printlogo


کد خبر: 277585تاریخ: 1402/12/12 00:00
اخبار

انبارها 3 برابر نیاز کشور از گوشت پر شد
به گفته قائم‌مقام وزیرجهاد کشاورزی، انبارها پر از گوشت است و هر ایرانی اگر 3 برابر معمول هم مصرف کند کاملا تامین شده است.  علیرضا پیمان‌پاک از تامین گوشت قرمز بیش از 3 برابر نیاز کشور خبر داد و گفت: مجموع کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تامین شده و نگرانی وجود ندارد. به استناد مرکز آمار، سال‌های 1400 و 1401 سالانه بیش از 17.5 میلیون راس دام یعنی 2 برابر رقم استاندارد روانه کشتارگاه‌ها شد که اثرات آن در سال 1402 به صورت کاهش عرضه و افزایش قیمت دیده شد. حدود 70 درصد تامین نهاده دامی وابسته به واردات است که خشکسالی‌های 2 سال اخیر فشار کمبود نهاده بر دامداران را بیشتر کرده بود. به گفته مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی، واردات نهاده در سال جاری بهبود یافته و بیش از یک میلیون تن نهاده در سامانه بازارگاه آماده عرضه است، دامداران هم از کاهش قیمت نهاده نسبت به نرخ مصوب خبر ‌می‌دهند. قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: روزانه 200 تا 300 تن گوشت گوسفندی و گوساله تا پایان ماه رمضان وارد می‌شود. نیاز کشور به واردات سالانه حدود 100 هزار تن است.
***
۱۲ خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه عرضه خودرو
سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی برای عرضه ۱۲ خودرو به متقاضیانی که اسفند سال گذشته ثبت‌نام کرده بودند، فعال شد و این افراد تا ساعت 24 امروز مهلت ثبت‌نام دارند. سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده و اولویت آنها مشخص شده، می‌رساند که سامانه صرفاً جهت انتخاب خودروها به شرح جدول زیر از روز چهارشنبه 9 اسفند تا ساعت ۲۳:۵۹ روز شنبه 12 اسفند فعال و در دسترس است. در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند. هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول که در اسفند سال ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه کرده بودند، انجام می‌شود.
***
دولت سیزدهم خزانه زمین را خالی تحویل گرفت
دستیار ویژه وزیر راه‌ با بیان اینکه برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکن نهضت ملی باید ابتدا زمین تامین می‌شد، گفت: دولت سیزدهم خزانه زمین را خالی تحویل گرفت. روح‌الله اکبری اظهار کرد:‌ برای اجرای قانون جوانی جمعیت در کشور، 101 هزار واجد شرایط شناسایی شده که تاکنون برای 70 هزار و 170 نفر از واجدان شرایط زمین تأمین شده و به این افراد تخصیص‌ یافته است. وی با بیان اینکه دولت قبل برای پرداخت یارانه و حق مردم مشکل داشت، ادامه داد: امروز زمین که بزرگ‌ترین دارایی دولت است، در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌های یک‌طبقه، 2 طبقه و 3 طبقه متناسب با منطقه اهدا می‌شود. اکبری با یادآوری اینکه 70 هزار زمینی که در طرح جوانی جمعیت اهدا می‌شود، حدود 70 هزار میلیارد تومان ارزش دارد، افزود: از ساخت 4 میلیون مسکن که برعهده دولت بود ابتدا باید زمین تأمین می‌شد. همان‌طور که دولت خزانه مالی را خالی تحویل گرفته بود خزانه زمین را نیز خالی تحویل گرفته بود. دبیر قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: با همت دولت تاکنون حدود 56 هزار هکتار زمین تأمین شده که از این رقم طراحی و آماده‌سازی حدود 34 هزار هکتار انجام شده و 24 هزار هکتار به طرح نهضت ملی مسکن تخصیص‌یافته است. وی درباره پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: از 4 میلیون مسکن تاکنون 2میلیون و 283 هزار واحد در مراحل مختلف ساخت قرار گرفته و علاوه بر زمین، زیرساخت‌ها نیز در حال تامین است و مدیریت ساخت با مشارکت خود مردم در حال انجام است.

Page Generated in 0/0056 sec