printlogo


کد خبر: 277547تاریخ: 1402/12/10 00:00
اخبار

دعوت رئیسی از آحاد ملت برای حضور پرشور در انتخابات
رئیس‌جمهور مراجعه به آرای عمومی در مسائل مهم و افزایش مشارکت مردم در انتخابات را راهبرد نظام و موجب افزایش سرمایه اجتماعی دانست و با اشاره به راهبرد دشمن برای ایجاد یأس و تردید میان مردم و کاهش مشارکت، ابراز امیدواری کرد مردم با مشارکت گسترده در انتخابات بار دیگر دشمنان نظام را ناامید و امید دوستداران جمهوری اسلامی ایران را مضاعف کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت برگزاری ۳۷ دوره انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و انتخاب همه نهادها و بخش‌های حکومت و حتی نوع نظام سیاسی و قانون اساسی با مراجعه به آرای عمومی را از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: همه زیرساخت‌ها و مقدمات برای برگزاری پرشور و باشکوه سی‌وهشتمین دوره انتخابات در کشور فراهم و آماده است. رئیس‌جمهور مراجعه به آرای عمومی در مسائل مهم و افزایش مشارکت مردم در انتخابات را راهبرد نظام و موجب افزایش سرمایه اجتماعی دانست و با اشاره به راهبرد دشمن برای ایجاد یأس و تردید میان مردم و کاهش مشارکت، ابراز امیدواری کرد مردم با مشارکت گسترده در انتخابات بار دیگر دشمنان نظام را ناامید و امید دوستداران جمهوری اسلامی ایران را مضاعف کنند.
رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر پشتوانه مردمی خود، کشوری مستقل، آزاد و مبتنی بر آرای مردم است، به ایجاد زمینه مناسب و عادلانه برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات از جمله در رسانه ملی اشاره و از همه آحاد ملت دعوت کرد به شکل پرشور در انتخابات حضور یابند.
***
مشارکت در انتخابات نقش بزرگی در تأمین امنیت پایدار دارد
وزیر اطلاعات نوشت: امروز مشارکت در انتخابات نقش بزرگی در تأمین امنیت پایدار ایفا می‌کند، لذا از تمام ملت شریف ایران برای حضور فعال و دشمن‌شکن در انتخابات دعوت به عمل می‌آید.
در متن پیامی که حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداسماعیل خطیب که با سپاسگزاری وزیر اطلاعات از مردم ایران و مسؤولان کشوری و لشکری به مناسبت هفته‌ سربازان گمنام امام زمان(عج) آغاز شده است، می‌خوانیم: «با تبریک اعیاد شعبانیه، ولادت منجی عالم بشریت و مصلح کل و گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)، از عنایت‌های محبت‌آمیز و پیام‌های مشوقانه مقامات و مسؤولان نظام، علما و فضلا، ائمه محترم جمعه و جماعات، فرماندهان، وزرا، رؤسا و مدیران سازمان‌ها و نهادها، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، جامعه‌ علمی و دانشگاهی، فرهیختگان و اصحاب رسانه‌ کشور، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، شهرداری‌ها، اصناف، اقوام، نخبگان، هنرمندان، همه اشخاص حقیقی و حقوقی و آحاد ملت شریف ایران به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم و از درگاه خداوند مهربان، بهروزی و موفقیت همه‌ عزیزان را مسألت دارم. همواره از دستاوردهای اطلاعات مردم‌پایه این است که آحاد مردم عزیز کشورمان در تأمین امنیت نقش داشته‌اند. امروزه مشارکت در انتخابات نقش بزرگی در تأمین امنیت پایدار ایفا می‌کند لذا از تمام ملت شریف ایران برای حضور فعال و دشمن‌شکن در انتخابات دعوت به عمل می‌آید و ان‌شاءالله با این حضور برگ زرین دیگری از کتاب سترگ اطلاعات و امنیت مردم پایه را رقم خواهند زد».
***
ماهواره «پارس ۱» امروز پرتاب می‌شود
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنجشنبه (امروز) ماهواره سنجشی تصویربرداری «پارس ۱» که ماهواره ۱۰۰ درصد ایرانی است، به عنوان دوازدهمین پرتاب در دولت سیزدهم، پرتاب خواهد شد. وی افزود: این ماهواره توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شده است و فردا -امروز- در مدار قرار خواهد گرفت. زارع‌پور گفت: در جهت توسعه تعاملات بین‌المللی، این ماهواره با یک پرتابگر روسی به فضا پرتاب می‌شود.
***
احداث کریدور شمال - جنوب
نقش راهبردی برای کل منطقه دارد
معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار «الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه با اشاره به اینکه تعریف و اجرای پروژه‌های مشترک همکاری بین ۲ کشور برای مسؤولان جمهوری اسلامی ایران، همچنین روسیه اهمیت اساسی دارد، افزود: اجرای برخی از این پروژه‌ها برای منطقه فرصتی استثنایی است که احداث کریدور شمال -‌ جنوب و توسعه بنادر جنوبی ایران نقشی مهم و راهبردی نه تنها برای ۲ کشور، بلکه کل منطقه دارد.
محمد مخبر با بیان اینکه «از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ارتقای جدی مناسبات اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی ۲ کشور اتفاق افتاده است»، گفت: مواضع مشترک تهران و مسکو در برابر یکجانبه‌گرایی آمریکا در منطقه بسیار مناسب است و امیدواریم به نجات مردم مظلوم غزه منجر شود. وی به اهمیت اجرا و احداث کریدور شمال - جنوب برای پیشرفت و توسعه کشورهای ایران و روسیه، همچنین منطقه اشاره و تاکید کرد: مقامات ایرانی به صورت هفتگی پیگیر میزان اجرا و پیشرفت کریدور شمال - جنوب و خط ریلی رشت -  آستارا هستند که این نشانگر اهمیت این پروژه بزرگ در ایران است و امیدواریم با همکاری طرف روسی اجرا شود و تکمیل کریدور شمال - جنوب سرعت بیشتری بگیرد.
الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه نیز با تاکید بر اینکه گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری همفکر، دوست و همسایه روسیه اهمیت بسیار اساسی دارد، تصریح کرد: با اراده و نظر مثبت رهبران ۲ کشور حجم روابط و مناسبات فی‌مابین بویژه در دولت آیت‌الله رئیسی بشدت ارتقا یافته است.

Page Generated in 0/0059 sec