printlogo


کد خبر: 277388تاریخ: 1402/12/7 00:00
اخبار

روایت محمدرضا اصلانی از «نیشدارو» در موزه سینما
فیلم مستند «نیشدارو» به کارگردانی منوچهر انور سه‌شنبه 8 اسفند با حضور محمدرضا اصلانی، مدرس و کارگردان سینما در موزه سینما نمایش داده می‌شود. این مستند که در قالب نمایش ویژه فیلم‌های مستند در موزه سینما تحت عنوان «شب‌های مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند روی پرده می‌رود، در هفتمین نشست شب‌های مستند، سه‌شنبه هشتم اسفند با حضور محمدرضا اصلانی اکران و مورد نقد قرار می‌گیرد. فیلم مستند «نیشدارو» درباره شرکت سرم‌سازی رازی است که فعالیت خود را در سال ۱۳۰۳ تحت نظارت وزارت کشاورزی وقت با تحقیقات پیرامون راه‌های مبارزه با بیماری طاعون گاوی شروع کرد و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز علمی و تحقیقاتی کشور شناخته می‌شود. منوچهر انور این فیلم مستند را در سال ۱۳۴۳ ساخته است. 
***
دومین نشست بین‌المللی موسیقی مقاومت برگزار شد
دومین نشست بین‌المللی موسیقی مقاومت با ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل ارکستری مشترک بین هنرمندان کشورهای حوزه مقاومت برگزار شد. این نشست با موضوع «موسیقی مقاومت و الزامات آن» با حضور تعدادی از اساتید، پژوهشگران و موزیسین‌های داخلی و خارجی از کشورهای حوزه مقاومت اسلامی و شمال آفریقا از جمله محمود واعظی رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، فاطمی رئیس مرکز مطالعات و راهبردی ژرفا، فریدون باقری مدیرعامل موسسه بین‌المللی تقارب فرهنگ‌ها، رفیعی رئیس اندیشکده رسانه و هنر ژرفا، مصطفی یوسف‌الداوی و مشارکت برخی استادان از کشورهای عراق، لبنان، فلسطین و تونس، به شکل برخط در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد. این نشست از سوی مرکز مطالعات راهبردی ژرفا، دانشکده الهیات دانشگاه تهران و مؤسسه بین‌المللی تقارب فرهنگ‌ها برنامه‌ریزی شده بود.   
***
امیدواری به برپایی دوباره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در یزد
بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودکان و نوجوانان در یزد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. 
در این مراسم که با حضور «محمود سالاری» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردکان یزد برگزار شد، سالاری اظهار امیدواری کرد این جشنواره سال آینده نیز در یزد برگزار شود. 
وی با ابلاغ پیام وزیر به دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، از همکاری مردم و مسؤولان و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان یزد تقدیر کرد. امیر مشهدی‌عباس، دبیر این جشنواره نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: در ایام برگزاری جشنواره شاهد ۱۷۰ اجرا در ۱۰ سالن و بخشی به صورت خیابانی با هنرمندی ۴۵۰ هنرمند داخلی و خارجی بودیم. وی همچنین از برگزاری ۹ کارگاه آموزشی جهت انتقال تجربیات و دانش برای خلاقیت بهتر علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران جشنواره در جریان برگزاری این رویداد خبر داد. 
***
بازیگر «جیمز باند» درگذشت
«پاملا سالم» بازیگر نقش خانم مانی پنی در فیلم «دیگر هرگز نگو هرگز» از سری فیلم‌های جیمز باند، در ۸۰ سالگی درگذشت. این بازیگر بریتانیایی که سال ۱۹۷۸ در فیلم جنایی «سرقت بزرگ قطار» در مقابل «شان کانری» نیز ایفای نقش کرده بود، سال ۱۹۴۴ میلادی در هند به دنیا آمد و در دانشگاه هایدلبرگ آلمان و مدرسه مرکزی سلطنتی و درام در لندن تحصیل کرد و سپس در چسترفیلد و یورک تئاتر فعالیت خود را آغاز کرد. 
فیلم «دیگر هرگز نگو هرگز» یک فیلم جاسوسی محصول سال ۱۹۸۳ به کارگردانی «اروین کرشنر» است که بر اساس رمان «تاندربال» از سری داستان‌های «جیمز باند» در سال ۱۹۶۱ نوشته ایان فلمینگ، ساخته شده است. این فیلم با بودجه ۳۶ میلیون دلاری موفق به ثبت فروش ۱۶۰ میلیون دلاری در سراسر جهان شد. «پاملا سالم» همچنین در سریال درام آمریکایی «بال غربی» در نقش نخست‌وزیر بریتانیا و سریال«بخش فوریت‌های پزشکی» هم ظاهر شده بود و  برای نقش‌های علمی - تخیلی‌اش در فیلم‌های «بلیک ۷»، «سه‌پایه‌ها» و «در هزارتو» نیز شناخته می‌شود. او در دهه ۱۹۹۰ به لس‌آنجلس نقل مکان کرد و سپس به میامی رفت و در سال ۲۰۲۰ در سریال «روبات‌های مرگ» از مجموعه سریال‌های «دکتر هو» در نقش توس در مقابل دکتر تام بیکر ظاهر شد. 
***
قطعه «چشم به راه» با موضوع انتظار منتشر شد
خواننده قطعه «چشم به راه» درباره چگونگی شکل‌گیری این اثر گفت: این قطعه نخستین اثر بنده و درباره حضرت مهدی موعود(عج) و ظهور است که به مناسبت نیمه شعبان منتشر شد.
وی افزود: با توجه به دغدغه‌ها و نیتی که از قبل داشتم، به دنبال این بودم نخستین کارم را برای امام زمان(عج) منتشر کنم که خدا را شکر این اتفاق افتاد. این خواننده جوان اضافه کرد: این کار توسط من و تیمی حرفه‌ای با توجه به ارادت قلبی که نسبت به حضرت ولیعصر(عج) داشتیم تهیه شد تا ادای دینی هر چند ناقابل خدمت حضرت باشد و امیدوارم مورد قبول حضرت واقع شود.
وی درباره جزئیات گروه تولیدکننده این اثر هم عنوان کرد: زحمت ترانه‌ کار را سیدجواد پرئی کشید که برای بنده همکاری با ایشان خیلی باعث افتخار بود، چرا که ایشان یکی از شعرای خوب آیینی کشور است که سال‌هاست در این حوزه فعالیت دارد و در این قطعه مثل یک مشاور کنار من بود. موسیقی و تنظیم کار هم توسط علی وانیار انجام شد.

Page Generated in 0/0068 sec