printlogo


کد خبر: 277545تاریخ: 1402/12/10 00:00
اخبار

احداث و بهره‌برداری از ۲ هزار و ۲۴۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی
وزیر راه و شهرسازی از احداث و بهره‌برداری از ۲ هزار و ۲۴۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دولت سیزدهم خبر داد. مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها، با اشاره به عملکرد این وزارتخانه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون گفت: مجموعا ۲ هزار و ۲۴۴ کیلومتر شامل ۱۵۵۹ کیلومتر بزرگراه و ۶۸۵ کیلومتر راه اصلی در دولت سیزدهم احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است. وی با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در حوزه ساخت و توسعه راه روستایی هم گفت: ۸ هزار و ۷۵۱ کیلومتر راه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ساخته شده و توسعه یافته است. بذرپاش همچنین اظهار کرد: احداث و بهره‌برداری از باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران -  شمال به طول ۲۲ کیلومتر به ارزش 8.2 هزار میلیارد تومان از اقدامات انجام‌شده در بخش جاده‌ای است.
***
نخستین واحد گازی نیروگاه سبزوار وارد مدار شد
معاون توسعه طرح‌های شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: نخستین واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ ترکیبی سبزوار با سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون یورو به شبکه سراسری برق کشور متصل شد. محمد‌ رمضانی اظهار داشت: در راستای توسعه تولید برق در شمال ‌شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در استان خراسان‌رضوی، احداث نیروگاه سیکل‌ترکیبی 546 مگاواتی سبزوار با برخورداری از ۲ واحد گازی 183 مگاواتی و یک واحد بخار 180 مگاواتی در دستور کار قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه نخستین واحد گازی این نیروگاه با حجم سرمایه‌‎گذاری 70 میلیون یورو احداث شده است، ادامه داد: در مدت زمان ساخت این پروژه هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول فعالیت بوده‌اند. رمضانی راندمان نهایی این نیروگاه را حدود 55 درصد عنوان کرد و افزود: سبزوار از جمله مناطق کمتر توسعه‌یافته شمال‌ شرق کشور است که ایجاد زیرساخت‌های توسعه در آن الزامی است، به این منظور پروژه ساخت این نیروگاه سیکل‌ ترکیبی‌ از جمله طرح‌های بزرگ و زیربنایی در حال انجام شهرستان بوده است. همچنین مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق از سنکرون موفقیت‌آمیز نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار به ظرفیت 183مگاوات خبر داد و با اشاره به اینکه این نیروگاه هم اکنون به شبکه سراسری برق پیوسته است، گفت: در راستای توسعه تولید برق در شمال ‌شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در استان خراسان ‌رضوی، احداث نیروگاه سیکل‌ترکیبی 546 مگاواتی سبزوار با برخورداری از ۲ واحد گازی 183 مگاواتی و یک واحد بخار 180 مگاواتی در دستور کار قرار گرفت. مدیرعامل شرکت توانیر درباره اشتغال‌زایی این پروژه اظهار داشت: در مدت ساخت این پروژه هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شدند. وی همچنین یادآور شد: تلاش‌ها برای اتمام ساخت واحد دوم گازی این نیروگاه ادامه دارد.
***
ایران دارای بیشترین رشد تولید فولاد در میان ۱۰ کشور برتر جهان
ایران بالاترین رشد تولید فولاد خام را طی نخستین ماه ۲۰۲۴ میلادی در میان ۱۰ کشور برتر جهان با 39.3 درصد ثبت کرد. انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود، فهرست ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد در ماه ژانویه ۲۰۲۴ را منتشر کرد که ایران با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، در جایگاه نهم این فهرست قرار گرفت. ۷۱ کشور جهان در ماه ژانویه سال میلادی امسال ۱۴۸ میلیون و 100 هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی 1.6 درصد کاهش نشان می‌دهد. ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد خام در ماه ژانویه ۲۰۲۴ به ترتیب شامل چین (77.2 میلیون تن، کاهش 6.9 درصدی)، هند (12.5 میلیون تن، افزایش 7.3 درصدی)، ژاپن (7.3 میلیون تن، افزایش 0.6 درصدی)، آمریکا (6.8 میلیون تن، کاهش 0.3 درصدی)، روسیه (۶,۲ میلیون تن، افزایش 1.2 درصدی)، کره‌جنوبی (5.7 میلیون تن، افزایش 1.5 درصدی)، ترکیه (3.2 میلیون تن، افزایش 24.7 درصدی)، آلمان (2.9 میلیون تن، کاهش 0.9 درصدی)، ایران (2.6 میلیون تن، افزایش 39.3 درصدی) و برزیل (2.5 میلیون تن، کاهش 7.2 درصدی) است.
***
اجبار مردم به خرید از برند خاص در طرح کالابرگ تخلف است
سرپرسـت اداره کل تعـاون، کار و رفـاه اجتماعـی اسـتان تهـران گفت: در طـرح فجرانـه کالابـرگ مـردم آزادند از هر نام تجـاری‌ای خرید کننـد و اگـر فروشـگاهی مردم را مجبـور کرد از نام و نشـان خاصی خریداری کنند، تخلف اسـت. محمد آذرپنـاه افزود: اگـر فروشـگاهی مردم را مجبـور کرد از نام و نشـان خاصی خریداری کنند، تخلف اسـت و شـهروندان در صـورت مواجه شـدن با آن می‌توانند برای ثبت اعتراضات و مشـکلات خود با شـماره 6367-021 تمـاس بگیرند یا برای گـزارش تخلفات، موضوع مورد نظر خود را با پشـتیبانی 124 (تعزیـرات) مطـرح کننـد. وی دربـاره شـرط دریافـت اعتبـار اضافه 220 هـزار تومانـی کالابرگ هم گفت: فردی که سـبدی شـامل 11 قلم کالای اساسی به مبلغ 743 هزار تومان را بخـرد، دولـت حـدود 220 هـزار تومان در قالب اعتبار شـارژ شـده پرداخـت می‌کند و فـرد فقط 523 هـزار تومان بابت آن سـبد پرداخت می‌کنـد، همچنین بـه میزانی که از کالاهـای این سـبد خرید کرده باشـد، اعتبـار به خریدش اختصاص داده می‌شـود.

Page Generated in 0/0066 sec