printlogo


کد خبر: 277438تاریخ: 1402/12/8 00:00
آغاز هفته هجدهم لیگ برتر با دیدار حساس استقلال - سپاهان
تب فوتبال

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ مسابقه از امروز آغاز می‌شود که در حساس‌ترین بازی هفته استقلال تهران میزبان سپاهان اصفهان است. سپاهان که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت نخستین بازی دور برگشت خود را مقابل استقلال صدرنشین انجام می‌دهد. استقلال، صدرنشین لیگ برتر تیمی جنگنده و سختکوش است درست مثل خود جواد نکونام؛ تیمی که فوتبال را با برنامه و هوشمندانه بازی می‌کند. استقلال می‌خواهد همچنان تیم اول ایران بماند و می‌داند مقابل حریف پرستاره بازی سختی دارد؛ تیمی که با ۵ بازیکن، بیشترین ملی‌پوش لیگ برتر را دارد ولی در ۵ بازی اخیرش ۵ باخت متوالی داشته است. زردپوشان اصفهانی ۳ بازی آخرشان در نیم‌فصل اول را باختند و ۲ باخت رفت و برگشت هم مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه خود ثبت کردند و حالا به دنبال قطع نوار ناکامی هستند. تنها باخت این فصل استقلال در این فصل را سپاهان رقم زده است. آبی‌پوشان در ۷ بازی اخیر مقابل زردپوشان اصفهانی فقط یک برد در زمان فرهاد مجیدی در لیگ بیست‌ویکم به دست آورده‌اند اما استقلال نکونام در خانه تیمی شکست‌ناپذیر است که در ورزشگاه آزادی همه بازی‌های‌شان را برده. امروز شاهد جنگ ستارگان هستیم و جمعی از بهترین‌های فوتبال ایران در میدان هستند. از سویی ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان به دلیل اخراج در آخرین بازی نیم‌فصل اول مقابل شمش آذر از روی سکو نظاره‌گر بازی تیمش خواهد بود. استقلال در صورت پیروزی مقابل سپاهان اسبش را برای قهرمانی زین خواهد کرد اما سپاهان نمی‌خواهد در نبرد ۶ امتیازی مدعیان بازنده باشد‌. زردپوشان اصفهانی با ۳۳ گل ‌زده و استقلال با ۲۵ گل ‌‌زده بهترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارند. بنابراین همه انتظار یک بازی زیبا و گل‌دار را دارند. سپاهان در صورت برد ۳۴ امتیازی می‌شود و با ۲ بازی کمتر به ۲ امتیازی استقلال می‌رسد اما پیروزی استقلال موقعیت این تیم را در صدر جدول مستحکم‌تر می‌کند.
* نوازی: تمرکزمان روی بازی‌ با سپاهان است
مربی تیم فوتبال استقلال تهران با اشاره به بازی‌های پیش روی آبی‌ها گفت: تمام تمرکزمان روی لیگ است و هر حرفی که لازم بود‌، زده شده است. محمد نوازی در نشست خبری پیش از دیدار با سپاهان گفت: دیدار سختی پیش رو خواهیم داشت، چرا که حریف ما یکی از تیم‌های برتر لیگ است و بازیکنان بسیار خوب و تیم منسجمی دارد. این تیم در دیدار با الهلال هم روی اشتباهات فردی نتوانست نتیجه بگیرد. وی افزود: تمام تمرکز ما روی بازی با سپاهان است و تلاش خواهیم کرد فوتبال زیبایی را مقابل هواداران ارائه دهیم. هواداران همیشه حامی تیم بوده‌اند و فردا (امروز) هم قطعا از ما و بازیکنان حمایت لازم را انجام خواهند داد. مربی تیم فوتبال استقلال درباره غیبت جواد نکونام در نشست‌های خبری‌ قبل و بعد از بازی گفت: تمام صحبت‌هایی را که باید مطرح می‌شد، ایشان عنوان کرده است. به دلیل اینکه نشست خبری همزمان با تمرین بود، جواد نکونام نتوانست به نشست بیاید. هر چند در این هفته‌ها در نشست‌های ‌خبری‌ حضور نداشته است اما تمام صحبت‌های خود را انجام داده و به قول خودش از این به بعد باید تنها به بازی‌های لیگ برتر فکر کنیم. دیگر هم تصمیم ندارد درباره مدیریت باشگاه حرف بزند. هرچه بود تمام شده و باید به لیگ فکر کنیم. نوازی درباره حضور ماشاریپوف و عملکرد او هم گفت: حضور ماشاریپوف بسیار برای استقلال مؤثر بوده است و امیدواریم در آینده با بازیکنان بیشتر هماهنگ شود و بیشتر به تیم کمک کند. او بازیکن بزرگی است و آمدنش باعث شد تیم ما هم شکل بهتری پیدا کند.
* خبری از VAR در بازی استقلال - سپاهان نیست
در بازی مهم هفته هجدهم لیگ برتر از کمک داور ویدئویی استفاده نمی‌شود. در نشست خبری پیش از این بازی که در حضور محمد نوازی برگزار شد، مربی استقلال در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال استفاده از VAR اعلام کرد: شنیده‌ام قرار است در بازی‌ها از VAR استفاده شود. هرچند طبق پیگیری‌ها قرار نیست در این مسابقه هم از این سیستم استفاده شود. هفته گذشته ۳ داور کشورمان یعنی پیام حیدری، بیژن حیدری و سید وحید کاظمی برای تکمیل دوره دریافت مدرک کمک‌داور ویدئویی خود راهی تاجیکستان شدند و پس از قضاوت در 3 مسابقه، روز گذشته به ایران بازگشتند. این داوران با وجود تکمیل دوره، تاکنون مدرک خود را به صورت رسمی دریافت نکرده‌اند. با این وجود در بازی امروز که با قضاوت پیام حیدری برگزار می‌شود، خبری از این سیستم نیست. 
* سپاهان با یک غایب بزرگ مقابل استقلال
محمد کریمی، کاپیتان تیم فوتبال سپاهان به دلیل مصدومیت، طلایی‌پوشان اصفهانی را در سفر به تهران همراهی نمی‌کند. کریمی در هر ۲ بازی رفت و برگشت مقابل الهلال به صورت ثابت در ترکیب سپاهان به میدان رفت ولی در تمرینات دچار مصدومیت شده و به همین دلیل در سفر به تهران حضور ندارد. پیش از این صحبت‌هایی درباره غیبت احتمالی کریمی به دلیل محرومیت در مصاف با شاگردان نکونام وجود داشت ولی این بازیکن که مشکلی از این جهت نداشت، حالا به دلیل مصدومیت در بزرگ‌ترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر غایب است.
* داور بازی استقلال - سپاهان مشخص شد
تیم داوری دیدار استقلال - سپاهان مشخص شد. تیم فوتبال استقلال در هفته هجدهم لیگ برتر، میزبان سپاهان اصفهان است که پیام حیدری، داور این مسابقه است. فرهاد مروجی و علیرضا مرادی، کمک‌های اول و دوم این مسابقه هستند و داور چهارم این دیدار نیز یاسر همرنگ است. بازی استقلال - سپاهان امروز - ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود‌.
***
۱۱ نکته که باید پیش از دیدار استقلال - سپاهان بدانید
فراتر از فوتبال
استقلال در حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم لیگ‌ برتر از سپاهان پذیرایی می‌کند. نبرد استقلال - سپاهان از بازی‌های کلاسیک تاریخ لیگ‌ برتر است. در ادوار قبلی هیچ تیمی بیش از استقلال (۱۴ بار)، سپاهان را شکست نداده است در سمت مقابل نیز سپاهان با ۱۳ غلبه بر استقلال رکورددار پیروزی مقابل این تیم است.
۳ دوئل اخیر ۲ تیم با برتری طلایی‌پوشان همراه بوده و آبی‌های پایتخت به دنبال انتقام هستند. علاوه بر حساسیت ذاتی بازی، جایگاه جدولی استقلال و سپاهان، مصاف بزرگ هفته را هیجان‌انگیزتر کرده است. به بهانه مصاف نفسگیر ۲ تیم ۱۱ نکته مهم از این تقابل را مرور می‌کنیم.
۱- استقلال با ۳۶ امتیاز صدرنشین است. پیروزی در این مسابقه جایگاه آبی‌پوشان را تثبیت می‌کند و باخت مقابل سپاهان برای صدرنشینی شاگردان نکونام تهدیدآمیز است.
۲- سپاهان با ۳۱ امتیاز در رتبه سوم حضور دارد. غلبه بر استقلال، شاگردان مورایس را به رده دوم می‌رساند. باخت در این مسابقه ممکن است به قیمت سقوط ۲ پله‌ای طلایی‌پوشان ختم شود.
۳‌- این بازی تقابل ۲ تیم از تهاجمی‌ترین تیم‌های لیگ است. سپاهان با ۳۳ گل ‌زده خط حمله مرگبار لیگ را در اختیار دارد و استقلال با ۲۵ گل دوم است.
۴- استقلال آمار درخشانی در بازی‌های خانگی خود داشته است. آبی‌پوشان در هر ۸ تقابل خانگی پیروز میدان بوده و در این مدت تنها ۳ گل دریافت کرده‌اند.
۵‌- سپاهان ۱۳ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن در بازی‌های خارج از خانه را کسب کرده است.
۶- استقلال با دریافت ۱۰ گل بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد.
۷- استقلال این فصل تنها یک باخت را تجربه کرده که اتفاقا این شکست در بازی رفت با سپاهان بوده است.
۸- سیدهادی عقیلی با ۳ گل بهترین گلزن تقابل استقلال و سپاهان در لیگ‌ برتر است و سپس شیخ‌ دیاباته، میلاد میداوودی، بهنام برزای و رامین رضاییان هر کدام با ۲ گل قرار دارند.
۹- جواد نکونام در ۱۲ تقابل خود با سپاهان، ۳ برد و ۳ مساوی کسب کرده و ۶ بار هم بازنده بوده؛ مورایس نیز در هر ۳ دیدار خود با استقلال به پیروزی رسیده است.
۱۰- برد یک بر صفر (۹ بار) تکراری‌ترین نتیجه تقابل لیگ‌ برتری ۲ تیم است.
۱۱- کاوه رضایی، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، مهرداد محمدی و مهدی مهدی‌پور بازیکنانی هستند که سابقه بازی برای هر ۲ تیم را در کارنامه دارند.

 


Page Generated in 0/0190 sec