printlogo


کد خبر: 277334تاریخ: 1402/12/3 00:00
آیت‌الله کعبی:
مجلس خبرگان نماد مردم‌سالاری اسلامی است

گروه سیاسی: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان نه مجلس اجرایی و پارلمانی، بلکه «جمع علمایی» با نگاه کارشناسی در تشخیص ولی‌‌فقیه و تداوم رهبری نظام است که در این زمینه، بسیار موفق عمل کرده است.
آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با مهر با ارزیابی کارکرد مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری با اشراف داخلی و بین‌المللی، همچنین نگاه راهبردی به پیشرفت‌ها، پس‌رفت‌ها و توقف‌ها در نظام و با رویکرد حاکمیتی در جهت صیانت از نظام و در جهت تحکیم پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه موفق بوده است. وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری کارآمد، فعال و حاضر در صحنه است، ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری، مجلس بسیار مهمی در جهت ایجاد اطمینان در میان مردم و در راستای حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی است. عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری، کشور را از خلأ رهبری حفظ می‌کند. این مجلس، مجلس تشخیص ولایت فقیه و صیانت‌کننده از آن، همچنین حفظ سلامت حرکت راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق اهداف بنیادی است.
آیت‌الله کعبی با اشاره به ساختار مجلس خبرگان افزود: هر ۶ ماه یک‌بار جلساتی در مجلس خبرگان برگزار و از شخصیت‌های اثرگذار ملی و بین‌المللی جهت حضور در این جلسات، دعوت می‌شود، همچنین جلسات کمیسیون‌های این مجلس به طور منظم برگزار می‌شود. 
وی اضافه کرد: مراکز تحقیقات علمی مجلس خبرگان در حوزه اندیشه سیاسی، حقوق عمومی و فقه نظام، فعال و همواره پاسخگوی شبهات هستند. عملکرد مراکز فرهنگی این مجلس نیز در «جهاد تبیین» قابل دفاع است. آیت‌الله کعبی با اشاره به اهمیت نقش مجلس خبرگان در مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی گفت: مجلس خبرگان، نماد و تجلی مردم‌سالاری اسلامی است و متشکل از فقهای عادل، با تقوا، دارای بینش سیاسی و اجتماعی، همچنین دلسوز مردم و حاضر در صحنه در جهت خدمت به دین و ملت با نگاه داخلی و بین‌المللی است. عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مجلس خبرگان مجلسی است که همواره در رصد و پایش مسائل کلان نظام اسلامی کوشاست.

Page Generated in 0/0058 sec