printlogo


کد خبر: 277535تاریخ: 1402/12/10 00:00
اخبار

استرداد کلاهبردار ۹ هزار میلیاردی
رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از استرداد متهم کلاهبردار ۹ هزار و ۵۰۰ میلیاردی خبر داد. سردار مجید کریمی اظهار داشت: در راستای توسعه دیپلماسی انتظامی و همکاری‌های فرابخشی فراجا، کلاهبردار ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی تبعه یکی از کشورهای همسایه، با تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، بازداشت و از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مسترد شد. وی در ادامه افزود: این متهم چندی پیش در کشور خود اقدام به اخذ یک فقره وام بانکی به مبلغی معادل ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از بانک، در ازای احداث یک سردخانه می‌کند اما به محض دریافت وام، ضمن عدم استفاده از آن مورد معین شده، پس از متواری شدن، با تنظیم قراردادهای صوری اقدام به نقل و انتقال مبلغ به سایر کشورهای همسایه می‌کند. با توجه به شکایت شاکیان، اینترپل آن کشور موفق به صدور یک فقره اعلان قرمز علیه نامبرده شده و با توجه به ذکر نام جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که احتمال رویت فرد مورد نظر در آنجا متصور است، شناسایی و دستگیری مشارالیه در دستور کار پلیس بین‌الملل فراجا قرار گرفت. سردار کریمی بیان داشت: متهم هنگامی که قصد داشت از مرز هوایی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شود، با هوشمندی ماموران فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مرز هوایی فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) بازداشت و در اختیار ماموران پلیس بین‌الملل قرار گرفت.
***
ورود  ۴۰۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران
سخنگوی شهرداری تهران درباره وضعیت ورود اتوبوس‌های جدید خارجی و داخلی به ناوگان شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد. عبدالمطهر محمدخانی با تأکید بر اینکه در زمینه تأمین اتوبوس با عقب‌ماندگی زیادی مواجه هستیم، به گونه‌ای که بر اساس برنامه‌های توسعه‌ای، شهر تهران حداقل به ۷۰۰۰ و حداکثر به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز دارد، تصریح کرد: همین حالا حدود ۲۶۰۰ اتوبوس در خیابان‌های شهر تردد می‌کند و امیدواریم تا ابتدای سال آینده این عدد به ۳۰۰۰ اتوبوس برسد که در این شرایط هنوز هم با شرایط حداقلی ۴۰۰۰ اتوبوس فاصله داریم. امیدواریم با این سرمایه‌گذاری سنگین برای خرید تجهیزات حمل و نقلی این فاصله جبران شود. سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: امیدوارم فرآیند قرارداد خارجی با همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت سرعت بگیرد و تا پایان سال آینده حدود ۴۰۰۰ اتوبوس به ناوگان اضافه کنیم، البته توجه داشته باشید که درباره تولید‌کنندگان داخلی این گزاره که همه تولیدکنندگان داخلی بدقول هستند یا جنس بی‌کیفیت می‌دهند، درست نیست و شهرداری هم این حرف  را درباره همه خودروسازها نزده است.
***
مشکل ضمانت زنان سرپرست خانوار در بانک‌ها حل شد
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از حل مشکل ضمانت زنان سرپرست خانوار در بانک‌ها با تصویب دولت خبر داد. انسیه خزعلی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره ضمانت برخی زنان سرپرست خانوار که در برخی بانک‌ها با مشکل مواجه بودند، اظهار کرد: امروز تصویب شد که همه بانک‌ها این ضمانت را از طرف دولت اعمال کنند و تسهیلات را به زنان سرپرست خانواری که در دهک‌های یک تا ۵ هستند، به ضمانت دولت بدهند. وی همچنین بیان کرد: لایحه‌ای که برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار داده بودیم به آیین‌نامه ختم شد و پنجره واحد و سامانه‌ای برای زنان سرپرست خانوار ثبت شد که از این طریق همه خدمات و حمایت‌هایی که از زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود، از طریق این پنجره انجام می‌شود. خزعلی افزود: از طریق این پنجره واحد می‌توانیم وضعیت‌شان را بهتر رصد کنیم و خدمات بیشتری را در بخش‌های مختلف مشاوره، حقوقی، حمایتی، اشتغال و مهارت‌افزایی به آنها داشته باشیم. امیدواریم این لایحه سامان بهتری بگیرد. وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مسائل لایحه امنیت زنان بوده که بعد از ۱۲ سال در این مجلس به نتایجی رسید، اگر چه نهایی نشده ولی مراحلی را طی کرده و امیدواریم بهتر از این پیش برود. 
***
معرفی زوجین برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری
بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ۲ هزار زوج را برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری معرفی کرده است. مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر گفت: ۲ هزار زوج نابارور در منطقه ۲ کشوری شامل استان‌های تهران، البرز، سمنان و قم برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری معرفی شده‌اند. رهام رضاییان در تشریح اقدامات دیگر این بنیاد در حوزه سلامت گفت: تا امروز ۳ هزار و ۵۰۸ کمک‌هزینه درمان به مبتلایان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در تهران و استان‌های همجوار البرز، سمنان و قم پرداخت شده است. وی ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین تاکنون ‌هزار و ۵۳۸ کودک محروم کم‌شنوا و ناشنوا در این استان‌ها را برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت مورد حمایت قرار داده است. به گفته رضاییان، ۳۶۷ کودک مبتلا به تنبلی چشم در استان‌های تهران، البرز، سمنان و قم کمک‌هزینه خرید عینک دریافت کرده‌اند. وی از مناسب‌سازی منزل ۱۶۶ معلول در تهران و استان‌های هم‌جوار خبر داد و افزود: همچنین در قالب پویش‌ «مثبت حرکت» انواع تجهیزات توانبخشی از جمله ویلچر، واکر، تشک مواج، عصای جسمی حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر به ‌هزار و ۳۰ نفر از معلولان 4 استان تهران، البرز، سمنان و قم اهدا شده است. رضاییان بیان کرد: تا امروز ۲ هزار و ۷۲۶ بسته لبخند مادری شامل اقلام ضروری و مورد نیاز نوزادان تا یک‌ سالگی، کارت هدیه برای مادر به ازای هر فرزند و 6 ماه پوشک مصرفی نوزادان در میان خانواده‌هایی که از سال گذشته تاکنون صاحب فرزند چندقلو شده‌اند، در تهران و استان‌های همجوار توزیع شده است.

Page Generated in 0/0052 sec