printlogo


کد خبر: 277477تاریخ: 1402/12/9 00:00
اقدام خلبان ارتش آمریکا در خودسوزی برای پایان جنگ غزه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های آمریکا داشت
آتش علیه جنگ‌افروزی

اقدام خلبان ارتش آمریکا که در اعتراض به جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌قد آمریکا از جنایات جنگی تل‌آویو در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن دست به خودسوزی زد و ایستاده با شعار «فلسطین را آزاد کنید» در شعله‌های آتش جان باخت، در میان رسانه‌های انگلیسی‌زبان و کاربران شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته و به قهرمانی بدل شده که «هرگز فراموش نخواهد شد».
روزنامه انگلیسی «دیلی میرور» در گزارشی به انگیزه خودسوزی «آرون بوشنل» پرداخته و با انجام تحقیقاتی نتیجه‌گیری کرده که این نظامی آمریکایی به دلیل سیاست‌های کشورش در قبال جنگ غزه و همدستی آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی دست به این کار ‌زده است. او در آخرین پست خود در صفحه فیس‌بوک که بعد از این حادثه پاک شد، ضمن اشاره به حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو به عنوان انگیزه خودسوزی‌اش نوشته بود: «بسیاری از ما دوست داریم از خود بپرسیم اگر در دوران برده‌داری زنده بودم، چه کار می‌کردم؟ یا در دوران قوانین جیم کرو؟ یا آپارتاید؟ اگر کشورم نسل‌کشی می‌کرد، چه کار می‌کردم؟ پاسخ این است که شما در حال ارتکاب آن هستید». ویدئوی خودسوزی بوشنل که تنها ۲۵ سال داشت، بارها در شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شده و بسیاری از کاربران آمریکایی ضمن محکومیت «همدستی آمریکا در جنایات اسرائیل»، از بوشنل قهرمانی ساخته‌اند که در برابر سیاست‌های جو بایدن فریاد اعتراضی سر داده و در مقابل این حجم از جنایات سکوت پیشه نکرده است.
«جکسون هینکل» روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای سرشناس آمریکایی هم که منتقد تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است، با انتشار تصویری که از صحنه و لحظه خودسوزی بوشنل الهام گرفته و طراحی شده است، بار دیگر بر مواضع همیشگی خود تاکید کرد. همچنین طبق فراخوانی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، افرادی برای بزرگداشت این خلبان آمریکایی عصر روز دوشنبه مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در شهر لس‌آنجلس همراه با شمعی روشن تجمعی را برگزار کردند. روزنامه آمریکایی پالتیکو در گزارشی با اشاره به این خودسوزی در واشنگتن و نگرانی از مواضع شدید علیه ایالات‌متحده نوشت: «این خودسوزی تشدید خشم مردم آمریکا از حکومت خود را به دنبال خواهد داشت؛ خشمی که تاکنون با استعفا و تشکیل فوری جلسات گروهی همراه بوده است». گروهی از کارمندان ناشناس دولت بایدن در نامه‌ای ضمن آنکه خواستار آتش‌بس در غزه شدند، نوشتند: «پایان دادن به زندگی به خشونت‌آمیزترین شکل، هشداری جدی برای ملت ما است». قانونگذاران آمریکایی تاکنون از اظهار نظر درباره این خودسوزی خودداری کرده و سکوت عمیقی همه آنها را فرا گرفته است. نشریه پالتیکو برای جویا شدن نظر آنها به افرادی مراجعه کرده که پیشتر موضع انتقادی نسبت به سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه داشته‌اند اما هنوز واکنشی نشان نداده‌اند و دولت بایدن هم بیانیه‌ای صادر نکرده است.

Page Generated in 0/0051 sec