printlogo


کد خبر: 277481تاریخ: 1402/12/9 00:00
بررسی وضعیت عجیب پرسپولیس در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی
سندروم بستن تیم با مهاجم

پرسپولیس با وجود نقل‌و‌انتقالات پرشمار در نیم‌فصل، باز هم در پست مهاجم با کمبود بازیکن مواجه بوده و این موضوع به یک مشکل همیشگی در این تیم تبدیل شده است و فرقی نمی‌کند که ابتدای فصل باشد یا نیم‌فصل! پرسپولیس هر چقدر هم بازیکن بگیرد، باز هم در خط حمله با فقر بازیکن مواجه است تا همیشه سرمربی این تیم یک چالش مهم داشته باشد. جذب عبدالکریم حسن، اوستون ارونوف، عیسی آل‌کثیر، محمد خدابنده‌لو و ابوالفضل بابایی نشان می‌دهد مدیریت باشگاه پرسپولیس در نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل عملکرد بدی نداشته و تا حد زیادی نیازهای این تیم را برطرف کرده است اما جدایی شهاب زاهدی و نبیل باهویی یک‌بار دیگر پرسپولیس را در موقعیت مهاجم حداقلی قرار داد. سرخپوشان که نیم‌فصل اول را هم با همین مشکل پشت سر گذاشتند، اکنون فقط آل‌کثیر و بابایی را در پست مهاجم دارند تا ترک عادت نکرده و باز هم فقط 2 بازیکن در خط حمله داشته باشند؛ مشکلی که در زمان گل‌محمدی نیز بارها گریبان پرسپولیس را گرفته بود و در کمال تعجب این معضل از یک فصل به فصل دیگر در این باشگاه منتقل می‌شود. رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی در نیم‌فصل اعلام کرد در صورتی که اوسمار ویرا درخواست جذب مهاجم دهد، احتمال دارد یک مهاجم خارجی به جمع سرخپوشان اضافه شود. کمبود مهاجم در مقاطع زمانی مختلف به پرسپولیس لطمه ‌زده و با این شرایط باید دید نیم‌فصل دوم چگونه برای این تیم سپری می‌شود و آیا باز هم این معضل تکراری پاشنه آشیل سرخپوشان خواهد شد یا اتفاقات دیگری رخ می‌دهد. 
* هجوم دلال‌ها به باشگاه
جای خالی در لیست بازیکنان پرسپولیس، فرصت لازم را در اختیار چند دلال‌ معروف قرار داده تا به این باشگاه هجوم ببرند و هر کدام خواستار جذب مهاجم مد نظر خود باشند! نقل‌وانتقالات زمستانی فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور به پایان رسید تا باشگاه‌ها ثبات نسبی یافته و بازیکنان مد نظر کادر فنی جذب شوند و برای اهداف فنی خود قدم بردارند. 
پرسپولیس در حالی بازیکنان ورودی و خروجی خود را مشخص کرده که همچنان جا برای خرید یک بازیکن آزاد دیگر دارد. همین موضوع جنگ بر سر جذب گزینه خارجی دلخواه 2 نفر از دلال‌های ایرانی را به اوج رسانده است تا هر کدام با استفاده از روابطی که در فصل گذشته با بهانه خریدهای خارجی دیگر داشته‌اند فرصت را غنیمت شمرده و دنبال آوردن بازیکن مدنظر خود باشند. 
«ف. ک» یکی از مدیر برنامه‌های ایرانی است که کار واسطه بودن در جذب بازیکن خارجی با باشگاه‌های فوتبال را انجام می‌دهد. او روز گذشته وقتی دید هم‌صنف دلالش «ح. م» در حال رفت و آمد به داخل باشگاه و گذاشتن جلسه با رضا درویش مدیرعامل باشگاه و مصطفی لشکری مدیر روابط عمومی سرخپوشان است، تاب نیاورد و از تمام ابزارهای در اختیار خود برای جلوگیری از هرگونه توافق احتمالی با بازیکن خارجی دیگری که او واسطه آن نیست استفاده کرد. فشار روی درویش تنها به تماس‌های مکرر با باشگاه محدود نشد، بلکه 2 کانال تلگرامی فعال در نقل‌وانتقالات در آخرین ساعات دوشنبه شب گذشته شروع به زدن دلال دیگر کردند تا نشان دهند برای جابه‌جایی بازیکن مد نظر خود حاضر به هر کاری هستند. جنگی که بین 2 دلال ایرانی برای واسطه‌گری بازیکنانی از توگو، برزیل، آلمان و... در گرفته است کار را به جایی کشانده که مدیرعامل پرسپولیس را تهدید به افشاگری درباره قراردادهای فصل جاری با سایر خارجی‌ها می‌کنند؛ اتفاقی که نشان می‌دهد همچنان سایه شوم واسطه‌گری در جذب بازیکن خارجی درجه چندم برای باشگاهی پرطرفدار به قدری شیرین است که آنها را به جان هم انداخته و انتظار دارند خریدهای ارزی تنها از کانال آنها باشد. 
* 2 نقطه ضعف بزرگ پرسپولیس باقی ماند
هر چند پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فعال بود و تغییراتی را روی نیمکت و درون زمین انجام داد اما هنوز 2 نقطه ضعف بزرگ در این تیم باقی مانده است. نقل‌وانتقالات زمستانی لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که پرسپولیس، قهرمان سه‌گانه فصل گذشته فوتبال باشگاهی کشور بیشترین تغییرات را داشت تا شاید بتواند یک قهرمانی دیگر را در پایان فصل بیست‌وسوم کسب کند. یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم جدا شد تا اوسمار ویرا دستیار برزیلی‌اش جای او را بگیرد. در ادامه چند عضو کادر فنی همچون ولسلی ننکا مربی دروازه‌بان‌ها و همچنین محمد عسگری آنالیزور نیز رفتند تا ویرا مجبور به آوردن نفراتی برای جایگزینی آنها شود. این تیم در لیست نقل‌وانتقالات بازیکنان خود هم تغییرات زیادی نسبت به ابتدای فصل بیست‌وسوم داشت. رضا درویش، مدیرعامل باشگاه با بازگشت عیسی آل‌کثیر موافقت کرد تا او همراه با ابوالفضل بابایی، محمد خدابنده‌لو، عبدالکریم حسن و اوستون ارونوف به لیست این تیم اضافه شوند. از سوی دیگر شهاب زاهدی، نبیل باهویی، محمد عمری و میلاد سرلک از این تیم رفتند تا همراه با مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی که به دلیل مصدومیت از لیست خارج شده‌اند، اجازه ورود بازیکنان تازه وارد به این تیم بدهند. حالا پرسپولیس در شرایطی قرار دارد که همچنان قصد خرید بازیکن دارد. آنها می‌خواهند یک مهاجم دیگر را به لیست خود اضافه کنند تا بتوانند جای خالی زاهدی را پر کرده و خط حمله این تیم را تقویت کنند. این تیم در حالی دنبال مهاجم است که همچنان از ضعف مفرط نداشتن جانشین برای علیرضا بیرانوند در چارچوب دروازه رنج می‌برد و حالا باید در دیدار حساس با ذوب‌آهن در اصفهان به گلر جوان خود اعتماد کند. باید دید لیست فعلی سرخپوشان با تغییر و تحولاتی که در آن رخ داده است چه کمکی به بهبود شرایط آنها برای جبران امتیازات از دست رفته در دور رفت می‌کند و آیا ویرا می‌تواند بار دیگر برای این باشگاه قهرمانی بیاورد یا با پایان فصل، دوره مربیگری او نیز در پرسپولیس به پایان می‌رسد. 

Page Generated in 0/0062 sec