printlogo


کد خبر: 277270تاریخ: 1402/12/2 00:00
اخبار

آغاز کاشت نهال در منزل شهروندان تهرانی
کاشت نهال رایگان در منزل شهروندان تهرانی از دیروز آغاز شد. مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان تهرانی از دیروز (اول اسفند) آغاز شد و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت. علی‌محمد مختاری افزود: در این طرح، شهروندان تهرانی می‌توانند درخواست خود را برای کاشت نهال در منازل‌شان در سامانه ۱۳۷ ثبت کنند تا نهال‌ها در منزل به آنها تحول شود. مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران همچنین گفت: در این طرح از درختان مثمر و غیرمثمر بر اساس درخواست شهروندان استفاده خواهد شد. مختاری تأکید کرد: با توجه به اینکه پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور اجرایی شده است، ما هم در تهران با جدیت این پویش را اجرا خواهیم کرد. مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران پیش‌تر گفته بود در قالب پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۳۰۰ اصله نهال هم تا پایان سال در خیابان ولیعصر کاشته خواهد شد. این نهال‌ها در محدوده مناطق ۳، ۶ و ۱۱ کاشته خواهد شد.
***
خالی کردن حساب بانکی با وعده رجیستری آیفون‌های ۱۴ و ۱۵
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری فردی که با شگرد رجیستری آیفون‌های سری ۱۴ و ۱۵ اقدام به کلاهبرداری و خالی کردن حساب بانکی مردم کرده بود، خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان بعد از دریافت پیامک جعلی از سامانه همتا، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای پایتخت قرار گرفت. وی با اشاره به تحقیقات ماموران پلیس فتا و نتایج به دست آمده گفت: ماموران در جریان تحقیقات خود متوجه شدند مجرم یا مجرمان در این ترفند با عنوان ثبت آنتن یا همان رجیستری گوشی‌های آیفون سری ۱۴ و ۱۵ در سامانه همتا و برای جلوگیری از قطع شدن آنتن موبایل اقدام به طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ برای کاربران متقاضی کرده و در ادامه کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و ثبت‌نام از طریق لینک جعلی کرده‌اند، غافل از اینکه این اقدام منجر به خالی شدن حساب بانکی‌شان شده است. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتای  پایتخت بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند ردپای مجرم را شناسایی و وی را در یکی از مناطق شرق تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل کنند.
***
افزایش ۲۰ درصدی وام‌ ازدواج در صورت تصویب شورای نگهبان
وزیر ورزش و جوانان گفت: طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳، مبلغ وام‌های ازدواج افزایش یافته که در صورت تصویب در شورای نگهبان در سال آینده، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. کیومرث هاشمی در جلسه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی بر خط، با حضور در جمع خبرنگاران درباره نتیجه اختصاص ۲۰ درصدی ظرفیت اماکن دولتی مانند تالارها و سالن‌ها به جوانان که سال گذشته رئیس‌جمهور در شورای عالی جوانان در دستور کار قرار داد، اظهار کرد: این طرح در قالب طرح «وصال شیرین» برای ازدواج آسان از مصوبات شورای عالی جوانان است که در دستور کار قرار گرفته؛ هرچند این ۲۰ درصد اتفاق نیفتاده اما به عنوان یکی از موضوعات در حوزه جوانان مورد توجه است. هاشمی اجرای این طرح را مستلزم هماهنگی دستگاه‌ها و نهادها دانست و افزود: دستگاه‌ها و نهادها باید امکانات‌شان را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند و لازم است در قراردادهای آنها تجدید نظر شود تا این مصوبه زمینه اجرایی پیدا کند تا به نوعی زمینه‌ساز ازدواج آسان باشد و تسهیلاتی که جوانان حق استفاده دارند در اختیارشان قرار بگیرد.
***
حملات سایبری روز به روز بیشتر و پیچیده‌تر می‌شود
رئیس پلیس فتای فراجا گفت: 83.8 درصد فعالیت کسب‌وکارهای مجازی در شهر تهران انجام می‌شود و تعداد کاربران تهرانی که از این خدمات آنلاین استفاده می‌کنند، در پایتخت بسیار زیاد است. سردار وحید مجید در دومین همایش کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه پلیس فتا با مرکز ملی فضای مجازی نیز همکاری دارد، گفت: ماهیت این جلسه توسعه فعالیت‌ها و همکاری پلیس با کسب‌وکارها و استفاده از ظرفیت سایر حوزه‌ها در زمینه امنیت است. رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: در حوزه امنیت کسب‌وکارها از سال ۹۰ پرونده‌هایی تشکیل شده اما در چند سال اخیر با توجه به مقررات، حوزه عمومی و تخصصی کسب‌وکارها به پلیس فتا واگذار شد. این موضوع بسیار جدید بود و ما اقدامات مناسبی را شروع کردیم. مجید با بیان اینکه حملات سایبری روز به روز بیشتر و پیچیده‌تر می‌شود، گفت: اما این حملات قابل پیشگیری هستند و پلیس در این باره با بخش خصوصی همکاری‌های خوبی دارد. برخی اقدامات پیشین و پسین در حوزه حملات سایبری وجود دارد که الحمدلله اقدامات خوبی انجام می‌شود تا در کنار کسب‌وکارها باشیم و خدمات خوبی به کاربران ارائه دهیم.

Page Generated in 0/0056 sec