printlogo


کد خبر: 277519تاریخ: 1402/12/10 00:00
گردان‌های قسام اعلام کرد پایگاه صهیونیست‌ها در شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داده است
حمله حماس از شمال

گروه بین‌الملل: ‌شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد از جنوب لبنان پایگاه‌های صهیونیست‌ها در شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.
گردان‌های القسام در لبنان افزود از جنوب لبنان مقر فرماندهی تیپ ۷۶۹ شرقی در «پادگان غیبور» و «پادگان فرودگاه» در بیت هیلل را با ۴۰ موشک گراد در پاسخ به ادامه کشتار غیرنظامیان در غزه و ترور فرماندهان و برادران‌شان در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داده است.
ارتش رژیم صهیونیستی نیز تایید کرد شلیک ۱۰ موشک از لبنان به سمت شهرک‌هایی در اصبع‌الجلیل را رصد کرده که تعدادی از موشک‌ها به داخل کریات شمونا سقوط کردند. از سوی دیگر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد طی حمله اخیر از لبنان به شهرک بیت هیلل در الجلیل‌علیا خسارت‌های مادی رخ داد. پیش از این آژیرهای هشدار در کریات شمونا، معیان باروخ، کفاریووآل، گوشرین و بیت هیلل در الجلیل علیا به‌دنبال شلیک موشک از لبنان به صدا درآمد. پلیس رژیم صهیونیستی از ساکنان شمال اراضی اشغالی خواست از نزدیک شدن به مناطقی در کریات شمونا که موشک‌ها به آنجا شلیک شده، خودداری کنند. از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک راشیا الفخار و مناطق خربه سلم و رامیه و شهرک عیناتا را در جنوب لبنان هدف قرار داد.
از 7 اکتبر تاکنون نیروهای حزب‌الله لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی با اسرائیل درگیر شده‌اند. 2 روز قبل هم اسرائیل به بعلبک در شرق لبنان حمله کرد و حزب‌الله هم در پاسخ، برخی پایگاه‌های نظامی شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف گرفت. این در حالی است که انجام عملیات‌های القسام علیه صهیونیست‌ها عمدتا متمرکز در مرزهای غزه بوده و حمله به مناطق شمالی فلسطین اشغالی کم‌سابقه است.
 ارتش صهیونیستی 2 ژانویه در یک عملیات هوایی تروریستی در ضاحیه جنوبی بیروت «صالح العاروری»، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و شماری از همراهان وی را به شهادت رساند. القسام چند روز بعد از شهادت العاروری، پادگان «لیمان» ارتش اسرائیل در الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی را با 20 فروند موشک از جنوب لبنان هدف قرار داد.
***
از جنوب لبنان
رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته اذعان کردند مقاومت لبنان تحت رهبری حزب‌الله، در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۱۰۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.
به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی با اشاره به حملات مستمر مقاومت لبنان به اراضی اشغالی، اعلام کرد تنها ۴۰ موشک از لبنان به سمت پایگاه کنترل هوایی راهبردی «مرون» در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.
رسانه‌های صهیونیستی  همچنین گزارش کردند در پی این حملات موشکی، صدای انفجار در شمال اراضی اشغالی شنیده شد. مقاومت لبنان با صدور بیانیه‌ای حملات پیاپی موشکی به پایگاه مرون را تایید کرد.

 


Page Generated in 0/0067 sec