printlogo


کد خبر: 277603تاریخ: 1402/12/13 00:00
اخبار

فرزانه فصیحی از مسابقات قهرمانی جهان جا ماند
دونده سرعتی ایران از حضور در مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان بازماند. به گزارش ایسنا، فرزانه فصیحی، دونده سرعتی ایران که ورودی رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان را به دست آورده بود از  حضور در این رقابت‌ها بازماند. او در پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود در این باره نوشت: «از یک مسابقه دیگر هم جا ماندم؛ قهرمانی جهان. بدون اینکه خطایی کرده یا تقصیری داشته باشم. شاید درک ارزش حضور و سختی کسب ورودی مسابقات قهرمانی جهان برای عده‌ای قابل لمس نباشد اما من هیچ‌وقت بابت آن نه پاداش خواستم، نه حواله‌ای و نه اینکه خبرش را در سایت فدراسیون بزنند. بدون هیچ توقع و انتظاری حتی یک لوح تقدیر ساده. من در سال‌های اخیر یاد گرفتم سطح توقعاتم را تا حد زیر صفر پایین بیاورم و با وجود این حجم از ناملایمتی و نادیده گرفته شدن‌ها، باز هم ادامه دادم. من فقط توقع داشتم در آماده‌ترین سال ورزشی‌ام و بعد از رکوردشکنی بروم با بزرگان جهان مسابقه بدهم و کاری کنم که در تاریخ ورزش بی‌سابقه است اما این اجازه به من داده نشد. دلیلش دیگر برایم مهم نیست که چرا اینگونه شد چون بار اول نیست و بار آخر هم نخواهد بود اما حالا پرچم ایران در محل مسابقات نیست. از وقوع اتفاق بی‌سابقه در تاریخ ورزش کشور جلوگیری شد و ناراحت‌کننده‌ترین اتفاق اینکه زحمات، تلاش‌ها و رویاهای یک ورزشکار زیر پا له شد. هیچ کاری از دستم برنمی‌آید. چند روز ناراحتی می‌کنم، به خودم می‌آیم و ادامه می‌دهم. این روتین ۱۵ سال سابقه ورزش من است». با این حال محمد مشهدی‌یاری، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی، صادر نشدن ویزا را دلیل عدم حضور فصیحی در مسابقات قهرمانی جهان عنوان کرد. مشهدی‌یاری در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: «مشکل ویزا داشت و صادر نشد. سفارت انگلیس باید ویزا را صادر می‌کرد که مشکلات خود را دارد. ما نامه ‌زده بودیم که ممکن است ورزشکاران ما ورودی قهرمانی جهان را بیاورند با ما همکاری کنید اما گفتند تا دعوتنامه به اسم نیاید کاری انجام نمی‌دهیم. ورودی دیر آمد. حسن تفتیان که اصلا ورودی نگرفت. فکر می‌کنم فرزانه فصیحی هم ۲۲ بهمن ورودی گرفت که بچه‌ها ۲۵ بهمن به سفارت رفته بودند. سفارت به آنها 2 ماه بعد وقت داد. بچه‌ها از بین‌الملل وزارت ورزش کمک گرفتند اما باز هم سفارت تاریخ را 2 هفته بعد انداخته بود. این اتفاق افتاد و متاسفانه ویزا نیامد». او در واکنش به پست فرزانه فصیحی گفت: «مساله دیگری غیر از ویزا نبوده است».
***
کوبا با ۵ سهمیه المپیک در صدر کشتی فرنگی، ایران در رده دوم
در جدول تعداد کشتی‌گیران حاضر در المپیک پاریس، کوبا در فرنگی ۵ سهمیه کسب کرده و در صدر است. مسابقات کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک در قاره آمریکا به میزبانی مکزیک پیگیری شد و ۷ کشور موفق به کسب سهمیه شدند. در بین کشورهای شرکت‌کننده، آمریکا در کسب سهمیه اوزان ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم ناکام بود اما در ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم موفق شد سهمیه کسب کند. در این بین کوبا توانست در اوزان ۶۰ و ۷۷ کیلوگرم سهمیه بگیرد. کلمبیا هم ۲ سهمیه المپیک در پان‌آمریکن کسب کرد. با پایان مسابقات قاره‌ای آمریکا، کوبا با ۵ سهمیه در صدر است، ایران با ۴ و ارمنستان و آمریکا با کسب ۳ سهمیه المپیک در رده‌‌های دوم و سوم هستند. مسابقات قاره‌ای کسب سهمیه در اروپا و آسیا هنوز برگزار نشده است. آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک، مسابقات جهانی خواهد بود که در ترکیه برگزار می‌شود. 
***
اخراج تنیسور مطرح روس از مسابقات دوبی
مرد پنجم تنیس جهان به دلیل فریاد بر سر داور خط، از مسابقات ۵۰۰ امتیازی دوبی اخراج شد. در یکی از دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی تنیس دوبی، آندری روبلف، نفر پنجم برترین تنیسورهای جهان از روسیه، مقابل الکساندر بوبلیک‌ از قزاقستان به میدان رفت و در حالی ‌که بازی در ست سوم و پایانی در جریان بود، روبلف به دلیل فریاد بر سر داور خط از بازی اخراج شد و فرصت رسیدن به فینال را از دست داد. روبلف در ست نخست این بازی با نتیجه ۷ بر ۶ به برتری رسید اما در ست دوم با همین نتیجه تن به شکست داد تا کار به ست سوم و پایانی کشیده شود اما در ست سوم روبلف در حالی ‌که ۴ بر ۲ پیش بود، با نتیجه ۶ بر ۵ عقب افتاد و در اعتراض به تصمیم داور خط بر سر او فریاد کشید و به همین دلیل از مسابقات اخراج شد. در شرایطی که عنوان شد وی به زبان روسی به داور خط توهین کرده است اما‌ روبلف بعد از بازی توهین به داور را رد کرد و گفت به زبان انگلیسی صحبت کرده است. برنده دیدار دنیل مدودف و اوگو هومبرت در این مسابقات در فینال به مصاف الکساندر بوبلیک می‌رود. 

Page Generated in 0/0057 sec