printlogo


کد خبر: 277569تاریخ: 1402/12/12 00:00
واکنش جهانی به حمله جنون‌آمیز صهیونیست‌ها به شهروندان فلسطینی در صف کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه ادامه دارد
یک جهان خشم علیه جنایت الرشید
شمار شهدای غزه از ۳۰ هزار نفر گذشت

گروه بین‌الملل: واکنش‌ها به جنایت الرشید همچنان ادامه دارد و رسانه‌های خبری جهان از افزایش خشم جهانی به این حرکت وحشیانه صهیونیست‌ها خبر می‌دهند.
 اشغالگران روز پنجشنبه به سمت هزاران شهروند فلسطینی از شمال نوار غزه و به طور دقیق از شهر غزه، جبالیا و بیت حانون که در منطقه «شیخ عجلین» در غرب غزه منتظر رسیدن کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بودند، شلیک کردند. ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه این جنایت خود مدعی شد صدها فلسطینی هنگام دریافت کمک‌ها در شمال غزه به سربازان ما نزدیک شدند و نیروهای ما به سمت آنها تیراندازی کردند اما سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی کمی بعد شلیک به سوی فلسطینیان را تکذیب کرد. مقام‌های رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شدند بسیاری از آنها بر اثر ازدیاد جمعیت کشته یا توسط کامیون‌های امداد زیر گرفته شده‌اند.
در همین حال وزارت بهداشت غزه از افزایش شهدای کشتار خیابان الرشید به ۱۰۴ نفر خبر داد و اعلام کرد احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد. سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اعلام کرد: تعداد شهدای جنایت رژیم صهیونیستی در خیابان الرشید به ۱۰۴ شهید و ۷۶۰ زخمی افزایش یافت. سخنگوی این وزارتخانه در ادامه گزارش داد که شهدا و زخمی‌های جنایت خیابان الرشید به تمام بیمارستان‌ها در شمال غزه منتقل شدند. او افزود: کادر پزشکی با امکانات محدود خود در حال رسیدگی به زخمی‌های با وضعیت وخیم است. این مسؤول فلسطینی در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر جراحات در بالاتنه بوده، تاکید کرد: در ساعات آتی شاهد افزایش تعداد شهدای خیابان الرشید خواهیم بود. سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در ادامه از جامعه بین‌الملل خواست کشتارهای رژیم صهیونیستی را متوقف و گذرگاه امن انسان‌دوستانه‌ای را برای انتقال کمک‌ها ایجاد کند.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در واکنش به این جنایت گفت: اسرائیل مرتکب جنایات جنگی متعددی در غزه شده و شرایط غزه شبیه یک حمام خون است. این مسؤول سازمان ملل افزود: سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مانع امدادرسانی نیروهای امدادگر به زخمی‌ها می‌شوند. او در ادامه گفت: تمام ساکنان غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند و تقریبا تمام آنها از آب‌های آلوده می‌نوشند. مدیر سازمان جهانی بهداشت نیز توقف خشونت هولناک در نوار غزه را خواستار شد.
«مایکل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حق غذا نیز اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه «گاردین» با تأکید بر اینکه ممانعت از دسترسی به غذا جنایت جنگی محسوب می‌شود، تصریح کرد: اسرائیل به شکل عمدی فلسطینی‌ها را گرسنگی می‌دهد.
* بایدن: حادثه امروز غزه مذاکرات را پیچیده می‌کند
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: آتش‌بس در غزه احتمالا تا دوشنبه اتفاق نمی‌افتد و کشتار امروز اسرائیل در غزه، مذاکرات آتش‌بس را پیچیده می‌کند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آتش‌بس غزه تا روز دوشنبه اتفاق می‌افتد یا نه، گفت: «احتمالا تا دوشنبه اتفاق نمی‌افتد ولی من امیدوارم». این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این گفته بود مذاکرات مربوط به آتش‌بس در غزه تا روز دوشنبه آغاز می‌شود. بایدن در ادامه اظهاراتش در نشست خبری به اقدام رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود کمک‌ها به غزه و ممانعت از دسترسی فلسطینیان به غذا اشاره کرد و گفت: «حادثه کمک‌های غذایی در غزه، مذاکرات مربوط به اسرا را پیچیده خواهد کرد».
* حماس: بایدن مسؤول این جنایت است
جنبش حماس پس از کشتار فجیع فلسطینی‌هایی که در خیابان الرشید در شمال نوار غزه در انتظار رسیدن کمک‌ها بودند، از اتحادیه عرب و شورای امنیت خواست برای اتخاذ تصمیماتی که رژیم صهیونیستی را به متوقف کردن کشتار جمعی و پاکسازی نژادی در غزه ملزم کند، نشست فوری برگزار کنند. حماس، رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را مسؤول کامل این جنایت و تشدید نسل‌کشی و پاکسازی نژادی در حق ملت فلسطین دانست و از کشورهای عربی خواست از سکوت در برابر جنایاتی که در حق فلسطینی‌ها می‌شود، دست برداشته و فورا قطعنامه تصویب‌شده در اجلاس ۱۱ نوامبر گذشته سران کشورهای عربی و اسلامی درباره ضرورت لغو محاصره نوار غزه و انتقال فوری کمک‌های غذایی و پزشکی به این منطقه را اجرا کنند. این جنبش در ادامه ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان را به انجام فعالیت‌ها و برپایی تظاهرات مردمی گسترده در محکومیت این کشتار و تحت فشار گذاشتن دولت‌های‌شان جهت در پیش گرفتن مواضع موثر و قدرتمند علیه رژیم صهیونیستی دعوت کرد. حماس همچنین از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست به مسؤولیت‌ها و وظایف خود در متوقف کردن این کشتار جمعی عمل کنند و تمام اقدامات لازم برای رساندن ایمن کمک‌های غذایی فوق‌العاده به دست فلسطینی‌ها در سراسر نوار غزه را در پیش بگیرند.
همچنین جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: کشتار دوباره گروهی از مردم مستاصل غزه، زمانی که منتظر کمک‌های بشردوستانه بودند مرا بار دیگر شوکه کرد. چنین کشتارهایی غیرقابل قبول است.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در واکنش به این جنایت اظهار کرد: اولویت با توقف کشتار است، اعمال مجازات جمعی در حق فلسطینی‌ها در پاسخ به حمله هفتم اکتبر باید متوقف شود.
وزارت خارجه چین هم تاکید کرد: غزه با فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای مواجه است و ما از هدف قرار دادن غیرنظامیان هنگام دریافت کمک‌ها در شهر غزه شوکه شدیم و شورای امنیت باید اقدامی فوری برای آتش‌بس انجام دهد.
دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیانیه‌ای این کشتار را محکوم و تاکید کرد که سکوت جامعه بین‌الملل، ارتش اشغالگر را تشویق کرد به ارتکاب این کشتارها ادامه دهد. وزارت خارجه اردن هم در بیانیه‌ای حمله ارتش رژیم صهیونیستی را به تجمع فلسطینی‌هایی که در جنوب غزه منتظر رسیدن کمک‌های بشردوستانه بودند، وحشیانه خواند و آن را محکوم کرد.
* شمار شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۲۲۸ نفر رسید
وزارت بهداشت نوار غزه روز جمعه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه اضافه کرد که در این حملات ۱۹۳ نفر شهید و ۹۲۰ نفر هم مجروح شدند. با شهادت این افراد، شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا این لحظه به ۳۰ هزار و ۲۲۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۱ هزار و ۳۳۷ نفر افزایش یافته‌ است. بیش از ۷ هزار نفر هم هنوز مفقود و زیر آوار هستند.
***
اذعان وزیر دفاع آمریکا به کشتار ۲۵ هزار زن و کودک فلسطینی
وزیر دفاع آمریکا اذعان کرد رژیم صهیونیستی در حملات به نوار غزه بیش از ۲۵ هزار زن و کودک را به قتل رسانده است. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: اسرائیل از تاریخ 7 اکتبر بیش از ۲۵ هزار نفر زن و کودک را  به قتل رسانده و باید برای محافظت از غیرنظامیان اقدامات بیشتری انجام دهد. به گزارش «الخلیج آنلاین»، وزیر دفاع آمریکا در جریان جلسه استماع کنگره این کشور در پاسخ به سوالی درباره تعداد زنان و کودکان شهید شده در جنگ غزه گفت: تاکنون بیش از ۲۵ هزار زن و کودک کشته شده‌اند. این مقام آمریکایی درباره حمایت کشورش از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه نیز تاکید کرد از آغاز جنگ در غزه ۲۱ هزار گلوله توپ و انواع مهمات نقطه‌زن و هدایت‌شونده به اسرائیل ارسال شده است. چند ساعت بعد از اظهارات آستین، سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون گفت که وزیر دفاع بر اساس برآورد وزارت بهداشت غزه صحبت کرده است و به تعداد کل کشته‌های فلسطینی اشاره دارد، نه فقط زنان و کودکان. سینگ در بیانیه‌ای گفت: «ما نمی‌توانیم به طور مستقل آمار تلفات در غزه را تأیید کنیم».

Page Generated in 0/0074 sec