printlogo


کد خبر: 277494تاریخ: 1402/12/9 00:00
اخبار

وزیر کشور: 
صحنه سیاست در دست رأی‌اولی‌ها است
وزیر کشور با بیان اینکه ترسیم صحنه سیاسی جدید ایران به دست رای‌اولی‌ها است، گفت: شما جوانان باید با تشویق دیگران برای حضور در انتخابات، به جنبش بزرگ عدالت‌خواهانه کمک کنید. 
احمد وحیدی روز سه‌شنبه در اجتماع بزرگ رای‌اولی‌ها که در تالار وزارت کشور برگزار شد، افزود: شما جوانان با قلب پاک، صداقت، صفا و مسؤولیت‌پذیری، برای همه جوانان الگو هستید، همانگونه که پیش‌تر، جوانانی هم سن و سال شما در مقابل چشمان حیرت‌زده دنیا جنگیدند و پیروزی را به ارمغان آوردند. 
وزیر کشور ادامه داد: جهان به نقش‌آفرینی بزرگ جوانان ما در صحنه نگاه می‌کند. به گزارش ایرنا، وزیر کشور بیان داشت: رای‌اولی‌ها با عمل به مسؤولیت سیاسی - اجتماعی خود، جهان را متحیر کرده و نقطه آغاز حرکت ملت بزرگ ایران برای ساخت تمدن نوین اسلامی خواهند بود و این صحنه جشن تکلیف سیاسی شما برای اقتدار کشورمان است. 
وی با بیان اینکه ترسیم صحنه سیاسی جدید کشور به دست رای‌اولی‌ها است، عنوان کرد: شما جوانان نه‌تنها برای یک ملت بلکه برای همه ملت‌های آزادی‌خواه، تصمیم‌گیری خواهید کرد و باید با تشویق دیگران نیز، به جنبش بزرگ عدالت‌خواهانه کمک کنید.
***
در تهران ۳۸۲۶ شعبه اخذ رأی میزبان مردم هستند
رئیس ستاد انتخابات تهران با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی فرمانداری تهران در زمینه برگزاری انتخابات روز ۱۱ اسفند عنوان کرد: در تهران ۳۸۲۶ شعبه اخذ رای میزبان مردم هستند و در مجموع در حوزه‌های انتخابیه تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس ۵ هزار شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده‌ است. حامد شایان صبح دیروز در نخستین اجتماع نامزدهای حوزه انتخابیه تهران که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: تقریبا ۲ سال است که برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند در تهران مشغول به کار هستیم و نزدیک به ۴۰ هزار نفر در حوزه اجرا با ما همکاری دارند. 
معاون سیاسی فرماندار تهران با اشاره به امکان معرفی نماینده از سوی داوطلبان انتخابات مجلس جهت حضور در حوزه‌های اخذ رای عنوان کرد: نامزدهای انتخابات می‌توانند به ازای هر ۵۰ صندوق، یک نماینده را در حوزه‌های اخذ رای معرفی کنند. در تهران ۳۸۲۶ شعبه اخذ رای میزبان مردم هستند و در  مجموع در حوزه‌های انتخابیه تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس  ۵ هزار شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده ‌است و انشاءالله بعد از پایان انتخابات همه نامزدهای انتخاباتی خواهند دید که انتخابات به بهترین شکل انجام شده است.
***
برای هر کرسی مجلس 52 نفر رقابت می‌کنند
عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات گفت: در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای هر کرسی، 52 نفر رقابت می‌کنند. طحان‌نظیف همچنین از کسانی که تا پیش از این عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها را عامل اصلی میزان مشارکت در انتخابات القا می‌کردند، انتقاد کرد و گفت مسائلی مانند اقتصاد و معیشت نیز در میزان کشارکت در انتخابات موثر است.
به گزارش فارس، وی در برنامه تلویزیونی «به اضافه یک» شبکه 3 سیما حضور یافت و ابتدا در پاسخ به مجری این برنامه درباره مشارکت در انتخابات بیان داشت: مولفه‌های مختلفی در مشارکت اثرگذار هستند. برخی افراد مدعی بودند مشارکت فقط به شورای نگهبان برمی‌گردد اما هم نظرسنجی‌های کنونی و هم نظرسنجی‌ها در ادوار گذشته نشان می‌دهد موضوعات مختلفی همچون مسائل اقتصادی و معیشتی در مشارکت نقش دارند. 
طحان‌نظیف خاطرنشان کرد: حتی وعده‌هایی که مسؤولان می‌دهند و محقق نمی‌شود نیز در مشارکت اثرگذار است. البته یک سهم هم به بررسی صلاحیت‌ها اختصاص دارد که طبق نظرسنجی‌ها اندک است ولی برای ما مهم است. 
این در حالی است که موضوعات معیشتی و اقتصادی درصد زیادی به خود اختصاص داده که گاهی میزان تاثیر آن تا 60 - 50 درصد است و سهم موضوع بررسی صلاحیت‌ها حدود 3-2 درصد است. با این وجود معتقدیم باید نسبت به آن مقدار سهم‌مان ولو اندک باشد هم حساس باشیم و تلاش‌مان را انجام دهیم. 
طحان‌نظیف یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شده را اصلاح قانون انتخابات مجلس معرفی کرد و گفت: با اصلاح قانون انتخابات، مهلت‌های بررسی صلاحیت‌ها توسعه یافت و توانستیم در این دوره احراز صلاحیت‌های بیشتری داشته باشیم؛ از حدود 20 هزار داوطلب، 75 درصد و به تعبیری بیش از 15 هزار نفر تایید صلاحیت شدند و اکنون برای هر کرسی مجلس 52 نفر نامزد هستند.

Page Generated in 0/0171 sec