printlogo


کد خبر: 277329تاریخ: 1402/12/3 00:00
اخبار

استفاده 37 میلیون نفر از طرح فجرانه کالابرگ
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره طرح فجرانه کالابرگ گفت: ۳۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان (34.6 همت) طی این مدت خرید شده است که 7.8 همت از یارانه و 26.8 همت از منابع خود مردم استفاده شده است؛ مرحله اول طرح فجرانه کالابرگ تا ۱۷ اسفند ادامه دارد.
سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: 37 میلیون نفر معادل ۶۲,۵ درصد تاکنون از طرح فجرانه کالابرگ استقبال کرده‌اند. وی افزود: دهک اول 85.7 درصد، دهک دوم 68 درصد، دهک سوم 69 درصد، دهک چهارم 84 درصد، دهک پنجم 43 درصد، دهک ششم 46 درصد و دهک هفتم 42 درصد تاکنون از این طرح استفاده کرده‌اند. وزیر تعاون گفت: 34 هزار و 600 میلیارد تومان (34.6 همت) طی این مدت خرید شده است که 7.8 همت از یارانه و 26.8 همت از منابع خود مردم استفاده شده است؛ مرحله اول طرح فجرانه کالابرگ تا 17 اسفند ادامه دارد.
همچنین در رابطه با موضوع مطرح شده درباره قطع یارانه نقدی افرادی که از طرح فجرانه استفاده می‌کنند، علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حذف یارانه‌ها در صورت استفاده از اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی دولت فقط یک شایعه است.
عسگریان افزود: یارانه فجرانه یک یارانه مضاعف است که به میزان ثابت یارانه‌ها اضافه می‌شود و مردم می‌توانند با آن از 11 قلم کالای اساسی مطرح در طرح کالابرگ خرید و از تخفیف ارائه شده استفاده کنند.
وی گفت: نرم‌افزار کالابرگ الکترونیکی به‌زودی به‌روزرسانی می‌شود. با افزایش مراجعه به نرم‌افزار «شما» برای اطلاع از میزان اعتبار و فروشگاه‌های متصل، سرعت این نرم‌افزار پایین آمده و این مشکل تا 48 ساعت آینده برطرف می‌شود.
***
سخنگوی اقتصادی دولت:
بنزین سال 1403 گران نمی‌شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اعلام اینکه سال آینده تورم قطعا کمتر از امسال خواهد بود، گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در سال آینده ندارد اما برنامه‌های غیرقیمتی برای کنترل ناترازی در بخش انرژی خواهد داشت. 
سیداحسان خاندوزی اظهار کرد: پیش‌بینی نهادهای معتبر خارجی و داخلی از اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که تورم سال ۱۴۰۳ پایین‌تر و در مسیر بسیار کمتر از سال جاری خواهد بود و از 46 درصد امسال قطعا کمتر است. 
وی افزود: برای رشد اقتصادی هم امسال وضعیت بهتری را نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم و سال ۱۴۰۳ نیز شرایط در مقایسه با سال جاری بهتر خواهد بود. وزیر اقتصاد تصریح کرد: برای آنکه بخواهیم رقمی از رشد اقتصادی سال آینده ارائه دهیم، باید صبر کنیم تا بودجه ۱۴۰۳ نهایی شود و مطابق ورودی‌ها بتوانیم در مدل‌های اقتصادی، خروجی دریافت کنیم. خاندوزی درباره قیمت بنزین در سال آینده نیز گفت: فعلا دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین ندارد، اما در برنامه دارد که بتواند ناترازی را از طریق چند ابزار سیاستی غیرقیمتی در سال آینده از بین ببرد.
***
روش تأمین مالی راه‌آهن رشت - آستارا در دولت تصویب شد
سخنگوی دولت از تصویب روش تامین مالی به منظور تکمیل پروژه راه‌آهن رشت - آستارا در جلسه هیات وزیران خبر داد. علی بهادری‌جهرمی دیروز گفت: افتتاح راه‌آهن رشت -  آستارا یکی از اولویت‌های دولت است، چرا که با تکمیل این پروژه توان ترانزیتی کشور افزایش می‌یابد. سخنگوی دولت افزود: به همین منظور و برای تسریع در اجرای این پروژه، روش تامین مالی راه‌آهن رشت - آستارا در جلسه امروز (دیروز) هیات دولت به تصویب رسید. یادآور می‌شود راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان بخشی از کریدور ریلی شمال - جنوب و یکی از مهم‌ترین طرح‌های ترانزیتی و تحول‌زا در توسعه راه‌آهن، در اولویت‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز پیش از این از امضای قرارداد تجاری و اجرایی میان ۲ طرف ایران و روسیه درباره راه‌آهن رشت - آستارا خبر داده و گفته بود عملیات اجرایی این پروژه بزودی آغاز می‌شود.

Page Generated in 0/0053 sec