printlogo


کد خبر: 277444تاریخ: 1402/12/8 00:00
اخبار

2 میلیون بیمار صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شدند
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر 2 میلیون بیمار صعب‌العلاج نشان‌دار شده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند. دکتر محمدمهدی ناصحی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۹۵ درصد از هزینه‌های بستری افراد تحت پوشش بیمه روستایی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود. ناصحی ادامه داد: در حال حاضر 2 میلیون بیمار صعب‌العلاج در سامانه‌های بیمه سلامت نشان‌دار شده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند. البته افراد بیشتری هم تحت پوشش صندوق بیمه صعب‌العلاج قرار دارند که هنوز نشان‌دار نشده‌اند. اعتبار صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در حال حاضر ۷ هزار میلیارد تومان است که برای سال‌های آینده باید افزایش یابد. 
***
توزیع ۱۳۰۰ بسته لبخند مادری در استان‌های شمالی کشور
بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ بسته لبخند مادری را در استان‌های شمالی کشور توزیع کرده است. رهام رضاییان، مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در تشریح اقدامات این بنیاد در منطقه یک کشوری شامل 4 استان گیلان، مازندران، گلستان و قزوین، ضمن بیان مطلب‌ فوق افزود: این بنیاد در 3 حوزه جمعیت و خانواده، سلامت و عمرانی اجتماعی فعالیت‌های فراوان و گسترده‌ای را در این 4 استان‌ واقع در منطقه شمال کشور عملیاتی کرده است. در حوزه خانواده و جوانی جمعیت و با هدف حمایت از فرزندآوری، یک‌هزار و ۳۱۲ بسته لبخند مادری شامل اقلام ضروری و مورد نیاز نوزادان تا یک‌ سالگی، کارت هدیه برای مادر به ازای هر فرزند و 6 ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال گذشته تاکنون صاحب فرزند چندقلو شده‌اند اهدا شده است. وی ادامه داد: همچنین یک‌هزار و ۱۲ خانواده‌ دارای بیش از 3 فرزند که جزو جامعه هدف طرح «ایران جوان» محسوب می‌شوند و از سال ۱۴۰۱ به بعد صاحب فرزند سوم شده‌اند، ضمن دریافت کارت هدیه به ازای هر فرزند، برای تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک عامل معرفی شده‌اند.  
***
برگزاری مسابقه «ساختمان آینده» با کاربری مدرسه
مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، نخستین دوره مسابقه ساختمان آینده با کاربری مدرسه را برگزار می‌کند. ساختمان آینده، ساختمانی است که فناوری‌ها و رویکردهای نوظهور در حوزه ساخت‌وساز در طراحی و احداث آن به کار گرفته شده باشد. هدف از این برنامه کمک به برطرف کردن چالش‌های موجود در این صنعت و ایجاد مطلوبیت‌های سبک‌سازی، کاهش اتلاف انرژی، کاهش اثرات منفی زیست‌محیطی، تولید انرژی و افزایش ایمنی است. این مسابقه در 2 بخش برگزار می‌شود. بخش نخست مسابقه با محوریت معماری و با در نظر گرفتن 3 شاخص سازه، هوشمندسازی، انرژی و تاسیسات بین اشخاص حقیقی و حقوقی برگزار می‌شود که مرحله طراحی آثار  از یکم اسفند آغاز شده و تا آخر خرداد ۱۴۰۳ پایان می‌یابد. بخش دوم، مسابقه‌ای است که میان متخصصان 3 رشته سازه، هوشمند‌سازی، انرژی و تاسیسات ساختمان به طور مستقل برگزار می‌شود تا مناسب‌ترین طرح برای طرح برگزیده مرحله اول به دست آید. از میان طرح‌های رسیده به دبیرخانه مسابقه حداکثر 3 طرح در بخش اول مسابقه و 3 طرح در بخش دوم مسابقه  برگزیده و رتبه‌بندی خواهد شد و جوایزی به آنها تعلق خواهد گرفت. جایزه برگزیدگان بخش اول مجموعا 4 میلیارد ریال است و به آثار برتر در مرحله دوم نیز مجموعا مبلغ 6 میلیارد ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد. متخصصان علاقه‌مند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی دبیرخانه مسابقه به نشانی www.futurebuilding.ir مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0045 sec