printlogo


کد خبر: 277595تاریخ: 1402/12/13 00:00
اخبار

«کی بود کی نبود»
با روایت ثریا قاسمی پایان یافت
تولید کتاب صوتی «کی بود کی نبود» ویژه گروه سنی کودک با نویسندگی الهام افراز، آهنگ‌سازی حمیدرضا آفریده، روایت ثریا قاسمی (بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون و صداپیشه) و با حضور پژمان حدادی (نوازنده تمبک) به پایان رسید و در مرحله میکس و مستر نهایی قرار گرفت. الهام افراز، نویسنده این اثر توضیح داده است: کتاب «کی بود کی نبود» داستان کوتاهی است که در آن از اشکال هندسی به عنوان نماد گروه‌های مختلف افراد در جامعه یا جنبه‌های روانی مختلف شخصیت هر فرد، کمک گرفته شده است.  ضمن اینکه در روند داستان به چالش‌هایی که هر فرد طی مسیر رشد شخصیت با آن مواجه می‌شود، اشاره شده است.  
***
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 
در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود
قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از انتخاب مصلای امام خمینی(ره) به ‌عنوان محل برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد. علی رمضانی دیروز درباره محل برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: پس از بررسی و بازدید از گزینه‌های موجود برای برگزاری نمایشگاه و ارائه گزارش به شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با تصمیم این شورا، مصلای امام خمینی(ره) به عنوان محل برگزاری این دوره از نمایشگاه انتخاب شد. وی درباره زمان ثبت‌نام ناشران داخلی و خارجی برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ناشران داخلی و خارجی از ۱۲ اسفند (دیروز) می‌توانند با مراجعه به سامانه ketab. ir ضوابط و شرایط حضور در این نمایشگاه را مشاهده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. 
***
«گلریزان هنر ایران» 
در خانه هنرمندان بر پا می‌شود
«گلریزان هنر ایران» به نمایشگاهی از آثار هنرمندان مهم و عالی هنر تجسمی اختصاص دارد که پنجشنبه ۱۷ اسفند در تمام فضای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان معاصری چون محمد احصایی، پروانه اعتمادی، نصرالله افجه‌ای، غلامحسین امیرخانی، ناصر اویسی، فریدون آو، بهمن بروجنی، نیما پتگر، ژازه تباتبایی، صادق تبریزی، علی ترقی‌جاه، ابراهیم جعفری، مهدی حسینی، رضا درخشانی، کامبیز درمبخش، گارنیک درهاکوپیان، ایران درودی، حسینعلی ذابحی، جعفر روحبخش، ایرج زند، حسین زنده‌رودی، همایون سلیمی، جلال شباهنگی، علی شیرازی، کورش شیشه‌گران، علی‌اکبر صادقی، مسعود عربشاهی، منصور قندریز، پرویز کلانتری، مارکو گریگوریان، علی گلستانه، پریوش گنجی، فریده لاشایی، فرشید مثقالی، حسین محجوبی، سیراک ملکوتیان، فرشید ملکی، نیکزاد نجومی، منوچهر نیازی و... قرار دارد. نمایشگاه «گلریزان هنر ایران» پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ صبح در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان برای بازدید و خرید آثار می‌توانند از ۱۸ تا ۲۵ اسفند، همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند. 
***
معرفی داوران بخش‌های مختلف جشنواره ملی فیلم بسیج
داوران بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره ملی فیلم بسیج با حکم آرش زینال‌خیری، دبیرکل این جشنواره معرفی و منصوب شدند.  بر این اساس داوران بخش‌های داستانی، فیلمنامه‌نویسی، انیمیشن، نماهنگ و مستند این جشنواره به شرح زیر معرفی شدند: بخش داستانی: علی غفاری، فرهاد قائمیان، امین زندگانی، خیرالله  تقیانی‌پور، امیر پوروزیری، کاوه خداشناس و آزیتا ترکاشوند. بخش فیلمنامه: حسین تراب‌نژاد، حسن عطارها و سیدقاسم صالحی‌زاده. بخش انیمیشن: اسدالله  دیانتی، مهدی جعفری‌جوزانی و محمدجواد موحد. بخش نماهنگ: شاهین رشیدی، امین صافی‌زاده و محمد پایداری. بخش مستند: مسعود فروتن، رهبر قنبری، مسعود کارگر، حمید ابراهیمی و مهدی اصلانی. پنجمین جشنواره ملی فیلم بسیج با شعار «ایمان، امید، آینده» به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور برگزار خواهد شد. 
***
شبکه ورزش «سرنوشت» مسی را از سر نوشت
مستند «سرنوشت» با گویندگی ۲۱ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما دوبله شد. این مستند ورزشی محصول انگلیس در سال ۲۰۲۳ قرار است از شبکه ورزش سیما پخش شود. مدیر دوبله این مستند بهروز علی‌محمدی است و صدابرداری آن به عهده سعید عابدی بوده است.  شیلا آژیر، رضا آفتابی، دانیال الیاسی، شهراد بانکی، علی بیگ محمدی، ارسلان جولایی، امیر حکیمی، افشین زی‌نوری، لادن سلطان‌پناه، شایان شامبیاتی، ابوالفضل شاه‌بهرامی، مریم شاهرودی، پریا شفیعیان، سعید شیخ‌زاده، میلاد فتوحی، شروین قطعه‌ای، امیربهرام کاویانپور، نسرین کوچک‌خانی، علی منانی، علی همت‌مومیوند و بهروز علی‌محمدی صداپیشه‌های این اثر بوده‌اند. 
این مستند درباره لیونل مسی است که موفق شد جام‌جهانی را بالای سر ببرد؛ یک مستند ورزشی که سوژه‌اش لیونل مسی است و به خاطر همین می‌تواند برای دوستداران فوتبال بسیار جذاب و دیدنی باشد. 
واحد جست‌وجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل و شبکه‌ ورزش مسؤولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده‌سازی، از شبکه‌ ورزش برای مخاطبان پخش شود.

Page Generated in 0/0059 sec