printlogo


کد خبر: 277395تاریخ: 1402/12/7 00:00
دور دنیا

هیلی: کنار نمی‌کشم!
نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواهان گفت به ‌رغم شکست در انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی، به رقابت برای ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده ادامه خواهد داد. «سی‌ان‌ان» گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان کارولینای جنوبی، نزدیک به 60 درصد و هیلی حدود 40‌درصد آرا را به دست آورده‌اند. هیلی در عصر انتخابات پس از شکست مقابل ترامپ به هوادارانش گفت: «۴۰‌درصد مقدار کمی نیست. تعداد زیادی از رای‌دهندگان در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان ما وجود دارند که می‌گویند یک جایگزین می‌خواهند. . . من اوایل این هفته گفتم که مهم نیست در کارولینای جنوبی چه اتفاقی بیفتد، من به کاندیداتوری برای ریاست‌جمهوری ادامه خواهم داد. من زنم و سر حرفم می‌مانم».
***
تلفات اعلامی ارتش اسرائیل به 579 کشته رسید
ارتش رژیم اشغالگر بعدازظهر دیروز از کشته شدن یک نظامی دیگر از تیپ «گیواتی» خبر داد تا تعداد کشته‌های اعلامی ارتش اشغالگر از ابتدای جنگ غزه به 579 نفر برسد. به نوشته الجزیره، همچنین از ابتدای ورود زمینی ارتش اسرائیل به غزه، آنگونه که اشغالگران می‌گویند، 240 نظامی کشته شده‌اند. صبح دیروز نیز ارتش اسرائیل کشته شدن یک نظامی از تیپ «گیواتی» و زخمی شدن 3 نظامی دیگر را طی درگیری‌های روز گذشته تایید کرد. این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین تاکنون با انتشار تصاویر متعدد از لحظه کشته و زخمی شدن نظامیان اسرائیلی بارها تاکید کرده‌اند آمار اعلام شده از سوی ارتش اسرائیل درباره تعداد نیروهای کشته شده خود واقعی نیست و تعداد کشته‌شدگان بسیار بیشتر از آمار اعلام‌شده است. 
***
درگیری لفظی کشاورزان فرانسه با مکرون
رئیس‌جمهور فرانسه به تازگی متعهد شده 3 میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین تخصیص دهد و این در حالی است که کشاورزان معترض فرانسه می‌گویند درآمد آنها هر سال کاهش می‌یابد. مکرون که در نمایشگاهی حاضر شده بود و نیروهای امنیتی برای آنکه وی را از حمله کشاورزان معترض در امان نگه دارند، او را محاصره کرده بودند، تلاش داشت تا استدلال کند به اندازه کافی برای کشاورزی ملی هزینه کرده است اما کشاورزان فریاد می‌زدند درآمدهای آنها سالانه کاهش 10 درصدی دارد. 
***
ارتش رژیم صهیونیستی از خان‌یونس هم دست خالی برگشت
ارتش رژیم صهیونیستی در مجتمع بیمارستان ناصر در شهر خان‌یونس هم کاری از پیش نبرد و دست خالی بازگشت. اشغالگران اسرائیلی با این ادعا که اسرای اسرائیلی در بیمارستان ناصر هستند، این بیمارستان را روزها تحت محاصره قرار داده و به آن حمله کردند و حتی در این حملات شماری غیرنظامی و افراد بیمار هم به شهادت رسیدند. در نهایت ارتش رژیم صهیونیستی پایان عملیات نظامی خود در بیمارستان ناصر را اعلام کرد، بدون اینکه بتواند به هیچ‌کدام از رهبران حماس یا حتی اسرای خود دست یابد. صهیونیست‌های اشغالگر قبلا نیز ادعای مشابهی را درباره بیمارستان شفا در شهر غزه مطرح کرده بودند. آنها مدعی بودند مقر فرماندهی حماس زیر این بیمارستان قرار دارد و اسرای اسرائیلی هم در آنجا نگهداری می‌شوند اما با وجود حملات وحشیانه به این بیمارستان و بازداشت شمار زیادی از کادر پزشکی و درمانی، نتوانستند ادعای خود را ثابت کنند. 
***
تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
صدها تن از شهرک‌نشینان صهیونیست شنبه بار دیگر با برگزاری تظاهرات در مرکز تل‌آویو خواهان کناره‌گیری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بازگشت اسرای صهیونیستی شدند. رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند خانواده‌های اسرای صهیونیستی با تجمع در مرکز تل‌آویو خواهان سرنگونی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی و همچنین برگزاری انتخابات جدید در سرزمین‌های اشغالی شدند. تظاهرات کنندگان از کابینه رژیم صهیونیستی خواستند یک قرارداد جدید برای تبادل اسرا و بازگرداندن آنها با حماس امضا کند. پلیس رژیم صهیونیستی با این ادعا که این تظاهرات غیرقانونی بوده و امنیت عمومی را مختل می‌کند، اعتراضات علیه نتانیاهو را سرکوب و تعدادی از معترضان را بازداشت کرد. شهرک‌نشینان صهیونیست برای چندمین بار پس از آغاز عملیات توفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ است که تظاهراتی اعتراضی را علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی برگزار می‌کنند. 
***
آغاز رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه
خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد رأی‌گیری زودهنگام برای انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از روز یکشنبه در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور واقع در شرق دور روسیه آغاز شد. بر اساس این گزارش، «ایگور شامرایف» نایب‌رئیس کمیسیون انتخابات منطقه‌ای «کامچاتکا» گفت: حدود ۳۰ هزار نفر می‌توانند زودتر از موعد انتخابات ریاست‌جمهوری رأی بدهند. وی افزود بیش از ۱۲۰ مرکز رأی‌گیری برای ملوانان و ماهیگیران روی زیردریایی‌هایی که در آب‌های شبه‌جزیره کامچاتکا واقع در شرق دور روسیه بین دریای اوخوتسک در غرب و اقیانوس آرام و دریای برینگ در شرق مشغول انجام مأموریت رزمی هستند، برپا خواهد شد. در اقلیم «خاباروفسک» دسترسی به تعداد زیادی از جوامع مسکونی فقط از طریق هوا امکان‌پذیر است. همچنین برای حدود 12.9 هزار رأی‌دهنده در یاکوتیا (خاور دور روسیه که بزرگ‌ترین منطقه خودمختار در جهان است)، ۱۵ هزار رأی‌دهنده در ماگادان (مناطق شمال شرقی روسیه) و بیش از ۵ هزار رأی‌دهنده در منطقه آمور (خاور دور روسیه) شرایط رأی‌گیری زودهنگام فراهم شده است.

Page Generated in 0/0051 sec