printlogo


کد خبر: 277602تاریخ: 1402/12/13 00:00
دور دنیا

«سنوار» کابوسی برای آمریکا و صهیونیست‌هاست
رسانه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا هر روز درباره یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در غزه و وجود اطلاعاتی از محل اقامت وی و نزدیک بودن بازداشت یا ترور وی صحبت می‌کنند اما مشخص شده بیشتر این داستان‌ها دروغ و با هدف بازگرداندن اعتبار به دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است. عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای‌الیوم در تحلیلی درباره یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در غزه نوشت: «تقریبا هیچ روزی نیست که اظهارات یا مقالاتی در مطبوعات رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در غزه منتشر نشود و درباره وجود اطلاعاتی از مکان اقامت وی و نزدیک بودن بازداشت یا ترور وی صحبت نکنند. یک بار می‌گویند وی در تونلی در خان‌یونس پنهان شده است و بار دیگر می‌گویند به ویدئوهایی از وی و خانواده‌اش در یکی از تونل‌ها دست یافته‌اند و از طریق گوش‌هایش او را شناخته‌اند، چرا که عکس از پشت بوده است! مشخص شده بیشتر این داستان‌ها دروغ و با هدف بازگرداندن اعتبار به دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است که به خاطر عملیات توفان الاقصی در هفتم اکتبر وجهه‌شان تخریب شده و اغراق در قدرت و پیشرفته بودن این دستگاه‌ها آشکار شده است.
***
لاوروف: غرب جنگ می‌خواهد
وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه اظهارات غربی‌ها درباره درگیری مستقیم غرب با روسیه نشان از جنگ‌طلبی آنها دارد، گفت: آمریکا تنها به دنبال منافع خود بوده و توان اندیشیدن به منافع جمعی را ندارد. به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف شنبه با اشاره به اظهارات اخیر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره درگیری مستقیم غرب با روسیه اظهار کرد: این اظهارات نشان‌دهنده اولویت‌های آشکار غرب است. او با بیان اینکه غرب فقط به دنبال جنگ است، گفت: تنها کافی است به اظهارات مقامات غربی گوش دهید تا دریابید کشورهای غربی تنها به درگیری و جنگ فکر می‌کنند. لاوروف همچنین با اشاره غیرمستقیم به ممانعت آمریکا از تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: نباید سازمان ملل را به ‌تنهایی برای فقدان همصدایی در صحنه جهانی مسؤول دانست.
***
حمله پهپادی اوکراین به سنت‌پترزبورگ
در پی سقوط یک فروند پهپاد روی یک مجتمع آپارتمانی در «سنت‌پترزبورگ» روسیه، انفجار قدرتمندی اوایل صبح دیروز به وقت محلی به وقوع پیوست. شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد مسؤولان شهر سنت‌پترزبورگ تأیید کردند که «حادثه‌ای» رخ داده و منطقه در حال تخلیه است. بر اساس گزارش رسانه محلی «فونتانکا»، انفجار در بخش شمالی سنت‌پترزبورگ به وقوع پیوست و نمای یک بلوک مسکونی بشدت آسیب دید. با این حال، شهردار سنت‌پترزبورگ «الکساندر بگلوف» حاضر نشد توضیح دهد آیا حادثه فوق یک حمله پهپادی بوده یا خیر. وی بدون توضیح اضافی در شبکه تلگرام خود نوشت: «هیچ تلفاتی برجا نمانده است. پنجره‌های بالکن ۲ ساختمان تا حدودی آسیب دیده است». ویدئوها از صحنه حادثه، حیاطی پر از آوار شده را نشان می‌دهد و کارکنان بخش امداد در صحنه در حال کار هستند. یک کلیپ ویدئویی دیگر نیز به اشتراک گذاشته شده است که ظاهرا لحظه برخورد پهپاد به ساختمان فوق را نشان می‌دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که صدای انفجار از یک تأسیسات نفتی در فاصله یک کیلومتری از محل وقوع حادثه شنیده شد و پس از آن‌ به ساکنان محلی درباره احتمال وقوع یک حمله پهپادی دوم هشدار داده شد.
***
کشته ‌شدن ۷‌ اسیر دیگر از جمله «دوست نزدیک نتانیاهو» در غزه
سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در پیامی تلگرامی از کشته شدن ۷ اسیر صهیونیست دیگر در نوار غزه خبر داد. به گزارش ایسنا، ابوعبیده تاکید کرد: ما قبلا اعلام کرده بودیم ارتباط‌مان با مبارزان‌مان که از تعدادی از اسرای دشمن در نوار غزه محافظت می‌کنند، قطع شده ‌است و احتمال می‌دهیم تعدادی از اسرا در نتیجه بمباران‌های ارتش صهیونیستی کشته شده‌اند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی افزود: پس از بررسی دقیق طی هفته‌های اخیر، شهادت تعدادی از مجاهدان‌مان و کشته شدن ۷ نفر از اسرای دشمن در نوار غزه در نتیجه بمباران‌های دشمن صهیونیستی محرز شد. ابوعبیده افزود: تاکید می‌کنیم تعداد اسرای دشمن که در نتیجه عملیات‌های نظامی ارتش اشغالگران در نوار غزه کشته شده‌اند، ممکن است از 70 نفر فراتر رود و ما همواره بر حفظ جان اسرا اصرار داشتیم اما مشخص است سران دشمن عمدا اسرای خود را می‌کشند تا از این پرونده خلاص شوند. سخنگوی القسام ادامه داد: در عین حال تاکید می‌کنیم بهایی که در مقابل 5 یا ۱۰ اسیر زنده می‌گیریم، همان بهایی است که در برابر تمام اسرا در صورتی که در بمباران‌های دشمن کشته نمی‌شدند، می‌گرفتیم. یک منبع برجسته در گردان‌های القسام نیز روز جمعه اعلام کرد یکی از اسرای صهیونیست که بر اثر بمباران و شلیک ارتش اشغالگر کشته شده، از دوستان نزدیک بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اشغالگر بوده است. این منبع گفت: یکی از اسیران کشته شده زمانی که در بازداشت القسام بود اعتراف کرد از دوستان نزدیک نتانیاهو بوده ‌است. القسام در این باره افزود: نتانیاهو دوستانش را رها کرد تا به تنهایی و بدون نجات‌شان با سرنوشت خود روبه‌رو شوند.

Page Generated in 0/0066 sec