printlogo


کد خبر: 277378تاریخ: 1402/12/5 00:00
اخبار

شنبه بعد از انتخابات همه برنده خواهیم بود
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مدت زمان تبلیغات کاندیداهای انتخابات گفت: کاندیداها مواجهه خردمندانه و اخلاقی را مد نظر قرار دهند و با پرهیز از دوقطبی‌سازی کاذب و با نمایش یک رقابت اخلاقی از تولید توقعات غیرمنطقی، سیاه‌نمایی و زیر سوال بردن دستاوردها دوری کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه در هفته حساس تبلیغات قرار داریم، گفت: ان‌شاءالله کاندیداها مواجهه خردمندانه و اخلاقی را مد نظر قرار دهند و با پرهیز از دوقطبی‌سازی کاذب و با نمایش یک رقابت اخلاقی از تولید توقعات غیرمنطقی، سیاه‌نمایی و زیر سوال بردن دستاوردها دوری کنند. وی ادامه داد: ما هم فرصت را غنیمت می‌شماریم و به مطالعه بررسی و مشورت خواهیم پرداخت تا با قصد قربت به دنبال افرادی مومن، انقلابی، پاکدست، خوش‌سابقه، کارآمد و در خط انقلاب اسلامی باشیم و آنها را شناسایی کنیم و از همه حق خود در انتخابات استفاده کنیم؛ یعنی در تهران به ۱۶ نفر در خبرگان و ۳۰ نفر در مجلس رای دهیم و دیگران را هم به حضور در انتخابات دعوت کنیم. خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: ان‌شاءالله در شنبه بعد از انتخابات نیز با بردباری و مهربانی و رفاقت همه برنده خواهیم بود و برد اصلی برای رهبری و ملت عزیز ایران خواهد بود.
***
ابلاغ اعتراض ایران به سفیر کویت در تهران
در پی رویکرد دولت کویت در هفته‌های اخیر برای طرح موضوع میدان آرش در فضای رسانه‌ای، محمد علی‌بک، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج ‌فارس وزارت امور خارجه در دیدار بدر المنیخ، سفیر دولت کویت در تهران، مراتب اعتراض و ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به این رویکرد به وی ابلاغ کرد. در این ملاقات مدیرکل خلیج ‌فارس وزارت امور خارجه با اشاره به سوابق مذاکراتی بین 2 کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که توافق درباره این موضوع در فضای همکاری و احترام به منافع و مصالح مشترک قابل دسترسی است. علی‌بک افزود: بدون شک طرح ادعاهای یکجانبه در بیانیه‌های مختلف و رسانه‌ها نمی‌تواند گامی به جلو برای حل این پرونده قلمداد شده و هیچ‌گونه حقی برای طرف بیان‌کننده این مواضع ایجاد نخواهد کرد. دستیار وزیر امور خارجه همچنین بر آمادگی ایران برای انجام دور جدید گفت‌وگوها با دولت کویت در فضای دوستانه و با هدف رسیدن به یک راه حل مرضی‌الطرفین تأکید کرد. بدر المنیخ، سفیر دولت کویت نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه 2 کشور و تصمیم دولت کویت برای گسترش روابط بین 2 کشور گفت مراتب مورد نظر را در نخستین فرصت به مراجع ذی‌ربط دولت کویت منتقل خواهد کرد.
***
وزیر کشور:
موضع‌گیری مجریان انتخابات له یا علیه داوطلبان خط قرمز ما است
وزیر کشور با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، موضع‌گیری دست‌اندرکاران انتخابات را له یا علیه نامزدها، خط قرمز وزارت کشور عنوان کرد و گفت: ۱۱ اسفند، روز میدان‌داری ملت در صحنه انتخابات است.
احمد وحیدی در نشست با جمعی از مجریان و ناظران ستاد انتخابات با تاکید بر اینکه موضع‌گیری دست‌اندرکاران انتخابات درباره داوطلبان به صورت مطلق ممنوع است، اظهار کرده است این موضوع شاخص شناسایی عملکرد صحیح مسوولان بوده و خط قرمز وزارت کشور است و اگر در هر مرحله‌ای گزارش شود که دست‌اندرکاران انتخابات برخلاف ضوابط له یا علیه داوطلبی موضع‌گیری کرده‌اند، منتظر برخورد جدی استاندار و شخص بنده باشند. وزیر کشور همچنین گفته اساس و ملاک ارزیابی ما برگزاری انتخابات سالم است و نباید هیچ شائبه‌ای به وجود بیاید که بگویند فردی از مسوولان و دست‌اندرکاران بویژه مجریان انتخابات درباره داوطلبی موضع‌گیری کرده است. 
***
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:
در این انتخابات از همه سلایق حضور دارند
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در این انتخابات از همه سلایق حضور دارند و مردم می‌توانند شرعا و قانونا انتخاب کنند و در مسائل کشور دخیل باشند.
آیت‌الله علیرضا اعرافی ضمن تاکید بر حق داشتن اقتصاد، فرهنگ و اجتماع سالم افزود: روح همه اینها اسلام و اعتقاد به محبت خدا، مرجعیت و ولایت فقیه است. البته ما معتقد به مردم‌سالاری دینی هستیم و انقلاب اسلامی انتخابات درست و واقعی را به ارمغان آورد. این انقلاب برای مردمی است که درست 60 سال پیش به پیروی از امام راحل به پا خاستند و دلیری و شجاعت به خرج دادند تا انقلاب اسلامی در جهان مطرح شود. 
وی با پرداختن به لزوم حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: اگر ملی می‌اندیشید، اسلام و تشیع به زبان فارسی گسترش یافته است. اگر دینی و اسلامی فکر می‌کنید، اسلام و تشیع در نقاط پرشماری از زمین بسط یافته است. در انتخابات شرکت کنیم، چون انتخابات تحکیم اقتدار و امنیت نظامی است که عمود خیمه آن رهبری و ولایت فقیه است. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با اشاره به حضور جوانان در عرصه و لزوم توجه به این قشر عظیم گفت: انتخابات جشن ملی حضور و مشارکت مردم و مسؤولان است تا پای کار و درد مردم بایستند. باید رابطه خود را با قشر جوان قوی‌تر کنیم و ایشان را در امور هر چه بیشتر و به نحو احسن شریک و دخیل کنیم.

Page Generated in 0/0148 sec