printlogo


کد خبر: 277479تاریخ: 1402/12/9 00:00
اخبار

استقلال در آزادی با یک سوپرگل از سد سپاهان گذشت
چشمه‌های چشمی
دیدار استقلال و سپاهان در شرایطی با برتری شاگردان نکونام به پایان رسید که آنها علاوه بر اینکه انتقام شکست دور رفت را گرفتند، ششمین باخت متوالی را به حریف تحمیل کردند. تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی با قضاوت پیام حیدری به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. روزبه چشمی(۳۶) برای استقلال گل زد. در شرایطی که توپ و میدان در نیمه نخست در اختیار سپاهان بود، بازیکنان استقلال دقیقه ۳۶ در یک ضد حمله از سمت راست توپی را روی دروازه حریف اصفهانی ارسال کردند که دفع ناقص سیاوش یزدانی توپ را پشت محوطه جریمه مقابل پای روزبه چشمی قرار داد و او با کنترلی حرفه‌ای و ضربه‌ای زیبا دروازه سپاهان را باز کرد. بازیکنان سپاهان که نمی‌خواستند بازنده به رختکن بروند دقیقه ۳۸ صاحب بهترین موقعیت خود در نیمه اول شدند اما ضربه آرام و زمینی شهریار مغانلو به تیر عمودی دروازه برخورد کرد تا نیمه اول با برتری یک بر صفر شاگردان نکونام به پایان برسد. در شرایطی که سپاهان برای جبران گل خورده قصد داشت نیمه دوم را هجومی آغاز کند، تدبیر جواد نکونام این اجازه را به آنها نداد و آبی‌ها با حفظ توپ و نزدیک شدن به دروازه میهمان اصفهانی قصد کنترل بازی و جلوگیری از حملات سپاهان را داشتند. این روند در ۱۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم ادامه داشت. دقیقه ۶۳ سپاهان در یک ضدحمله توسط اعرابی صاحب موقعیت شد و در حالی که این بازیکن درون محوطه جریمه با حسینی تک به تک شده بود، توپ را به بدن دروازه‌بان استقلال زد تا بهترین فرصت زردهای اصفهان برای تساوی از دست برود و حسینی استقلال را در بازی نگه دارد. شاگردان جواد نکونام که با حداقل گل برابر سپاهان به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کردند، با این ۳ امتیاز ۳۹ امتیازی شدند و فاصله خود را با سپاهان و پرسپولیس به عنوان تعقیب‌کنندگان اصلی بیشتر کردند و همچنان به یکه‌تازی خود در صدر جدول ادامه دادند. سپاهان هم با اینکه ۲ بازی عقب‌افتاده دارد اما با ۳۱ امتیاز در رده سوم جدول باقی ماند.
***
ورزشگاه شیرودی محل رأی دادن اهالی ورزش
محل رای دادن جامعه ورزش کشور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مشخص شد. به گزارش تسنیم، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر حضور پرشور و شعور جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی در انتخابات پیش ‌رو، از عموم مردم برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی (11 اسفندماه 1402) دعوت به عمل آوردند. در قسمتی از متن بیانیه آمده است: ورزشکاران، قهرمانان، مربیان، داوران، پیشکسوتان، مدیران، هواداران ورزش و جوانان برومند ایران اسلامی در گستره‌ جغرافیای وسیع ایران عزیز در قالب وزارت ورزش و جوانان، کمیته ‌ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون‌ها، هیات‌ها، ادارات کل استانی، سمن‌ها، باشگاه‌ها و دستجات ورزشی با غیرت و بصیرت، حضور باشکوهی را در این انتخابات خواهند داشت تا شکستی غیرقابل جبران به دشمنان این مرز پرگهر تحمیل کنند... حضور منسجم جامعه‌ ورزش تهران پای صندوق‌های رای در ورزشگاه شهید شیرودی که همواره خاطرات به‌یادماندنی را در افتخارات متعدد ورزش کشور به ثبت رسانده، می‌تواند خالق اثری زیبا برای استمرار در برافراشتگی پرچم مقدس کشورمان و عزتمندی مردم ایران اسلامی باشد. وعده اهالی ورزش برای حضور در انتخابات: خیابان مفتح؛ در اصلی مجموعه فرهنگی ورزشی شهید شیرودی - سالن شهید افراسیابی».
***
سایپا قهرمان لیگ برتر والیبال زنان شد
تیم والیبال سایپا تهران با شکست مهرسان در سومین دیدار فینال لیگ برتر زنان به مقام قهرمانی این رقابت‌ها در سال ۱۴۰۲ دست یافت. بیست‌وسومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران که از پنجم آبان با حضور 7 تیم مهرسان، هوران یزد، پیکان تهران، فولاد مبارکه سپاهان، ذوب‌آهن اصفهان، مس رفسنجان و سایپا تهران آغاز شده بود، روز (سه‌شنبه هشتم اسفند) با قهرمانی تیم سایپا به پایان ‌رسید. تیم‌های سایپا و مهرسان در سومین و آخرین دیدار فینال لیگ برتر زنان در سالن فدراسیون به مصاف یکدیگر رفتند که سایپا با کسب پیروزی ۳ بر صفر و با نتایج  25 بر 18، 25 بر 9 و 25 بر 20 به مقام قهرمانی دست یافت. سایپا در سال 1399 قهرمان لیگ برتر زنان شده بود و امسال دومین قهرمانی خود را ثبت کرد و جشن گرفت.
***
موافقت باشگاه والدپیناس برای حضور لژیونر ایرانی در جام ملت‌ها
سرمربی تیم وینا البالی والدپیناس اسپانیا، خبر خوشی را به جامعه فوتسال و تیم‌ ملی ایران داد. به گزارش فارس، در چند ماه گذشته حضور لژیونرها فوتسال برای حضور در مسابقات آسیایی ۲۰۲۴ به یک نگرانی بزرگ برای فوتسالی‌ها بویژه وحید شمسایی سرمربی تیم‌ ملی تبدیل شده بود، به این دلیل که باشگاه‌های اسپانیا با حضور لژیونرهای ایرانی برای حضور در جام ملت‌های آسیا موافقت نکرده بودند. در همین باره، سرمربی تیم وینا البالی والدپیناس که سعید احمد عباسی لژیونر ایرانی در آن حضور دارد در یک برنامه تلویزیونی فوتسال اعلام کرد مذاکره سعید احمدعباسی با مدیران باشگاه مسیر خوبی را پیموده و این نوید را می‌دهد که این بازیکن در جام ملت‌های آسیا برای تیم‌ ملی فوتسال به میدان می‌رود. حال باید دید آیا مدیران باشگاه پالما هم مثل باشگاه والدپیناس برای حضور ۲ لژیونر ایرانی مسلم اولاد قباد و سالار آقاپور در جام ملت‌های آسیا با توجه به درخواست فدراسیون فوتبال موافقت خود را اعلام می‌کنند یا خیر؟

Page Generated in 0/0073 sec