printlogo


کد خبر: 277428تاریخ: 1402/12/8 00:00
اخبار

صابر ابر با «امشب به صرف بورش و خون» روی صحنه می‌رود
صابر ابر نمایش «امشب به صرف بورش و خون» را فروردین ۱۴۰۳ در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه می‌برد. صابر ابر پس از ۶ سال دوری از صحنه تئاتر قصد دارد نمایش «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانی‌خرم را از فروردین سال ۱۴۰۳ در بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه ببرد. ابر این مونولوگ را که بر اساس رمان «نازنین» فئودور داستایوفسکی و ترجمه یلدا ذبیحی شکل گرفته است، در کنار فاطمه نقوی روی صحنه می‌برد.
پیش‌فروش بلیت «امشب به صرف بورش و خون» از چهارشنبه ۹ اسفند در سایت تیوال آغاز می‌شود. همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت، پوستر نمایش با طراحی فرهاد فزونی و عکاسی علی سبوکی نیز منتشر می‌شود. دیگر عوامل نمایش «امشب به صرف بورش و خون» عبارتند از: مجری طرح: امیرسپهر تقی‌لو، طراح صحنه: صابر ابر، طراح لباس: ندا نصر، طراح گرافیک: فرهاد فزونی، طراح نور: نیلوفر نقیب‌ساداتی، محمدرضا رحمتی، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح صدا: عرشیا باقری، مشاور رسانه‌ای: فریبرز دارایی، تبلیغات: استودیو این/ جا، تبلیغات مجازی: آریان امیرخان (قیلم نیوز)، گروه کارگردانی: الهام میرشفیعی، نیما سکوت، دستیار تهیه و تولید: محمدامین ساکی.
***
اتمام تصویربرداری مستند «کهنه رفیق» پس از 2 سال
مستند سینمایی «کهنه رفیق» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سام یکتا، پرداختی به زندگی حرفه‌ای هوشنگ حسینی از روزنامه‌نگارهای هنری فعال و سرشناس دهه ۵۰ است که تاثیر زیادی در معرفی بسیاری از هنرمندان فعال در حوزه‌های مختلف از جمله سینما و موسیقی در جامعه هنری و مطبوعاتی ایران داشته است. در این فیلم مستند گفت‌وگوهایی با افراد سرشناس بسیاری در عرصه فرهنگ و هنر ایران در رشته‌های مختلف انجام گرفته است، همچنین تلاش شده نگاهی به وضعیت رابطه هنرمندان و رسانه‌ها شود و به تاثیر مطبوعات آن دهه در سیستم ستاره‌سازی در سینما و موسیقی ایران نیز پرداخته شده است. همزمان با پایان فیلمبرداری «کهنه رفیق»، پوستر آن که توسط فرزانه نصیری طراحی شده است رونمایی و منتشر شد. در «کهنه رفیق» که بر اساس طرحی از سام یکتا شکل گرفته، شخصیت‌هایی همچون
 ر. اعتمادی، عباس یاری، عباس تهرانی، حبیب اسماعیلی، محمد متوسلانی، منوچهر والی‌زاده، محمد صالح‌علا، شاپور منصف و جمع بسیاری از هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری حضور دارند. پخش بین‌الملل این فیلم بر عهده سولماز اعتماد است که پس از آماده نمایش شدن و کسب مجوزهای لازم به نمایش درمی‌آید.
***
با استقبال مخاطبان «شکافتن کام ماهی» تمدید شد
اجرای نمایش «شکافتن کام ماهی» به کارگردانی سمن قناد که در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است تمدید شد. این اثر نمایشی دوشنبه ۷ اسفند به منظور رعایت و احترام به حق تماشاگران، اجرای ویژه عکاسان خواهد داشت.«شکافتن کام ماهی» با بازی سمن قناد و حسین جاهد و تهیه‌کنندگی مجید قناد تا ۲۵ اسفند، هر شب ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. این نمایش روایتی از چالش‌های یک زوج است که زندگی مشترک‌شان را در حال فروپاشی می‌بینند و تلاش می‌کنند از بحران عبور کنند. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به مجری طرح: آیدین کشاورز، مدیر هنری: حسام‌الدینی فروتن، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: ستیا دلشاد، دستیار مدیر هنری: مهزاد بهرامی، آهنگساز: دانیال نوری‌مقدم، طراح نور: رضا خضرایی، طراح گریم: وحید شیرزاد، طراح ساخت جلوه‌های ویژه: مجید حیدری، دستیار: امیرمحمد زارعی، اپراتور نور: نریمان ماهد، مدیر صحنه: علی فراهانی، دستیار صحنه: آرش مرادفر و نگین صالح‌ریاحی، عکاس: حسام‌الدین فروتن، ساخت تیزر: علی ذوالفقاری و مهزاد بهرامی، تولید محتوا: مهدی تمهیدی، مسؤول هماهنگی: نادر بهرامی، روابط عمومی: گروه رعنا (روابط عمومی نمایش ایران) و مشاور رسانه: مطهره کشاورزمحمدیان اشاره کرد.
***
کنسرت موسیقی موغام آذربایجانی در تالار وحدت برگزار می‌شود
کنسرت موسیقی موغام آذربایجانی با صدای ناصر عطارپور دوشنبه ۲۱ اسفند در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. این کنسرت دومین بخش از پروژه «هفت شهر عشق» است که برنامه‌ریزی برگزاری در تهران و تبریز برای آن صورت گرفته است. موسیقی موغام نوعی موسیقی حرفه‌ای شفاهی است. اجرای تبریز آن ۱۵ و ۱۶ اسفند در مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز روی صحنه خواهد رفت و تالار وحدت نیز در یک سانس، ۲۱ اسفند پذیرای این برنامه خواهد بود. موسیقی موغام آذربایجانی به موازات موسیقی دستگاهی ایرانی است اما بیشتر از همه از حیث مایه‌ها و گوشه‌ها نزدیک‌ترین سنت به موسیقی دستگاهی ایرانی محسوب می‌شود. مثلاً دستگاه شور در هر ۲ سنت موغام مهم است و در هر ۲ به شکل مشابه گسترش می‌یابد. یونسکو سال ۲۰۰۸ موسیقی مقامی آذربایجانی را در میراث معنوی فرهنگی بشر ثبت کرد. وحدت رحیمی، پدرام رنجبر، جعفر نوعی، علی رشیدی و حمید حسن‌زاده از هنرمندانی هستند که در گروه اجرایی کنسرت حضور دارند. این در حالی است که لیلی نوایی، عادله بلندی، بهاره دیباور، المیرا داننده و سانای عباس‌پور به عنوان اعضای گروه کُر بانوان و محمدعلی برزگر نوازنده تار، افشین علوی نوازنده کمانچه، آرش سرانی نوازنده بالابان، مهدی مصلح نوازنده عود، آیدین شکری نوازنده ناقارا، کاوه جعفری نوازنده تارباس، روژین قیصری نوازنده قانون و مهدی سرابی‌نژاد نوازنده پرکاشن دیگر اعضای گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می‌دهند.
این کنسرت به تهیه‌کنندگی بهزاد نهاوند در تهران و تبریز روی صحنه خواهد رفت. بلیت‌فروشی این برنامه از روز گذشته آغاز شده است.

Page Generated in 0/0057 sec