printlogo


کد خبر: 277453تاریخ: 1402/12/8 00:00
اخبار

یک میلیون و ۲۳۰ هزار خودرو از ابتدای سال تولید شده است
سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت از تولید حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان بهمن ۱۴۰۲ خبر داد. مهرداد خسروی گفت: در سال جاری حدود یک میلیون و 40 هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با تولید 980 هزار دستگاه در مدت مشابه پارسال، رشد 6 درصدی را نشان می‌دهد. وی افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن 1402، 152 هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 34 درصد رشد داشته، همچنین حدود 34 هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) با رشد 10 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید شده است. خسروی ادامه داد: در 11 ماه امسال، بخش خصوصی با تولید حدود 280 هزار دستگاه خودرو، سهم 23 درصدی در میان خودروسازان کشور داشته که نشان می‌دهد در مقایسه با آمار 173 هزار دستگاه خودرو در مدت مشابه سال گذشته، این بخش رشد حدود 61 درصدی را در تولید ثبت کرده است. سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت گفت: ۲ عارضه مزمنی که در بازار خودروی کشور طی سال‌های 1397 تا 1400 شکل گرفته بود، یعنی کاهش تولید خودروسازان به زیر یک میلیون دستگاه همراه با تولید خودرو‌های ناقص و همچنین تلاطم بازار خودرو، براساس برنامه‌های اجرا شده، مدیریت شده است به طوری ‌که در تولید داخل امسال هم همانند سال گذشته رشد تولید خودروی کامل را خواهیم داشت.
***
666 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها اجرایی شد
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۶۶۶ هزار و ۲۷۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها از ابتدای اجرای طرح تاکنون اجرایی شد، از تکمیل و تحویل ۲۳۰ هزار و ۷۲۲ واحد از واحدهای اجرا شده به مردم خبر داد. غلامرضا صالحی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای حوزه مسؤولیت بنیاد را تشریح کرد و گفت: طبق آمارها، احداث واحدهای مسکونی شهری و روستایی که توسط بنیاد مسکن به اجرا درآمد به ۶۶۶ هزار و ۲۷۹ واحد رسیده است. از واحدهای اجرایی شده بنیاد مسکن تاکنون ۲۳۰ هزار و ۷۲۲ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۳۵ هزار و ۵۵۷ واحد در دست اجراست که ۲۰۶ هزار و ۲۱۵ واحد آن روستایی و ۱۹۸ هزار و ۱۳۷ واحد شهری است، توضیح داد: از ۲۳۰ هزار و ۷۲۲ واحدی که تکمیل و تحویل شد، ۲۱۶ هزار و ۵۸۴ واحد روستایی و ۱۴ هزار و ۱۳۸ واحد شهری است.  بنیاد مسکن تعهد کرده است از ۴ میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن، یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را در شهرها و روستاها عملیاتی و اجرایی کند.
***
36 هزار میلیارد تومان کالای خوراکی فجرانه به دست مردم رسید
معاون وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با اشاره به استقبال 68 درصدی مشمولان از طرح فجرانه،‌ گفت: از ابتدای این طرح تاکنون 36 هزار میلیارد تومان کالای خوراکی سر سفره مردم قرار گرفته است. علیرضا عسگریان‌ درباره استقبال مردم از طرح یارانه تشویقی فجرانه، اظهار داشت: با اجرای این طرح از 18 بهمن تاکنون 36 هزار میلیارد تومان کالاهای خوراکی سر سفره مردم قرار گرفته است. به گفته وی، از این رقم 8 هزار میلیارد تومان سهم دولت و 28 هزار میلیارد تومان سهم آورده مردم در طرح فجرانه است. میزان استقبال مردم از طرح فجرانه تاکنون به 68 درصد رسیده است. معاون امور رفاهی وزیر تعاون همچنین درباره جمعیت استفاده‌کننده از طرح فجرانه گفت: تاکنون حدود 14 میلیون خانوار با جمعیت بیش از 42 میلیون نفر از طرح فجرانه استقبال کرده‌اند.
 همچنین سیدرضا یحیوی، مشاور معاون رفاهی وزیر تعاون درباره فروشگاه‌های همکار در طرح فجرانه می‌گوید: 210 هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای در سراسر کشور به این طرح پیوسته‌اند،‌ همچنین ۲ فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا و اسنپ مارکت نیز برای خرید غیرحضوری مردم از طرح یارانه تشویقی فجرانه در دسترس مردم برای خرید غیرحضوری قرار دارند. یحیوی این را هم یادآور شد که مرحله اول طرح فجرانه تا 18 اسفند ادامه دارد و از آن به بعد شارژ منابع مرحله دوم به حساب سرپرستان خانوار در 7 دهک کم‌درآمد انجام می‌شود. یحیوی درباره استقبال دهک‌ها از طرح فجرانه،‌ عنوان کرد در ۳ دهک یک تا 3، میزان استقبال 75 درصد بوده است.
***
بورس خونین شد
ریزش سخت ۱۶۷۰۰ واحدی بورس
شاخص کل بورس در انتهای معاملات دیروز با ریزش سخت بیش از ۱۶ هزار واحدی مواجه شد، ارزش معاملات خرد در کمترین میزان قرار داشت و وضعیت بورس به هیچ عنوان خوب نیست. از سویی ۵۶۰ نماد بورسی در وضعیت منفی قرار داشتند که از میان ۱۰۳ نماد در صف فروش قرار گرفتند، تنها ۹۱ نماد در وضعیت مثبت قرار داشتند که از بین آنها تنها ۳۴ نماد در وضعیت صف خرید قرار گرفتند. با اعلام گواهی سپرده ۳۰ درصدی بانک مرکزی، وضعیت صندوق‌های با درآمد ثابت نیز به هیچ عنوان خوب نبوده و نوعی رخوت و رکود بازار سرمایه را گرفته است. همچنین ارزش معاملات خرد عدد ۳,۶۰۹ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشته است اما نسبت به میانگین ماهانه، ۱۶ درصد کاهش داشته است. در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱,۱۱۶ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. دیروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای سیزدهمین روز متوالی با ثبت رقم ۳۴۸ میلیارد تومان ادامه داشت. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است. برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۵۳۷ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است اما دیروز ۳۵۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

Page Generated in 0/0051 sec