printlogo


کد خبر: 277319تاریخ: 1402/12/3 00:00
اخبار

افراد زیر ۱۵ سال دارای کارت ملی می‌شوند
رئیس سازمان ثبت احوال گفت: صدور کارت ملی برای افراد زیر ۱۵ سال از جمله اقدامات در دستور کار است. هاشم کارگر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور در حال حرکت به سمت هوشمند‌سازی کل خدمات است. سازمان هوشمند یعنی با استفاده از هوش مصنوعی تمام خدمات و فرآیندها را بتواند پوشش دهد و به صورت الکترونیک ارائه کند. او گفت: احراز هویت در فضای تبادل اطلاعات چه به صورت حضوری و چه مجازی یکی از نیاز‌های مهم کشور است که تاکنون شرکت‌های خصوصی و دولتی برای خدمات‌رسانی به مشتریان خود هر کدام به صورت مستقل اقدام به راه‌اندازی  آن کرده‌اند. کارگر در ادامه تصریح کرد: در این مسیر ممکن است در مدارک  و اسناد هویتی تغییراتی حاصل شود که می‌تواند شامل شناسنامه و... باشد. حتی به مرحله‌ای می‌رسد که دیگر نیازی نیست پدر و مادر حضوری برای فرزندشان شناسنامه دریافت کند. وی در ادامه افزود: قرار است فرزندی که به دنیا می‌آید از همان ابتدا برایش کارت ملی صادر شود. تا امروز برای افراد بالای ۱۵ سال کارت ملی داده می‌شد ولی حالا شرایط فرق کرده است؛ زیرساخت‌ها فراهم شده و منتظر گرفتن مجوز هستیم تا هر فرد ایرانی که به دنیا آمد از همان ابتدا شناسنامه و هویت ملی داشته باشد.
***
10 درصد سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان در اختیار نخبگان است
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: ۱۰ درصد سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان به نخبگان ملی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری اختصاص یافته است تا شاهد حضور نخبگان در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت کشور باشیم. رضامراد صحرایی در نشست هیات امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: 86 درصد از 3 هزار نفر اول کنکور سراسری قبل از مصوبه تأثیر قطعی سوابق تحصیلی از دهک‌های 9 و 10 جامعه بودند اما امروز با اجرای این مصوبه به عنوان مثال سهم استان سیستان‌وبلوچستان بیش از 3 برابر شده است و این نشان از تحقق عدالت آموزشی در اجرای این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد. وی افزود: ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی، ابلاغ رئیس‌جمهور و انتظار او از وزارت آموزش‌و‌پرورش است که به صورت جدی دنبال می‌‌شود. وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به سهم سوابق تحصیلی تصریح کرد: در کنکور سراسری سال 1403، سوابق تحصیلی پایه دوازدهم، سهم 50 درصدی قطعی در پذیرش دانشگاه‌ها دارد. صحرایی با اشاره به تصویب نظام‌نامه تربیتی دانش‌آموزان سمپاد در راستای توجه ویژه به تربیت و آموزش در کلاس‌های درس گفت: به منظور کاهش نگرانی دانش‌آموزان و اولیا، آزمون‌های ورودی به پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی به صورت تجمیعی برگزار خواهد شد.
***
500 دانشجوی دختر دانشگاه همدان صاحب خوابگاه می‌شوند
به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، ۵۰۰ دانشجوی دختر دیگر از امکان اسکان در خوابگاه برخوردار می‌شوند. حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به افتتاح 2 خوابگاه جدید این بنیاد در روزهای آینده گفت: با بهره‌برداری از 2 خوابگاه دخترانه دیگر در دانشگاه همدان که به نام بانوی مجاهد مرضیه حدیدچی (دباغ) نام‌گذاری شده است، تعداد ۵۰۰ دانشجوی دختر فرصت اسکان و بهره‌گیری از امکانات این خوابگاه‌های باکیفیت را پیدا می‌کنند. وی ادامه داد: خوابگاه‌های دخترانه بانوی مجاهد مرضیه حدیدچی دباغ (۱ و ۲) توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دانشگاه بوعلی سینای همدان ساخته شده است و برای استفاده دانشجویان دختر سرزمین‌مان تحویل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌شود. علیان‌زادگان درباره جزئیات این خوابگاه‌ها توضیح داد: خوابگاه دخترانه شماره یک ظرفیت پذیرش ۲۵۰ دانشجو را دارد و با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال تماما از منابع بنیاد ۱۵ خرداد در زیربنایی به مساحت ۳ هزار و ۵۲۰ متر احداث شده است. وی در ادامه افزود: خوابگاه دخترانه شماره ۲ نیز با زیربنای ۳ هزار و ۱۸۰ مترمربع ظرفیت پذیرش ۲۵۰ دانشجو را داراست. برای ساخت این خوابگاه ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع بنیاد ۱۵ خرداد هزینه شده است، همچنین خوابگاه‌های یادشده در مجموع ۱۱۲ اتاق، ۱۴۲ سرویس بهداشتی و ۱۴ آشپزخانه دارند و شامل امکانات متنوعی مانند فضای ورزشی، کتابخانه، نمازخانه، اتاق سرپرستی و رختشورخانه می‌شوند. با بهره‌برداری از 2 خوابگاه جدید در همدان تعداد خوابگاه‌های افتتاح‌شده این بنیاد در کشور به ۱۵ خوابگاه خواهد رسید.
***
افتتاح دوره کارآموزی فارغ‌التحصیلان برای ورود به بازار کار
افتتاحیه «نهمین دوره کارآموزی همراه اول» دیروز با حضور مدیران آکادمی همراه اول و کارآموزان منتخب در ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد. آکادمی همراه اول توانسته طی برگزاری 8 دوره «کارآموزی» برای دانشجویان نخبه و فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاهی، شرایطی را برای ارتقای توانمندی‌های مهارتی آنان فراهم آورد تا آماده ورود به بازار کار شوند. در نهمین دوره کارآموزی، ۹۲ موقعیت ارائه شد و در مجموع بیش از ۱۴۵۰۰ درخواست به ثبت رسید که در مقایسه با دوره‌های قبلی یک رکورد محسوب می‌شود، همچنین پس از انجام ۴۰۷ مصاحبه تخصصی، در نهایت ۴۶ کارآموز منتخب، دوره کارآموزی خود را در خانواده همراه اول آغاز می‌کنند.

Page Generated in 0/0045 sec