printlogo


کد خبر: 277285تاریخ: 1402/12/2 00:00
روزهای درخشان ساحلی‌‌بازان فوتبال ایران
امارات قربانی بعدی؟

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در سومین دیدار خود در جام‌جهانی برابر تاهیتی به پیروزی رسید. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در سومین دیدار خود در جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتبال ساحلی امارات به مصاف تاهیتی رفت که این دیدار در پایان با نتیجه ۵ بر ۳ به سود ایران به پایان رسید. حمید بهزادپور (۲ گل)، سیدمهدی میرجلیلی و محمدعلی مختارپور گل‌های ایران را به ثمر رساندند. یکی از گل‌ها هم گل به خودی بازیکنان تاهیتی بود. تیم ملی ایران با این نتیجه با ۷ امتیاز به عنوان تیم نخست به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد و در این مرحله باید به مصاف امارات برود. در وقت اول این دیدار، ساحلی‌بازان ایران شروع بسیار خوبی داشتند و برتر از حریف خود بازی کردند اما نتوانستند دروازه تاهیتی را باز کنند تا وقت اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد. در وقت اضافه دوم تیم فوتبال تاهیتی گل نخست و دقایقی بعد هم دومین گل خود را به ثمر رساند اما حمید بهزادپور، دروازه‌بان تیم‌ ملی با یک ضربه تماشایی موفق شد یکی از گل‌ها را جبران کند تا وقت دوم با نتیجه ۲ بر یک به سود تاهیتی به پایان برسد. در این نیمه بازیکنان تاهیتی با دفاع نفر به نفر، بازیکنان ایران را مهار کرده بودند و تنها راه ملی‌پوشان ایران برای رسیدن به دروازه تاهیتی استفاده از شوت‌های دروازه‌بان تیم بود. در وقت سوم این دیدار سیدمهدی میرجلیلی، دیگر دروازه‌بان تیم‌ ملی فوتبال ایران موفق شد باز هم با یک ضربه دقیق و تماشایی دومین گل ملی‌پوشان ایران را به ثمر برساند و بازی را به تساوی بکشاند. در ادامه حمید بهزادپور باز هم درخشان ظاهر شد و با یک شلیک تماشایی موفق شد برای بار سوم دروازه تاهیتی را باز کند. لحظاتی بعد باز هم حمید بهزادپور صاحب توپ شد و با یک پاس بلند توپ را به مهاجم ایران رساند و ضربه سر او با برخورد به مدافع تاهیتی وارد دروازه شد تا گل چهارم ایران (گل به خودی) به ثمر برسد اما ثانیه‌هایی بعد تیم تاهیتی توانست یکی از گل‌ها را جبران کند و اختلاف را به حداقل برساند. در ادامه محمدعلی مختاری گل پنجم ایران را به ثمر رساند تا یکی از زیباترین گل‌های این دوره از رقابت‌ها به ثمر برسد و نتیجه ۵ بر ۳ شود تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد.
* همه چیز برای صعود آماده است
بازی‌های قبلی تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران و امارات و همچنین آمار و ارقام مرحله گروهی جام‌جهانی نشان می‌دهد ملی‌پوشان کشورمان برتری محسوسی نسبت به میزبان دارند. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با ۳ پیروزی در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۴ امارات موفق شد به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود و در این مرحله باید به مصاف میزبان برود. آمار و ارقام دیدارهای مرحله گروهی حاکی از آن است که ملی‌پوشان ایران در مقایسه با امارات عملکرد بهتری در تعداد گل زده، پاس‌ها و شوت به دروازه از خود به نمایش گذاشته‌اند. این ۲ تیم تاکنون در جام‌جهانی به مصاف هم نرفته‌اند و این نخستین‌بار است که تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران و امارات در رقابت‌های جام‌جهانی به مصاف هم می‌روند.
* برد مقتدرانه ایران در آخرین مصاف با امارات
آخرین باری که تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران و امارات به مصاف هم رفته‌اند، مرداد ۱۴۰۲ در تورنمنت چهارجانبه فوتبال ساحلی سن‌پترزبورگ بود که ساحلی‌بازان ایران با نتیجه ۱۰ بر صفر امارات را در هم کوبیدند. در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا هم ایران و امارات هم‌گروه بودند که در آن دیدار ایران موفق شد با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری برسد.
* نتایج تیم‌ ملی ایران در مرحله گروهی
ایران ۶ - اسپانیا ۶ (پیروزی ایران در ضربات پنالتی)
ایران ۶ - آرژانتین ۲
ایران ۵ - تاهیتی ۳
* نتایج تیم‌ ملی امارات در مرحله گروهی
امارات ۲ - مصر یک
امارات ۳ - آمریکا ۲ (در وقت‌های اضافه)
امارات صفر - ایتالیا صفر (پیروزی امارات در ضربات پنالتی)
* رنکینگ فیفا
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در آخرین رده‌بندی فیفا در جایگاه دهم قرار دارد و امارات هشتم است.
* تعداد گل
در مرحله گروهی تیم ایران موفق شد ۱۷ بار دروازه حریفان را باز کند و ۱۲ گل دریافت کرد. امارات هم با ۵ گل‌ زده و ۳ گل خورده به کار خود پایان داد.
* آمار و ارقام بازی‌ها
امارات در ۳ دیدار مرحله گروهی ۱۲۸ بار اقدام به شوت‌زنی کرد که از این تعداد ۴۳ شوت در چارچوب بود. در حالی که این آمار برای ایران ۱۴۶ شوت است که ۵۹ توپ در چارچوب بود. همچنین ۶۳۱ پاس برای امارات و ۷۲۴ پاس برای ایران به ثبت رسیده است.
* سرمربی امارات: بازی بسیار سختی مقابل ایران داریم
سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی امارات تایید کرد این تیم‌ در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی فوتبال ساحلی مقابل ایران دیدار سختی خواهد داشت. ویکتور واسکز تایید کرد بازیکنان امارات در این دوره از جام‌جهانی ساحلی به دنبال تاریخ‌سازی هستند. تیم‌ ملی امارات برای نخستین‌بار در تاریخ حضور خود در جام‌جهانی ساحلی در مرحله گروهی به ۳ پیروزی متوالی دست یافت. این تیم با نتیجه ۲ بر یک مصر، ۳ بر ۲ آمریکا و در نهایت ایتالیا را در ضربات پنالتی ۳ بر یک شکست داد. واسکز پس از پایان مرحله گروهی گفت: تیم‌ ملی امارات ۳ تقابل سخت مقابل تیم‌هایی که تجربه، قدرت و مهارت‌های فنی بالایی دارند، داشت و توانست مقابل همه آنها پیروز شود تا بخوبی به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند؛ اتفاقی که پیش از این هرگز رقم نخورده بود. او ادامه داد: بازی‌های دشواری مقابل تیم‌های بزرگ داشتیم که جدیدترین آنها ایتالیا به عنوان قهرمان اروپا بود. برد مقابل ایتالیا نشان می‌دهد به درستی برای رقابت‌های جام‌جهانی آماده شده‌ایم. دور اول را ورق زدیم، کار را آغاز کردیم و برای مرحله بعد، باید با ایران روبه‌رو شویم. من بازی ایران- تاهیتی را چند ‌بار تماشا خواهم کرد تا با نقاط قوت و ضعف حریف‌مان آشنا شوم. واسکز درباره رویارویی با ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی گفت: در بازی پیش رو با توجه به قدرت حریف، نیاز به تمرکز بسیار زیادی داریم. باید از روحیه تیم و عملکردی که تاکنون در تمام مسابقات خود ارائه داده‌ایم الهام بگیریم و تمام تمرکز خود را برای بازی با ایران جمع کنیم. این راهی است که از طریق آن می‌توانیم صعود و هواداران‌مان را خوشحال کنیم. می‌دانیم بازی با ایران چه اندازه سخت خواهد بود. وی درباره رویارویی با ایران ادامه داد: باید به توانایی‌های خود اعتماد کنیم. ما سریعا آمار و داده‌های مورد نیاز برای آنالیز ایران را جمع می‌کنیم تا در اختیار بازیکنان قرار دهیم. ما هر چه داریم در زمین پیاده می‌کنیم تا به روند دستاوردهای تاریخی خود ادامه دهیم.

Page Generated in 0/0080 sec