printlogo


کد خبر: 277363تاریخ: 1402/12/5 00:00
اخبار

بازداشت بیش از ۱۱ هزار شکارچی غیرمجاز در کشور
فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف بیش از ۴۰۰۰ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز از سوی محیط‌بانان یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست کشور در ۱۱ ماه سال جاری خبر داد. سردار رضا بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌ زیست با تقدیم ۱۵۰ شهید، بالاترین تعداد شهدا را در میان سایر یگان‌های حفاظت دارد خاطرنشان کرد: گشت‌زنی مداوم به صورت خودرویی، موتوری و پیاده در مناطق صعب‌العبور به صورت شبانه‌روزی توسط محیط‌بانان در سراسر کشور، مهر تأییدی بر آن است. وی با تشریح عملکرد ۱۱ ماهه این یگان در سال جاری گفت: مقابله با صید غیرمجاز آبزیان با ۵۵ هزار و ۵۶۸ مورد و شکار غیرمجاز پستانداران با هزار و ۶۲۴ مورد، به ترتیب ۱۳ و 8 درصد افزایش داشته است. بنی‌اسدی‌فر با اشاره به اینکه برخورد با زنده‌گیری پرندگان با 4 هزار و ۳۹ عدد و پستانداران با هزار و ۵۰ رأس نسبت به سال گذشته به ترتیب ۱۷ و ۳ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: برخورد با شکارچیان غیرمجاز به صورت جدی در دستور کار این یگان قرار داشته و در ۱۱ ماه گذشته با دستگیری ۱۱ هزار و ۲۶۱ نفر و کشف 4 هزار و ۶۸۹ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، افزایش ۱۸ درصدی دستگیری و کشف را در این حوزه شاهد بودیم.
***
رئیس پلیس راهور: درکی از خطر سوانح ترافیکی نداریم 
رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به افزایش ۶ درصدی تصادفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۲ گفت: متاسفانه آن طور که نیاز است، درکی از خطر نسبت به سوانح ترافیکی نداریم. سردار حسینی در چهارمین سمپوزیوم ملی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی گفت:‌ نوروز گذشته با همه تلاش‌هایی که برای فرهنگ‌سازی شده بود اما باز شاهد افزایش ۶ درصدی تلفات حوادث ترافیکی بودیم، بنابراین باید کار ویژه‌ای در این راستا انجام شود و آن آگاه‌سازی هموطنان است. وی گفت: تجربه چند ساله من در حوادث جاده‌ای می‌گوید ما آن‌طور که نیاز است، درکی از خطر نسبت به سوانح ترافیکی نداریم، به عنوان مثال، همه نسبت به ماده کشنده سیانور حساس هستند اما نسبت به حوادث ترافیکی نه و با توجه به اینکه یکی از عاملان مهم و اساسی در تصادفات جاده‌ای عامل انسانی است، باید در این حوزه اقدامات موثری انجام شود. بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هلال‌احمر، حسینی افزود: راهکار موثر در حوزه آموزش و پیشگیری استفاده از همه توان رسانه‌ای و فضای مجازی برای کاهش تلفات رانندگی و ترافیکی است.
***
۳ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد تهران خودکفا شدند
مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: ۳ هزار و ۹۴ خانواده تحت پوشش کمیته امداد در پایتخت خودکفا شده‌اند. سیدابوالفضل پرپنچی در گفت‌وگو با مهر بیان کرد: در سطح تهران حدود ۸۱ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد معادل با ۱۴۰ هزار نفر داریم که از این تعداد ۲۵ هزار دانشجو و دانش‌آموز هستند و ۸۰ درصد آنها جوان و ۸۰ درصد هم سرپرست خانوارند. وی افزود: همه ساله بسته‌های معیشتی داشته‌ایم و از یکشنبه هفته دیگر هم بسته‌های مهدوی توزیع خواهد شد. این بسته‌ها در کنار عیدی به مددجویان پرداخت خواهد شد. این افراد معمولا به اندازه حقوقی که می‌گرفتند عیدی هم خواهند گرفت اما هنوز عدد آن مشخص نشده است‌. پرپنچی گفت: ۲۸ بهمن جلسه داشتیم و اعلام کردیم ۳ هزار و ۹۴ خانواده خودکفا شده‌اند. این اتفاق خوبی است چون وقتی این افراد توانمند و افراد دیگر جایگزین می‌شوند. اصل کار ما هم بر توانمند‌سازی هست.
***
توصیه‌های پلیس فتا برای جلوگیری از کلاهبرداری سایبری
معاون پلیس فتا گفت: تعطیلات پایان هفته بهترین فرصت برای سوءاستفاده مجرمان سایبری به منظور ارسال لینک‌های آلوده و جعلی است. سرهنگ رامین پاشایی اظهار کرد: بر اساس تجربیات و تجزیه و تحلیل روند شکل‌گیری جرائم سایبری مشخص است مجرمان سایبری با سوءاستفاده از ایام تعطیلات چند روز پایان هفته و شرایط فراهم شده، مترصد کلاهبرداری از هموطنان با ارسال لینک‌های آلوده و جعلی هستند. وی افزود: مجرمان با سوءاستفاده از نام و اعتبار سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی نظیر سامانه عدل ایران قوه قضائیه، سهام عدالت، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و... با ارسال لینک‌های آلوده با قصد فریب و برداشت غیرمجاز از حساب‌های مالی شهروندان هستند و با این فکر که در ایام تعطیلات دسترسی به خدمات قضایی، انتظامی و بانکداری دارای محدودیت است ترفند‌های مجرمانه خود را افزایش می‌دهند، این در حالی است که دسترسی به خدمات یاد شده در حوزه‌های قضایی، انتظامی و بانکداری بدون محدودیت و در قالب شیفت‌های کاری مشغول به ارائه خدمات به هموطنان است. سرهنگ پاشایی بیان کرد: احتمال در دسترس بودن مشخصات و سایر اطلاعات هموطنان نظیر نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره تماس، شماره حساب و... به دلیل دسترسی مجرمان به بانک‌های اطلاعاتی متصور است. معاون اجتماعی پلیس فتا تاکید کرد: هموطنان در صورت دریافت تماس تلفنی یا پیامک با نام و مشخصات خود از طریق سرشماره‌های شخصی به هیچ عنوان فریب‌ نخورند و در صورت نیاز به خدمات انتظامی و تخصصی، پلیس فتا با سر شماره ۰۹۶۳۸۰ در سراسر کشور آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیز است.

Page Generated in 0/0063 sec