا بازی امروز را جذاب خواهد کرد، هرچند شاید برزیلی‌ها کمتر مربیان مطرح‌ و تراز اولی در سطح فوتبال جهان باشند اما اوسمار فعلا هدایت یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های آسیا را بر عهده گرفته است. تنها نقطه تاریک تقابل قرمزپوشان تهران و تبریز نبود تماشاگر است. پرسپولیس در صورت برد به طور موقت به رده دوم جدول لیگ صعود می‌کند اما در صورتی که برنده نشود، فاصله امتیازی‌اش با استقلال صدرنشین بیشتر خواهد شد که باعث گلایه بیشتر پرسپولیسی‌‌ها از باشگاه و سرمربی برزیلی این تیم خواهد شد. تا لحظه نگارش این گزارش هنوز پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس باز نشده بود و مشخص نیست 4 خرید جدید قرمزها برای دیدار امروز جواز بازی دارند یا خیر. اگر درویش نتواند پنجره نقل‌وانتقالاتی تیمش را برای بازی امروز باز کند، شاید دومین شکست اوسمار، راهی باشد برای خروج زودهنگام او. البته مدیران باشگاه قرمزپوش همه تلاش خود را در چند روز گذشته به کار بستند تا به هر قیمتی پنجره نقل‌وانتقالات تیم‌شان را تا قبل از سوت داور این بازی باز کنند. 
* اوسمار ویرا: بازی سختی برابر تراکتور داریم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به دیدار حساس تیمش برابر تراکتور در بازی امروز، گفت: می‌دانیم که برابر تیم خوب تراکتور بازی سختی در پیش داریم اما به دنبال پیروزی و گرفتن 3 امتیاز هستیم. اوسمار در نشست خبری قبل از بازی پرسپولیس و تراکتور تبریز گفت: می‌دانیم بازی خیلی سختی مقابل تراکتور داریم. آنها تیم خیلی خوبی هستند و نسبت به نیم‌فصل اول خیلی پیشرفت کرده‌اند. تراکتور بخوبی صاحب توپ می‌شود و مالکیت توپ را مثل تیم ما دوست دارد. همین موضوع چالش خوبی برای دیدار فردا (امروز) ایجاد می‌کند. وی درباره عملکرد تیمش مقابل آلومینیوم که یک بر صفر شکست خوردند، تاکید کرد: دومین بازی دور برگشت را باید انجام دهیم. درست است مقابل آلومینیوم اراک خوب بودیم اما کافی نیست و باید نتیجه بگیریم. بازی متفاوتی نسبت به دیدار قبل داریم. شکل و شیوه بازی با تراکتور خیلی با بازی مقابل آلومینیوم فرق می‌کند و باید تلاش بیشتری کنیم. او در ادامه درباره خریدهای زمستانی و دستیاران خارجی‌اش به مهر گفت: ما با توجه به شرایط انتخاب‌های‌مان تصمیم‌گیری کردیم. بازیکنانی که گرفتیم از فصل قبل دنبال این بازیکن‌ها بودیم تا نقاط ضعف را پوشش دهیم. لیست خرید در دوران سرمربیگری آقای گل‌محمدی تهیه شده بود. سرمربی سرخپوشان ادامه داد: البته اکنون مهم‌ترین موضوع، پنجره نقل‌وانتقالات است. بازیکن باید بداند در فاصله ۲۴ ساعت مانده به بازی می‌تواند در ترکیب قرار بگیرد یا نه! در بازی با آلومینیوم بازیکنی مثل امید عالیشاه را به دلیل محرومیت در اختیار نداشتیم. 

Page Generated in 0/0057 sec