printlogo


کد خبر: 277279تاریخ: 1402/12/2 00:00
اخبار

امیرعبداللهیان در سریلانکا:
رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را به خطر انداخته است
 وزیر امور خارجه با اعلام حمایت قاطع ایران از امنیت دریایی و کشتیرانی در منطقه خلیج‌فارس و اقیانوس هند گفت: رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را قویا به خطر انداخته است.
 حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با «علی صبری» همتای سریلانکایی خود در کلمبو، با قدردانی از میهمان‌نوازی مقامات سریلانکا، سالروز استقلال این کشور را به دولت و ملت سریلانکا تبریک گفت. وزیر امور خارجه در تبیین اهداف و دستاوردهای سفر خود به کلمبو گفت: امروز گفت‌وگوهای مفصل و توافقات نتیجه‌بخشی را با وزیر خارجه سریلانکا و وزرای همراه وی داشتیم. امیرعبداللهیان با بیان اینکه در مذاکرات همه ابعاد همکاری‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، فناوری و گردشگری را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم، افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در 2 کشور توافق کردیم مناسبات را در همه زمینه‌های مورد علاقه ارتقا داده و تحکیم بخشیم. وی ادامه داد: اتفاق‌نظر داشتیم کمیسیون مشترک همکاری‌های افتصادی به‌زودی برگزار شود. وزیر امور خارجه اظهار داشت: مذاکرات جامع و مفیدی هم با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور سریلانکا داشتیم و رئیس‌جمهور از توافقات به عمل آمده بین وزرای خارجه 2 کشور قویا حمایت و بر دعوت از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای سفر به سریلانکا تأکید کرد که امیدواریم در نخستین فرصت ممکن شاهد انجام این سفر و گفت‌وگوهای نتیجه‌بخش رؤسای جمهور باشیم. امیرعبداللهیان تصریح کرد: بزودی در چارچوب مناسبات مطلوب 2 کشور، نیروگاه برق یکصد مگاواتی که توسط شرکت‌های ایرانی و با همکاری مشترک 2 کشور احداث شده، افتتاح خواهد شد.
وزیر امور خارجه  با بیان اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی امنیت منطقه را قویا به خطر انداخته است، افزود: از موضع قوی سریلانکا در پیوستن به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر توقف نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه و کرانه باختری قدردانی می‌کنیم. وی همچنین ادامه داد: از ابتکار عمل دولت آفریقای جنوبی نیز در بین‌المللی کردن شکایت علیه جنایتکاران جنگی رژیم اسرائیل حمایت می‌کنیم. امیرعبداللهیان تصریح کرد: اجماع حاصله در اتحادیه آفریقا در حمایت از فلسطین مورد توجه ما است و اتفاق نظر داریم که در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی الگوی ایجاد شده در اتحادیه آفریقا در حمایت از فلسطین و توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل تکرار شود.
***
رسانه از ارکان اصلی روایتگری در نظام بین‌الملل است
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: امروز رسانه یکی از ارکان مهم و بنیادین روایتگری در نظام بین‌الملل کنونی است و بویژه در سال‌های اخیر نقش عمده‌‎ای در روایتگری تحولات جبهه‌ مقاومت اسلامی و فلسطین داشته است.
در بخشی از پیام علی‌اکبر ولایتی که در نشست روایت حقیقت، رسانه و توفان الاقصی که در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد، قرائت شد آمده است: «در دنیای کنونی، جنگ رسانه‌ای، یکی از برجسته‌ترین جنبه‌های «جنگ‌های جدید» در عرصه جهانی است. جنگ رسانه‌ای، تنها جنگی است که حتی در شرایط صلح نیز بین کشورها و بازیگران نظام بین‌الملل به صورت غیررسمی می‌تواند محقق شود و هر کشور و بازیگری از حداکثر توان خود برای پیشبرد اهداف سیاسی خویش با استفاده از رسانه‌ها بهره‌گیری می‌کند. توجه به تأثیری که رسانه‌ها در ایجاد عملیات روانی در بعد داخلی و خارجی دارند، مهم و در حال پیشرفت است. این امر نشان می‎دهد امروز رسانه یکی از ارکان مهم و بنیادین روایتگری در نظام بین‌الملل کنونی است. قطعاً رسانه بویژه در سال‌های اخیر نقش عمده‎ای در روایتگری تحولات میدانی، سیاسی، نظامی، امنیتی و فرهنگی جبهه‌ مقاومت اسلامی به طور عام و فلسطین اشغالی به طور خاص داشته است به طوری که نبرد رسانه‌ای و روایتگری یکی از بخش‌های مهم و تعیین‌کننده‌ نبردهای بزرگ میدانی بوده است».
***
بهره‌برداری از پارک علم و فناوری دفاعی در تهران و شیراز
سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام اینکه موافقت اصولی ایجاد پارک علم و فناوری دفاعی از وزارت علوم دریافت شده است، گفت: مرحله اول این پارک با هدف تامین نیازهای دفاعی و غیردفاعی سال آینده در تهران و شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.
سردار سرتیپ رضا طلایی‌نیک در نشست با اصحاب رسانه، با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و گرامیداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: حضور گسترده مردم دارای پیام‌های بسیاری بود و ماهیت مردمی بودن انقلاب را نشان داد و ثابت کرد اتکا به مردم یک اصل بنیادی در انقلاب اسلامی ایران است. سخنگوی وزارت دفاع افزود: این راهپیمایی باشکوه در حالی بود که شاهد تبلیغات گسترده رسانه‌های بیگانه برای ناامید کردن مردم بودیم اما ملت ما در خنثی کردن تهدیدات همواره نقش خود را ثابت کرده‌ و این حضور نشان داد در انتخابات پیش رو در ۱۱ اسفند شرکت می‌کنند. وی درباره ایجاد پارک علم و فناوری دفاعی گفت: نخستین موافقت اصولی برای ایجاد پارک علم و فناوری دفاعی را هفته گذشته با تصویب شورای پارک‌های علم و فناوری از وزارت علوم دریافت کردیم، لذا نخستین مرحله از این پارک با محصولات دومنظوره  برای نیازهای دفاعی و غیردفاعی هدفگذاری شده است که مرحله اول در شیراز و تهران انجام شده و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. سردار طلایی‌نیک یادآور شد: بیش از 2 هزار محصول غیرنظامی در کشور با کمک فناورانه وزارت دفاع در حال تولید و عرضه است که این محصولات در حوزه خودروسازی و حوزه‌های دیگر است؛ البته در این بخش ما نقش تصدی‌گری نداریم. وی اظهار داشت: ۶۴ درصد طرح‌های تحقیقاتی ما با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده، به این معنا که بیش از ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در طرح‌های پژوهشی و فناوری‌های وزارت دفاع مشارکت عملیاتی دارند.

Page Generated in 0/0060 sec