printlogo


کد خبر: 277565تاریخ: 1402/12/12 00:00
اخبار

مراسم یادبود «پردیس افکاری» برگزار شد
مراسم یادبود پردیس افکاری با حضور هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری، عصر پنجشنبه ۱۰ اسفند در مسجدالرضا علیه‌السلام برگزار شد. این مراسم با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، بنیاد هنرمندان مهرآفرین، خانه سینما و موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر برگزار شد. در این مراسم هنرمندان و مدیرانی همچون کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، محسن زارع اشکذری، ایرج راد، حمیدرضا نعیمی، جهانگیر الماسی، قاسم زارع، نسیم ادبی، حبیب اسماعیلی، اکرم محمدی، مجید جعفری، اتابک نادری و علی دهکری (بازیگر و مدیرعامل خانه سینما) حضور داشتند.
***
اکران آنلاین «قطع فوری» تمدید شد
اکران آنلاین فیلم سینمایی «قطع فوری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مریم بحرالعلومی با توجه به استقبال مخاطبان در پلتفرم ارائه شده تمدید شد.«قطع فوری» که پیش از این در سینماهای گروه «هنروتجربه» اکران شده و از ساعت ۲۱ هفدهم دی‌ ماه نیز به چرخه اکران آنلاین پیوسته بود، تا نوروز ۱۴۰۳ در تیوال اکران خواهد داشت. این فیلم سینمایی از تولیدات مستقل گروه فیلمسازی بحرفیلم به شمار می‌رود که تاکنون در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی همچون داکا، چنای و زنان فیلمساز ترکیه شرکت کرده و مورد توجه بوده است. سامان صفاری، افسانه کمالی، غزال نظر، علی کیان‌ارثی، محمدرسول صفری، یاسمن ترابی و روشنک عجمیان، شقایق فراهانی، سوگل طهماسبی، سیاوش چراغی‌پور، الهه منصوریان، سیداحمد حسینی، ساسان کریمی و مرحوم علی انصاریان بازیگران «قطع فوری» هستند. علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه بلیت فقط از طریق پلتفرم تیوال به نشانی اینترنتی tiwall.com این فیلم را به صورت آنلاین و قانونی تماشا کنند.
***
حادثه سر صحنه سریال «سلمان فارسی»
مدیر روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» با اشاره به حادثه ناگواری که سر صحنه این سریال رخ داد، گفت: عوامل سر صحنه فیلمبرداری در شمال شاهرود بودند که متاسفانه پلی که برای پروژه ساخته شده بود، فرو ریخت. احسان ناظم‌بکایی اضافه کرد: وقتی پل و سازه‌ها فرو می‌ریزد، حجم سازه‌ها به گونه‌ای بوده که باعث درگذشت ۲ نفر از هنرورها می‌شود. ارتفاع پل حدود یک متر بوده است و آنچنان بلند نبود اما هنرورها بر اثر برخورد به سازه مصدوم شدند. ناظم‌بکایی با اشاره به مصدومیت دیگر عوامل سریال بیان کرد: ۴ نفر دیگر هم دچار مصدومیت‌هایی شدند که فورا با بالگرد به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود منتقل شدند. وی در پایان درباره اسامی جان‌باختگان عنوان کرد: سیدعلی نعیمی و حمید ظهیری در این حادثه جان خود را از دست دادند. 
سریال «سلمان فارسی» سخت‌ترین و بیگ‌پروداکشن‌ترین سریال حال حاضر تلویزیون محسوب می‌شود که به کارگردانی سیدداوود میرباقری در حال ساخت است.
***
نمایشنامه «هکوب» منتشر شد
کتاب «هکوب» نوشته اوریپید و ترجمه غلامرضا شهبازی از سوی نشر بیدگل منتشر شد. این کتاب ۸۴ صفحه و قیمت آن ۹۶۰۰۰ تومان است. در بخشی از نمایشنامه «هکوب» آمده است: خشونت تباه‌کننده جنگ، از دست دادنِ جایگاه اجتماعی و اقتصادی و شکست پیاپی در دستیابی به عدالت، افرادی را که پیش از این متمدن بوده‌اند، بدل به تروریست و آدمکش می‌کند. هکوب، نمایشنامه گزنده اوریپید به این دگرگونی می‌پردازد. در بخشی از پی‌گفتار کتاب آمده است: اوریپید یکی از 3 تراژدی‌نویس مهم عصر زرین درام یونان است که منتقدان قدیم و جدید او را درام‌پردازی سنت‌شکن، نوآور و نامتعارف می‌دانند. او در یکی از سال‌های دهه ۴۸۰ پیش از میلاد در بخش شرقی آتن زاده شد. اطلاعات کمی از زندگی اوریپید در دست است. نخستین نمایشنامه او یک سال پس از مرگ آیسخولوس در سال ۴۵۵ بر صحنه رفت و در مسابقات تئاتری دیونیزیای شهر آتن به مقام سوم رسید. نخستین دستاورد بزرگ اوریپید در سال ۴۴۱ با کسب مقام نخست این رقابت‌ها حاصل شد. می‌گویند او بیش از ۹۰ نمایشنامه نوشته که امروزه ۱۹ مورد از این آثار بر جا مانده است. آخرین باری که در آتن به رقابت پرداخت، در سال ۴۰۸، با نمایشنامه اورستس بود. سپس به مقدونیه و دربار آرخِلائوس رفت و نمایشنامه‌ای به نام این پادشاه نوشت. اوریپید سال ۴۰۶، حین نگارش نمایشنامه کاهنه‌های باکوس، در مقدونیه درگذشت.
***
رقابت نوجوانان تهرانی در مسابقه سرود «هم‌‌سُرا»
مسابقه سرود «هم‌‌سُرا» به مناسبت تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان با هدف راه‌اندازی گروه سرود نوجوانان فرهنگسراها، خلق اثر هنری ماندگار و کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان در فرهنگسراهای پایتخت برگزار می‌شود. در این مسابقه چند قطعه موسیقی در اختیار فرهنگسراها قرار می‌گیرد تا نوجوانان با هدایت مربی گروه، ضمن انتخاب یکی از قطعات موسیقی، با سرودن قطعه شعری در یکی از موضوعات بهار، رمضان، ایران یا تهران، آن را با موسیقی همگام کرده و با تشکیل یک گروه سرود متشکل از نوجوانان فعال و منتخب فرهنگسرا، با تمرین و همخوانی برای اجرا در حضور داوران آماده شوند. این مسابقه در 3 بخش سرایش اشعار سرود، همگام‌سازی شعر و موسیقی و اجرای سرود طراحی شده است و نوجوانان می‌توانند به صورت گروهی در قالب گروه سرود فرهنگسرا در مسابقه شرکت کنند و در نهایت از هر فرهنگسرا یک گروه به مرحله داوری نهایی راه می‌یابد. در مرحله داوری نهایی نیز پس از بررسی معیار‌های هنری توسط داوران، ۳ گروه سرود منتخب شهر تهران در آیین پایانی مسابقه تقدیر خواهند شد. نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نزدیک‌ترین فرهنگسرای محل سکونت خود مراجعه کرده یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0069 sec