printlogo


کد خبر: 277504تاریخ: 1402/12/9 00:00
پس از نوبخت، از تاجگردون هم حمایت کرد
بازی بدون توپ لاریجانی

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی پس از حمایت انتخاباتی از محمدباقر نوبخت، این بار در کلیپی از غلامرضا تاجگردون نماینده مجلس دهم اعلام حمایت کرده است. لاریجانی در این کلیپ گفته است: آقای تاجگردون از نمایندگان زبده در مجلس محسوب می‌شود و در کار بودجه‌‎ریزی و برنامه‌ریزی‌های کلان کشور انصافا فرد متبحری است و غالبا رئیس کمیسیون بودجه مجلس انتخاب می‌شد. رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرده است: ایشان (تاجگردون) فردی است که چندین سال در تنظیم بودجه به طور شبانه‌روز کار می‌کرد و به موقع کار را تحویل می‌داد، علاوه بر این نسبت به حل مشکلات منطقه خودش فعال بود و کار زیادی هم انجام داده است. امیدوارم این سرمایه برای مجلس از طرف مردم مورد پذیرش واقع شود و فعالیت‌شان در دوره دوم را ناظر باشیم.
«وطن امروز» در شماره روز گذشته خود در گزارشی با عنوان «چرا لاریجانی از نوبخت حمایت کرد؟» نوشت این سبک فعالیت انتخاباتی لاریجانی در واقع یک نوع برنامه‌ریزی هم برای مشارکت و هم ایجاد تشکیلات سیاسی در هم‌افزایی با طیف موسوم به اعتدالگرایان در آینده است.
لاریجانی تاکنون از نوبخت و تاجگردون حمایت کرده است. بررسی وضعیت سبد رای این 2 نفر در حوزه‌های انتخابیه رشت و گچساران نشان می‌دهد تقریبا پیروزی هر 2 نفر در انتخابات قطعی است و در واقع حمایت آقای لاریجانی از این 2 کاندیدا تاثیر چندان زیادی در جلب آرا برای این کاندیداها نخواهد داشت اما این حمایت لاریجانی به نوعی یک اعتبار سیاسی برای این افراد است. ضمن اینکه علی لاریجانی نیز با حمایت از این 2 نفر که در واقع احتمال پیروزی آنها در انتخابات بسیار زیاد است تلاش می‌کند یک نوع اتبار اجتماعی برای خود دست و پا کند.
در کنار این موارد، به نظر می‌رسد علی لاریجانی در حال تلاش است در مجلس آینده یک نقش ویژه ایفا کند. در واقع لاریجانی با حمایت از برخی افراد نشان‌دار می‌خواهد ضمن اثرگذاری در تصمیم‌گیری‌های آینده مجلس، زمینه‌های ایجاد یک تشکیلات جدید سیاسی یا ایجاد یک ائتلاف جدید سیاسی را برای آینده فراهم کند.
بر همین اساس می‌توان اینگونه ارزیابی کرد که لاریجانی در تلاش است از دل انتخابات مجلس دوازدهم، زمینه‌های تشکیل یک ائتلاف جدید سیاسی را برای تاثیرگذاری هم در مجلس آینده و هم تحولات سیاسی آینده ایجاد کند.
با توجه به تجربیات علی لاریجانی در موضوع فرآیندهای تصمیم‌گیری در مجلس، همین‌طور آشنایی امثال نوبخت و تاجگردون با مجلس، به نظر می‌رسد از هم اکنون باید منتظر نشانه‌ها و مصادیق نقش جدید علی لاریجانی در فضای سیاسی بویژه فضای پارلمانی باشیم.

Page Generated in 0/0088 sec