printlogo


کد خبر: 277577تاریخ: 1402/12/12 00:00
نوجوانان رأی‌اولی با حضور پرشور و فعال در صحنه انتخابات، برای نخستین بار طعم شیرین مشارکت را چشیدند
رأی‌اولی‌ها گل کاشتند

گروه اجتماعی: رای‌اولی‌ها دیروز در سراسر کشور با شور و اشتیاق وصف نشدنی برای نخستین بار طعم شیرین مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در بزرگ‌ترین رخداد سیاسی سال ۱۴۰۲ چشیدند. این قشر جامعه که نخستین حضور در انتخابات و نقش‌آفرینی مستقیم در تعیین سرنوشت خویش و آینده کشور را تجربه می‌کردند، روز گذشته حضوری پررنگ، فعال، مشتاقانه و پرشور را در صفوف شعب اخذ رای به نمایش گذاشتند. براساس آمار وزارت کشور، تعداد رای‌اولی‌ها 3 میلیون و 400 هزار نفر است که بسیاری از آنها هم‌اکنون دانش‌آموز نیستند و تعداد دانش‌آموزان رای‌اولی‌ واجد شرایط در حال تحصیل در مدارس حدود یک میلیون نفر است. دیروز شور و اشتیاق رای‌اولی‌ها جرقه‌های مطالبه‌گری و خواستن را برای ورود نوجوانان به آینده و فصلی جدید از زندگی در وجودشان شعله‌ور کرد. رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش نیز صبح دیروز جمعه 
(۱۱ اسفند) با حضور در شعبه رای‌اولی‌ها در مدرسه شهید مطهری تهران، در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت. او با دانش‌آموزان رای‌اولی گپ‌وگفتی کوتاه داشت و سپس از واجد شرایط بودن بیش از 3 میلیون رای‌اولی پای صندوق‌های رای خبر داد. وی افزود: رای مردم اثر محکمی در آینده کشور از نظر تحولات و پیشرفت‌ها دارد، زیرا ایران بعد از انقلاب، ایران گام دوم انقلاب، یک ایران منزوی نیست و اثر رای فقط محدود به داخل کشور نیست. صحرایی گفت: سال جاری میلادی قریب ۵۰ انتخابات در جهان برگزار می‌شود که انتخابات ایران از مهم‌ترین آنهاست. چشم جهان به نتیجه این انتخابات است و اثر رای‌مان تنها در داخل نخواهد ماند و در دنیا تاثیر خواهد گذاشت. وی ادامه داد: رای ما حتما اثر مثبت دارد و دشمنان را ناکام و دوستان را شادکام خواهد کرد. صحرایی تاکید کرد: امروز هیچ تحولی در هیچ ساعتی در جهان اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه یکی از بازیگران کلیدی آن ایران باشد، بنابراین رای ما اثر بین‌المللی دارد، رای ما در کاهش آلام مظلومان جهان بویژه غزه تاثیر دارد و اگر یک رای دشمن‌شکن بدهیم اثر آن را در معادلات جهانی خواهیم دید. وی ادامه داد: امیدوارم نمایندگان انتخاب‌شده توسط مردم، قدر این حمایت و انتخابات ملت را بدانند و با خدمت بیشتر برای مردم جبران کنند. دیروز مردم شریف ایران با حضور در حوزه‌های انتخابیه، مردم‌سالاری دینی و مشارکت سیاسی را به نمایش گذاشتند و به دشمنان این سرزمین که از هر فرصتی برای ناامید کردن جوانان استفاده می‌کنند، نشان دادند ساخت ایران قوی تنها با دستان توانمند متخصصان، اندیشمندان و جوانان وطن‌دوست محقق می‌شود.
به رغم ترفندهای مختلف دشمنان در 4 دهه گذشته از انقلاب و فشار برای تضعیف مشارکت مردم در انتخابات طی این مدت نه‌تنها کمترین خدشه‌ای به اصل انتخابات وارد نشده بلکه هر دوره بیش از دوره قبل رونق و شکوه بیشتری داشته است. دیروز نیز حضور پررنگ و فعال نوجوانان دلگرمی برای مردم و دولتمردان ایجاد کرد، البته در کنار تمام جلوه‌های زیبای انتخابات در ایران، حضور رای‌اولی‌ها در هر دوره از انتخابات نقطه بارزی است که چشم دشمنان را به کشورمان دوخته است. دیروز رأی‌اولی‌ها برای سربلندی ایران اسلامی پای صندوق‌های رای آمدند، این قشر از جامعه که دنیای متفاوتی دارند تاکید داشتند نمایندگان آینده باید با نوجوانان در ارتباط باشند و نیازهای آنها را شناسایی و رفع کنند. انتظار آنها از نمایندگان بعد از راهیابی به مجلس این است که به مسائل و مشکلات مردم توجه داشته باشند و نباید رشته ارتباط بین خود و مردم را قطع ‌کنند.

Page Generated in 0/0063 sec