printlogo


کد خبر: 277525تاریخ: 1402/12/10 00:00
نهمین پیروزی استقلال در خانه این‌ بار مقابل تیم پرمهره سپاهان
خانه خوش‌یمن

زهره فلاح‌زاده: حساس‌ترین بازی هفته هجدهم لیگ برتر سه‌شنبه‌شب در هوای برفی و وحشتناک سرد ورزشگاه آزادی برگزار شد‌. هواداران - خانم و آقا - با وجود نامساعد بودن هوا خود را از شهرهای دور و نزدیک به ورزشگاه آزادی رسانده بودند تا مهم‌ترین بازی این هفته را از نزدیک تماشا کنند. تیم استقلال در این دیدار حساس خانگی توانست با کمک هواداران پرشورش با نتیجه یک بر صفر سپاهان پرمهره را شکست دهد؛ دیداری که ۳ امتیاز آن هم به تثبیت جایگاه استقلال در صدر جدول کمک کرد و هم‌ آبی‌ها در مصاف با دیگر مدعی قهرمانی این فصل یک برد ۶ امتیازی کسب کردند. این پیروزی نهمین برد استقلال در خانه بود تا تنها تیمی باشد که آمار ۱۰۰ درصد برد خانگی را در کارنامه ثبت می‌کند. استقلالی‌ها در دور رفت البته با اشتباه داوری به سپاهان باخته بودند و حتی سال گذشته و‌ در زمان مربیگری ریکاردو ساپینتو هم رفت و برگشت مقابل شاگردان مورایس متحمل باخت شده بودند اما جواد نکونام این‌بار دست مربی پرتغالی طلایی‌پوشان را خوانده بود و‌ تیم او با یک بازی هوشمندانه و یک شوت استثنایی از روزبه چشمی، هافبک خود به برتری دست یافت.
استقلالی که در ۲ بازه نقل‌وانتقالات این فصل هرگز نتوانست نمره قبولی بگیرد و حواشی، اختلافات درونی‌‌ و بحران‌های آن این روزها به اوج رسیده اما توانسته برخلاف انتظارات نتایج خوبی کسب کند و در جدول رقابت‌ها بالاتر از مدعیانی که امسال ولخرجی زیادی داشته‌اند، بایستد.
هنوز هم بین مدیرعامل و سرمربی اختلاف وجود دارد. هواداران استقلال پس از عملکرد ضعیف مدیرعامل در نقل‌وانتقالات زمستانی خواستار اخراج او شده بودند تا جایی که قرار گذاشته بودند در ورزشگاه آزادی علیه او شعار دهند اما علی خطیر برخلاف همیشه برای  این دیدار در ورزشگاه حضور نیافت و از نزدیک شاهد واکنش هواداران نبود. گفتنی است برخی هواداران روز مسابقه در جایگاه ورزشگاه در حال شعار دادن علیه مدیرعامل استقلال بودند که توسط لیدری که از قضا کارمند باشگاه هم هست مورد ضرب و شتم قرار گرفتند؛ هنوز باشگاه استقلال در این رابطه هیچ واکنشی از خود نشان نداده است! به چه علت کارمند باشگاه در استادیوم باید هواداری را کتک بزند؟
گفته می‌شود حالا که نقل‌وانتقالات فوتبال تمام شده، برخی مدیران باشگاه به دنبال تعامل با سرمربی هستند. البته این اتفاق باید در زمان یارگیری انجام می‌شد و آقایان دست از لجاجت برمی‌داشتند اما در هر صورت با توجه به از دست رفتن زمان نقل‌وانتقالات، بعید به نظر می‌رسد جواد نکونام باز هم روبه‌روی علی خطیر بنشیند و به فکر تعامل با مدیری باشد که یک اشتباه را ۲ بار تکرار کرده است. وضعیت استقلال هر چه درون زمین و‌ از نظر فنی بسبار خوب ادامه یافته اما بیرون زمین و از نظر مدیریت اصلاً شرایط خوبی ندارد و روزی نیست که این باشگاه دچار بحران و حاشیه نباشد!
اما در نقطه مقابل استقلال، تیم سپاهان که فصل را با خرید چندین ستاره خوب شروع کرد، حالا هفته‌هاست رنگ برد را ندیده و همین هفته پیش هم با شکست ۶ بر ۲ برابر الهلال عربستان در مجموع ۲ دیدار با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کرد.
تیم مورایس ۶ هفته ‌است شکست می‌خورد اما نکته جالب این است که سرمربی در اصفهان همچنان مورد حمایت هواداران و مدیران این باشگاه است. البته سپاهان فصل گذشته هم با مدیریت پرهزینه محمدرضا ساکت، نتوانست به جامی دست یابد و در نهایت هم این مدیر مجبور به ترک این باشگاه شد، این فصل هم با وجود هزینه‌های گزافی که اصفهانی‌ها کرده‌اند همچنان در باتلاق ناکامی‌ها‌ دست و پا می‌زنند. اینکه مدیران سپاهان تمام خواسته‌های مورایس را اجابت کرده و دستانش را برای چیدن یک ترکیب ایده‌آل باز گذاشته‌اند اما باز این مربی نمی‌تواند نتیجه درخور توجه بگیرد، مساله‌ای است که هنوز نمی‌دانیم چه کسی در این باشگاه باید پاسخگو باشد؟!
باشگاه سپاهان در ۲ سال اخیر شبیه باشگاه تراکتور عمل کرده که هر چه پول تزریق می‌کند به موفقیت نمی‌رسد.

Page Generated in 0/0048 sec