printlogo


کد خبر: 277436تاریخ: 1402/12/8 00:00
اخبار

بازگشت کامران قاسمپور به تشک از ۲ هفته دیگر
کامران قاسمپور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم‌ ملی را ترک کرده بود، از ۲ هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند. چندی پیش کامران قاسمپور که شرکت در مسابقات جهانی 2023 بلگراد را به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کشاله ران از دست داده بود، جراحی فتق انجام داد و به همین دلیل نیز نامش از فهرست مسافران اعزامی به جام بین‌المللی یاشاردوغو خارج شد. قاسمپور اما همچنان گزینه اعزام به مسابقات قهرمانی آسیاست که اواخر فروردین در بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود. او هرچند همچنان به دلیل شرایط وزنی‌اش یکی از گزینه‌های وزن 86 کیلوگرم تیم‌ ملی است اما قرار است در رقابت‌های قهرمانی آسیا در 97 کیلوگرم کشتی بگیرد. قاسمپور کارش را سال 2024 با تورنمنت بین‌المللی زاگرب در وزن 97 کیلوگرم استارت زد و با قبول شکست مقابل کایل اسنایدر آمریکایی، در جایگاه سوم قرار گرفت. او که یکی از اعضای تیم بانک شهر در جام باشگاه‌های جهان بود که به دلیل آسیب‌دیدگی برای این تیم کشتی نگرفت اما در کنار بانک شهری‌ها حضور داشت، در رابطه با زمان بازگشتش به تشک به تسنیم گفت: از اردوی بعدی به کمپ تیم‌های ملی خواهم رفت و از ۲ هفته دیگر نیز می‌توانم تمرینات کشتی‌ام را آغاز کنم.
***
ماجرای هجوم افراد ناشناس به سمت بازیکنان امید تراکتور
کاروان تراکتور در ورودی استادیوم محل برگزاری بازی با بعثت کرمانشاه مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفت. کاظم محمودی درباره درگیری به‌وجودآمده برای بازیکنان تیم فوتبال امید تراکتور تبریز در کرمانشاه گفت: تیم پایه تراکتور که برای دیدار با تیم بعثت عازم کرمانشاه شده بود، در ورودی استادیوم هدف هجوم وحشیانه افراد ناشناس قرار گرفت، به طوری که ۱۲ نفر با انواع سلاح سرد به اعضای تیم تراکتور حمله‌ور شدند. وی ادامه داد: این افراد پس از ضرب و جرح شدید اعضای تیم تراکتور، وسایل شخصی، لباس بازی و کفش‌های بازیکنان را به سرقت بردند و متواری شدند. متأسفانه عوامل انتظامی در زمان وقوع حادثه حضور نداشتند و حتی عوامل هیات فوتبال کرمانشاه نیز در ورزشگاه غایب بودند. محمودی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شدت جراحات، 4 بازیکن تیم به نام‌های مهدی جعفرپور، امیرعلی نیک‌مهر، مهدی عباسی و سوران کریم‌زاده با آمبولانس به بیمارستان منتقل ‌شدند. وی با بیان اینکه ناظر بازی به همراه نیروی انتظامی در حال تهیه گزارش برای ارسال به فدراسیون فوتبال است، تأکید کرد: شرایط برای برگزاری این دیدار مهیا نبود و خسارات وارده به اتوبوس تراکتور نیز به حدی بوده که امکان استفاده از آن ممکن نیست و مسؤولان تیم در حال تدارک اتوبوس دیگری هستند تا کاروان تراکتور به تبریز بازگردد.
***
یک اتفاق تکان‌دهنده در تاریخ فوتبال آلمان
شنبه و یکشنبه فوتبال آلمان اتفاقی بی‌سابقه را در طول تاریخ خود تجربه کرد. برای نخستین بار بوندسلیگا 2 (دسته دوم) در تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه‌ها از بوندسلیگا (دسته اول) پیشی گرفت. در هفته اخیر 284643 تماشاگر در تمام مسابقات بوندسلیگا 2 حضور داشتند که در مقایسه با 261009 تماشاگر در بوندسلیگا بیشتر بود، چیزی که قبلا هرگز در تاریخ اتفاق نیفتاده بود. این یک واقعیت تکان‌دهنده است بویژه که غول‌هایی پرهوادار مانند بایرن و دورتموند در دسته اول فوتبال آلمان بازی می‌کنند. در آلمان، اشتیاق و وفاداری به تیم‌ها خالصانه است. اخیرا بعد از اعتراضات گسترده هواداران در ورزشگاه‌های مختلف، با ورود سرمایه‌گذاران خارجی به فوتبال آلمان مخالفت شد. در رده‌بندی میانگین بیشترین تماشاگر در ورزشگاه‌ها، بوندسلیگا 2 از لیگ یک فرانسه پیشی گرفته است و با میانگین تماشاگران 28353 نفر تنها پس از لالیگا، سری آ، لیگ برتر و بوندسلیگا قرار دارد.
***
شکایت باشگاه الشباب از رونالدو
باشگاه الشباب عربستان از کریستیانو رونالدو به خاطرحرکت غیراخلاقی و جنجالی‌ای که داشت شکایت خواهد کرد. به گزارش ایسنا، در ادامه هفته بیست‌ویکم لیگ عربستان یک بازی برگزار شد. در این دیدار النصر میهمان الشباب بود که راکتیچ و کاراسکو را در ترکیب اصلی خود داشت. این بازی جذاب و مهیج در نهایت با پیروزی ۳ بر ۲ النصر به پایان رسید. کریستیانو رونالدو گل نخست النصر را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. تالیسکا هم دبل کرد تا بیشترین نقش را در پیروزی النصر داشته باشد. به نوشته سعودی اسپورت، هواداران الشباب برای اذیت کردن کریستیانو رونالدو در این بازی شعار مسی مسی سر دادند که این باعث عصبانیت و ناراحتی این بازیکن پرتغالی شد. رونالدو بعد از پایان بازی حرکت غیراخلاقی و زشتی را در برابر هواداران الشباب انجام داد که باعث تحریک و عصبانیت بیشتر آنها شد. باشگاه الشباب قرار است رسما از این بازیکن پرتغالی شکایت کند. روزنامه الشرق الاوسط هم اعلام کرد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان تحقیقی را در این زمینه آغاز کرده است و احتمال محرومیت کریستیانو رونالدو وجود دارد. البته رونالدو پیش از این شادی گل بدتر از این هم انجام داده بود اما با محرومیت مواجه نشد. النصر با پیروزی‌ای که در این بازی به دست آورد ۵۲ امتیازی شد تا در رده دوم جدول رده‌بندی باقی بماند. در جدول رده‌بندی الهلال با ۵۶ امتیاز و یک بازی کمتر در صدر قرار دارد. این تیم در ۲۰ بازی ۱۸ بار پیروز شده و در ۲ بازی دیگر هم مساوی کرده تا نشان دهد در لیگ عربستان بی‌رقیب است.

Page Generated in 0/0044 sec