printlogo


کد خبر: 277348تاریخ: 1402/12/5 00:00
اخبار

«از تهران تا موریس» در شبکه مستند
مجموعه مستند «از تهران تا موریس» از روز پنجشنبه سوم اسفند روی آنتن رفت. این مجموعه مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین زارع‌زاده تولید شبکه مستند از پنجشنبه 3 اسفند ساعت 20:30 به مدت 8 شب روی آنتن می‌رود. «از تهران تا موریس» روایتی از حکومت پهلوی اول از کودتای انگلیسی رضا پهلوی و تشکیل حکومت در ایران تا تبعید وی به جزیره موریس را به تصویر می‌کشد.
***
«مسیح عصر» به خوانندگی حامد جلیلی منتشر شد
در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت ولی‌عصر(عج) نماهنگ «مسیح عصر» با شعری از غلامرضا کافی و خوانندگی حامد جلیلی پیش روی مخاطبان قرار گرفت. این نماهنگ با شعری از غلامرضا کافی و خوانندگی حامد جلیلی در آستانه نیمه شعبان و برگزاری جشنواره «مسیح عصر» به تهیه‌کنندگی کانون مهدویت دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتشر شد. حامد جلیلی آهنگساز، علی افسری تنظیم‌کننده و علیرضا پورمشیر گوینده دیگر عوامل اجرایی این پروژه موسیقایی را تشکیل می‌دهند. جشنواره شعر مهدوی «مسیح عصر»، نخستین جشنواره دانشگاهی است که در سطح استان فارس توسط کانون مهدویت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شده است.
***
برگزار ی سلسله نشست‌های تخصصی «هنر انتخاب» 
در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سازمان بسیج هنرمندان سلسله نشست‌های تخصصی «هنر انتخاب» را در قالب 5 نشست در 2 روز به صورت حضوری در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی و به صورت برخط در سراسر کشور برگزار کرد.
این برنامه با حضور اساتیدی همچون ابوذر یاسری دبیر انجمن علمی بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع «مشارکت بیشتر، کارآمدی کمتر، آری یا خیر؟»، محمد لسانی کارشناس سواد رسانه‌ با موضوع «رسانه و کنشگری هنرمندان»، عاطفه خادمی کارشناس حوزه زن و خانواده با موضوع «نسبت جامعه و هنر در آیینه نقد و نظر»، سهیل احمدی پژوهشگر حوزه فرهنگ و هنر با موضوع «تخاطب هنرمندان با مردم و کنش جمعی» و مینو اصلانی کارشناس حوزه زن و خانواده و استاد دانشگاه با موضوع «ولایت اجتماعی زنان با نگاه به اثرگذاری بانوان هنرمند» در روز چهارشنبه دوم و پنجشنبه سوم اسفند در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی به صورت حضوری برگزار شد.
***
نمایشگاه انفرادی نقاشی «هوژین» برگزار شد
آیین افتتاح نمایشگاه انفرادی «هوژین» شامل نقاشی‌های سحر غیاثوند، روز گذشته در گالری زرنا برگزار شد. سحر غیاثوند متولد 1365 پیش از این با آثارش در نمایشگاه گروهی گالری زرنا، بخش نقاشی نمایشگاه قرآن و نمایشگاه‌هایی در ترکیه و هلند شرکت داشته است.
این هنرمند درباره آثار به نمایش‌ درآمده در نمایشگاه انفرادی «هوژین» می‌گوید: «در جهانی هستیم بدون صلح و بدون عشق، بدون مهربانی و بدون دانش؛ تکه‌زمین‌هایی جدا با نام هوژین. تک‌درختی روی این زمین وجود دارد که زمین را نجات خواهد داد، عشق در زمین از ریشه‌های درخت جاری می‌شود و هوژین از درخت زندگی می‌گیرد، هر درخت یک انسان است و هر انسان یک درخت». همچنین غیاثوند در استیتمنت نمایشگاه انفرادی خود نوشته است: «درختی که تولد و مرگ را بر اساس فلسفه می‌تواند به عنوان نمادی از چرخه زندگی و مرگ در نظر بگیرد. این فرآیند نشان‌دهنده‌ تولد، رشد، رنج، پیری و مرگ است. در حالی که بذر درخت تولید شده است اما همچنین قادر به رشد و تبدیل‌شدن به چیزی بزرگ‌تر است. با گذشت زمان، درخت پیر می‌شود و سپس به خاک بازمی‌گردد اما همچنان آثار آن در جامعه باقی خواهد ماند، بنابراین درخت به عنوان یک نماد از چرخه زندگی‌ و نشان‌دهنده تولید، رشد، پیرشدن و میراث باقی مانده است». آثاری که در این نمایشگاه حضور دارد در 2 بخش به نمایش درمی‌آید. در بخش «هوژین» 13 تابلو و در بخش مجزای دیگر، ۲۰ تابلو نقاشی روی دیوار گالری می‌روند که همه آثار با تکنیک آبرنگ اجرا شده‌اند.
***
محفل؛ پیشران معارف قرآنی در نسل نو
رئیس رسانه ملی برنامه تلویزیونی پرمخاطب «محفل» را پیشران معارف قرآنی برای یک حرکت گسترده بویژه در حوزه کودکان و نوجوانان دانست و گفت: این برنامه در ماه مبارک رمضان امسال با تنوع و شکوه بیشتری پخش خواهد شد. پیمان جبلی در بازدید از ضبط برنامه تلویزیونی «محفل» ویژه ماه مبارک رمضان که با همراهی محسن برمهانی معاون سیما و جمعی از مدیران رسانه ملی صورت پذیرفت با اشاره به میزان رضایتمندی و درصد بالای مخطب از این برنامه  اظهارکرد: خوشبختانه برنامه معارفی وزین، پرمخاطب و مردمی محفل که مردم عزیز ما سال گذشته شاهد نخستین فصل آن بودند، در ماه مبارک رمضان امسال با تنوع و شکوه بیشتری پخش خواهد شد.
وی افزود: آنچه همکاران ما در گروه تولید این برنامه انجام می‌دهند فراتر از وظیفه برنامه‌سازی و عجین‌شده با اخلاص، اعتقاد، انگیزه و باور است. رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه برنامه‌هایی که به معارف الهی متصل شوند حتما پرمخاطب، پربیننده و پرنشاط خواهند بود، زیرا با فطرت انسان‌ها سروکار دارند عنوان کرد: ثمره به‌کارگیری شیوه بدیع محفل را برای نزدیک شدن به معارف قرآنی شاهدیم؛ گروه‌های بسیاری اعلام آمادگی و ماه‌ها تمرین کرده‌اند و امروز می‌توان گفت این برنامه به پیشران معارف قرآنی برای یک حرکت گسترده بویژه در حوزه کودکان و نوجوانان تبدیل شده است. سیدمحمدحسین‌ هاشمی‌گلپایگانی، تهیه‌کننده برنامه «محفل» نیز با بیان اینکه تیم تولید به منظور ضبط این برنامه 8 ماه است مستقر شده و ۳۰۰۰ سوژه را شناسایی و بررسی کرده‌ است، گفت: در نهایت به ۱۲۰ شرکت‌کننده رسیدیم که از میان آنها ۳۰ نفر خارجی هستند.

Page Generated in 0/0073 sec