printlogo


کد خبر: 277485تاریخ: 1402/12/9 00:00
اخبار

۱۰۰ هزار فرهنگی صاحب‌خانه می‌شوند
وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به تفاهمنامه وزارتخانه‌های آموزش‌و‌پرورش و مسکن و شهرسازی، از خانه‌دار شدن ۱۰۰ هزار فرهنگی خبر داد و گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ امضا شده، زمین‌های مناسب برای ساخت این خانه‌ها در ۱۸ استان تعیین شده است و این خانه‌ها تا پایان دولت تحویل می‌شود. به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی درباره میزان آورده فرهنگیان نیز گفت: این آورده مطابق قانون تامین مسکن خواهد بود اما به دنبال این هستیم آن بخش از سهم معلمان با کمک و مشارکت بانک‌ها به‌تدریج پرداخت شود تا فشار کمتری به این قشر وارد شود. وی با بیان اینکه تلاش‌مان این است در همین دولت این امر را به نقطه مطلوبی برسانیم، اظهار کرد: طبق قانون تامین مسکن فرهنگیان، ۴۰ درصد مسکنی که ساخته می‌شود با اولویت فرهنگیان است. این قانون در کنار قانون جدید یک فرصت ایجاد کرده تا بتوانیم مشکل تامین زمین در ۱۸ استان را حل کنیم و این در حالی است که مشکل مابقی استان‌های دیگر نیز حل خواهد شد و به‌تدریج به این طرح ملحق خواهند شد. صحرایی افزود: مقدمات تحویل زمین‌های مناسب در ۱۸ استان به معلمان با بهره‌گیری از قانون تامین مسکن فرهنگیان و قانون جدید انجام شده است و در مابقی استان‌ها نیز به‌تدریج این مشکل برطرف می‌شود. 
***
کشف ۲۰۰ کیلوگرم مواد محترقه و ترقه در متروی تهران
رئیس پلیس متروی تهران از کشف ۲۰۰ کیلوگرم مواد محترقه غیرمجاز و پرخطر در مترو طی روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال و دستگیری ۲۰ نفر در این زمینه از ابتدای اسفند تاکنون خبر داد. سرهنگ عباس کرمی در توضیح این خبر گفت: در پی افزایش حمل مواد محترقه در ایستگاه‌های متروی تهران در آخرین ماه سال، گشت‌زنی‌های هدفمند برای پیشگیری از حمل مواد محترقه توسط مأموران مستقر در ایستگاه‌های مترو هم افزایش یافته است. وی با بیان اینکه پلیس مترو نیز همانند پلیس پایتخت در مواجهه با خطرات احتمالی حمل مواد محترقه با مجرمان برخورد قانونی می‌کند، افزود: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه‌های متروی تهران از ابتدای اسفند موفق به دستگیری ۲۰ متهم، کشف ۲۰۰ کیلوگرم مواد محترقه غیرمجاز و تعداد ۲۰ هزار ترقه شده‌‌اند. گفتنی است متهمان پس از شناسایی در مترو و تشکیل پرونده، برای اخذ دستور قضایی به دادسرا معرفی شدند. 
***
آغاز جشن نیکوکاری به صورت همزمان در سراسر کشور
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از آغاز جشن نیکوکاری به صورت همزمان در سراسر کشور خبر داد. حبیب‌الله آسوده با اعلام آغاز جشن نیکوکاری همزمان با نیمه شعبان در سراسر کشور اظهار کرد: جشن نیکوکاری همه ساله در آستانه سال نو به منظور تامین مایحتاج عمومی خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود. وی با اعلام روش‌های مشارکت مردم در این پویش ملی افزود: شماره کارت 6037997900001919 برای جذب کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری در نظر گرفته شده است. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: همچنین کد دستوری #12* برای سهولت بیشتر در ارائه کمک‌ها از طریق تلفن همراه پیش‌بینی شده است. آسوده خاطرنشان کرد: سایت کمیته امداد به آدرسEmdad.ir و سایت اکرام به نشانی
 Ekram.Emdad.ir  نیز آماده جذب کمک‌های مردم و خیران است. وی اضافه کرد: همچنین نیکوکاران می‌توانند با ارسال عدد یک به سرشماره 30003333 در پویش ملی جشن نیکوکاری شرکت کنند. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: علاوه بر موارد فوق، پایگاه‌ها و دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

Page Generated in 0/0070 sec