printlogo


کد خبر: 277396تاریخ: 1402/12/7 00:00
اخبار

بانک شهر قهرمان کشتی آزاد باشگاه‌های جهان شد
تیم بانک شهر با سرمربیگری رضا یزدانی با برتری برابر نماینده هند، قهرمان هشتمین دوره جام باشگاه‌های جهان شد.
هشتمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در خانه کشتی تنکابن دیروز (یکشنبه) با شناخت تیم‌های برتر به کار خود پایان داد. در این مسابقات ۱۰ تیم بانک شهر، منتخب تنکابن، پتروشیمی شازند، روسیه، بلاروس، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و هند در 2 گروه رقابت کردند. به گزارش ایرنا، در دیدار فینال این رقابت‌ها بانک شهر با برتری قاطع ۹ بر یک مقابل نماینده هند، قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد. در دیدار رده‌بندی نیز پتروشیمی شازند با برتری ۸ بر ۲ مقابل نماینده قزاقستان در رده سوم قرار گرفت.
کشتی‌های جذاب فینال به طور حتم 3 مبارزه وزن ۸۶، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم بود که هر ۶ نفر آزادکاران ایرانی بودند. تیم هند که با ۷ کشتی‌گیر در این مسابقات حضور پیدا کرده بود، برای تکمیل ترکیب خود اقدام به جذب 3 کشتی‌گیر ایرانی کرد. در مبارزه وزن ۸۶ کیلوگرم، سوادکوهی بعد از درخشش خیره‌کننده سال گذشته و پیروزی برابر بزرگانی همچون جردن باروز و سیداکوف، فروغ گذشته خود را نداشت و برابر سجاد غلامی در حالی که ۳ بر صفر پیش بود در یک دقیقه به پایان کشتی ضربه فنی شد تا شکست دیگری در کارنامه‌اش ثبت شود.
در وزن ۹۲ کیلوگرم، فیروزپور دارنده ۲ طلای جوانان جهان و طلا و برنز امیدهای جهان مقابل مهدی حاجیلوییان دارنده نقره جوانان جهان قرار گرفت و با ارائه کشتی حساب شده و زیرگیری‌های دقیق حریف خود را شکست داد. در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز احمد بذری جوان و باانگیزه برابر امیر محمدی باتجربه که سابقه حضور در میادین جهانی را دارد، قرار گرفت و برنده شد.
در مراسم اختتامیه این مسابقات ابراهیم مهربان دبیرکل فدراسیون کشتی و تعدادی از پیشکسوتان حضور داشتند.
***
ژابی در مونیخ؟
بایرن مونیخ حاضر است بالاترین دستمزد ممکن را به ژابی آلونسو بدهد.
نتایج نه‌‌چندان خوب توماس توخل با بایرن مونیخ و اختلافات وی با بازیکنان موجب شد بایرن و توخل توافق کنند او در پایان فصل اف‌سی هالیوود را ترک کند. بایرن ابتدا قصد داشت توخل را اخراج و هانسی فلیک را به‌ عنوان سرمربی انتخاب کند اما فلیک این پیشنهاد را رد کرد. به گزارش ورزش ۳، با رد پیشنهاد توسط فلیک، گزینه اصلی باواریایی‌ها برای سرمربیگری فصل بعد ژابی آلونسو است.
برای جذب ژابی، لیورپول و بایرن، ۲ باشگاه سابق او در رقابت هستند. بایرن حاضر است دستمزدی هنگفت به ژابی بدهد تا او پیشنهاد جانشینی یورگن کلوپ در لیورپول را رد کند. بایرن حاضر است 23 میلیون یورو به ژابی آلونسو بدهد تا او سرمربی این تیم شود؛ ۴ برابر دستمزد فعلی ژابی در لورکوزن!
در صورت پذیرش پیشنهاد مونیخ از سوی ژابی، این مبلغ با دستمزد پپ گواردیولا در سیتی برابری می‌کند و پس از دیگو سیمئونه که برای هر فصل مربیگری اتلتیکومادرید ۳۳ میلیون یورو دریافت می‌کند، همراه با گواردیولا در رده دوم پردرآمدترین مربیان جهان قرار خواهد گرفت.
***
ژاوی تحت هر شرایطی از بارسا می‌رود
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا با وجود موفقیت در چند بازی اخیر باز هم تاکید به جدایی دارد.
ژاوی اصرار دارد تصمیم درستی برای ترک سرمربیگری بارسلونا در پایان فصل گرفته است. به گزارش فارس، این مربی 44 ساله پس از منصوب شدن به عنوان جانشین رونالد کومان در نوامبر 2021، دو سال نسبتا موفقیت‌آمیز را در بارسلونا گذراند. با این حال، با نتایج ضعیف کاتالان‌ها در چند مسابقه از جمله شکست 4 بر یک مقابل رئال‌مادرید در سوپرکاپ اسپانیا، انتقادات زیادی به ژاوی شد به طوری که او تصمیم به ترک آبی- ‌اناری‌ها در پایان فصل گرفت. از زمان اعلام این خبر، بارسلونا 6 بازی بدون شکست داشته است. 
بارسلونا در بازی روز شنبه هم 4 بر صفر ختافه را شکست داد و به رده دوم جدول صعود کرد؛ با این حال وقتی از ژاوی پرسیده شد آیا از تصمیم خود برای جدایی در پایان فصل پشیمان است یا خیر، گفت: اصلا؛ دقیقا برعکس! این تصمیم کاملا درست است. 
وی افزود: من خوشحالم که هواداران نام مرا در ورزشگاه صدا می‌زنند اما تصمیمی که گرفته‌ام کاملا درست است. هواداران همیشه در کنار و قلب من هستند و من از این موضوع خوشحالم.
***
صدور آی‌تی‌سی عبدالکریم حسن و پیوستن خدابنده‌لو به پرسپولیس
فدراسیون فوتبال کویت و باشگاه الجهرای آن کشور، آی‌تی‌سی عبدالکریم حسن را برای باشگاه پرسپولیس صادر کردند. با پیگیری امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس، باشگاه سابق عبدالکریم حسن، آی‌تی‌سی این بازیکن را صادر و فدراسیون فوتبال کویت نیز تأییدیه آن را ارسال کرد. به این ترتیب آخرین مانع برای حضور این بازیکن در لیگ ‌برتر خلیج‌ فارس برداشته شد. به گزارش مهر، برای اخذ کارت بازی وی اقدام شده تا حسن برای بازی با ذوب‌آهن در دسترس «اوسمار ویرا» سرمربی پرسپولیس قرار گیرد.
همچنین محمد خدابنده‌لو از این پس با پیراهن سرخ‌ در میادین حضور پیدا خواهد کرد و از مصاف با ذوب‌آهن در دسترس سرمربی برزیلی خواهد بود. هافبک دفاعی ۲۴ ساله مس رفسنجان، پس از توافق‌های انجام شده بین مس و پرسپولیس، دیروز در باشگاه جدیدش حضور یافت و قرارداد خود را به مدت ۲ و نیم فصل ـ تا پایان فصل
 1405ـ ۱۴۰۴ - با سرخ‌های تهران امضا کرد. او از ۱۸ سالگی حضور در لیگ برتر را با بازی در پیکان تجربه کرد و در فصول گذشته در تیم‌هایی چون ذوب‌آهن و گل‌گهر نیز به میدان رفت.

Page Generated in 0/0056 sec