printlogo


کد خبر: 277470تاریخ: 1402/12/9 00:00
اخبار

رأی ما ایران را می‌سازد
در آستانه‌ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جدیدترین طرح دیوارنگاره میدان انقلاب تهران همراه با شعار «رأی ما ایران را می‌سازد...» رونمایی شد. این دیوارنگاره دعوتی جمعی از مردم برای حضور در انتخابات است که با نشانی از برنامه تلویزیونی «به اضافه یک» اکران شد. برنامه تلویزیونی «به اضافه یک» این روزها به همت مرکز هنری - رسانه‌ای نهضت و با هدف تبیین اهمیت حضور در انتخابات روی آنتن رسانه ملی‌ می‌رود.
***
بندرعباس صاحب یک پردیس سینمایی جدید شد
پردیس سینمای بندرعباس مال در طبقه دوم زون فرهنگی و تفریحی این مجتمع با مساحتی بالغ بر ۱۶۰۰ مترمربع شامل 3 سالن است. این پردیس سینمایی با حضور رضا عطاران افتتاح شد. سالن شماره یک این پردیس با ظرفیت ۲۲۰ صندلی با امکان پخش فیلم، اجرای تئاتر، برگزاری همایش و سمینار و ۲ سالن دیگر با ظرفیت‌های ۱۸۶ و ۱۷۴ صندلی با کیفیت صدای دالبی و بهره‌مندی از مدرترین تجهیزات و سیستم‌های صوت و تصویر به پخش فیلم اختصاص دارد. از دیگر امکانات این پردیس سینمایی که توسط بخش خصوصی ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است، می‌توان به سالن انتظار مجهز به 2 بوفه و لابی با طراحی متفاوت اشاره کرد.
***
معارفه مدیر جدید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری
صبح روز گذشته آیین معارفه‌ میلاد عرفان‌پور به عنوان مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار شد. همچنین احمد رمضی جایگزین عرفان‌پور به عنوان سرپرست مرکز موسیقی حوزه هنری شد. در مراسم معارفه‌ مدیران 2 مرکز حوزه هنری که در جلسه‌ شورای مدیران برگزار شد، میلاد عرفان‌پور رسما به ‌عنوان مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری معرفی شد. عرفان‌پور از شعرای شناخته‌شده‌ کشور است که پیش از این مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری را برعهده داشت. در این مراسم همچنین احمد رمضی، آهنگساز، مدرس و کارشناس حوزه موسیقی سرپرست مرکز موسیقی معارفه و جایگزین میلاد عرفان‌پور در این مرکز شد.
***
احداث سالن شماره 3 تماشاخانه ایرانشهر
رئیس تماشاخانه ایرانشهر با اعلام خبر احداث سالن شماره 3 این تماشاخانه در آینده نه‌چندان دور گفت: در حال بررسی طرح‌های سازه‌ای مختلف هستیم و سعی داریم تا جایی که ممکن است سالن شماره ۳ به تماشاخانه ایرانشهر متصل باشد. پیش‌تر مرحوم رضا حداد به دنبال احداث سالنی در فضایی سمت زمین‌های بازی «بوستان هنرمندان» بود ولی ما قصدمان این است که با کمک سازمان پارک‌ها و فضاسازی، تمهیداتی در نظر گرفته شود که سالن شماره ۳ به مجموعه متصل و لابی مشترک داشته باشد. حمید نیلی یادآور شد: رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران بسیار تمایل دارد این سالن با تکنولوژی جدید در حدود ۷ ماه احداث شود و یک‌ساله مورد بهره‌برداری قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه طرح‌های سازه‌ای پیشنهادی به رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران ارائه شده است، تاکید کرد: لازمه اجرایی ‌شدن این پروژه این است که طرح‌های سازه‌ای توسط رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با توجه به امکانات سازمان بررسی شوند تا مشخص شود کدام ‌یک از این طرح‌ها می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن و بهترین شرایط راه‌اندازی شود.
***
معاون آفرینش‌های فرهنگی - هنری بنیاد رودکی منصوب شد
محمد الله‌یاری‌فومنی، مدیرعامل بنیاد رودکی در حکمی سیدامیرعباس ستایشگر را به عنوان مشاور ارشد و معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری این بنیاد منصوب کرد.
ستایشگر متولد ۱۳۵۸، دانش‌آموخته دوره کارشناسی موسیقی از دانشگاه سوره، دارای مدرک کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و همچنین دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه خوارزمی است. وی علاوه بر مدیرعاملی انجمن موسیقی ایران، چندین دوره دبیر اجرایی جشنواره موسیقی فجر، بخش نسلی دیگر، دبیری بخش پژوهش، عضویت در هیات انتخاب و داوری بخش موسیقی و رسانه را در دوره‌های مختلف این جشنواره بر عهده داشته است. وی همچنین عضویت در هیات‌مدیره مجمع صنفی ناشران موسیقی، انجمن موسیقی استان تهران و کانون پژوهشگران خانه موسیقی، دبیر هنری همایش «حافظ و موسیقی» و «عطار و موسیقی» را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد. مدیرعامل بنیاد رودکی همچنین از خدمات حسن سهرابی، معاون پیشین آفرینش‌های فرهنگی هنری قدردانی کرد.‌
***
رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب شد
با حکم معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب شد. در حکم سالاری خطاب به خراسانی‌زاده آمده است: توجه به مهم‌ترین رویداد تجسمی ایران اسلامی و برنامه‌ریزی دقیق جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن  نیازمند مشورت با اساتید و زمان‌بندی مناسب است. به همین منظور با عنایت به تعهد، سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب می‌شوید. امید است در سایه الطاف الهی و با همفکری و همکاری سایر اعضا و بهره‌گیری از تمام توان و قابلیت‌های مرکز هنرهای تجسمی نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج)، موفق و موید باشید. 

Page Generated in 0/0059 sec