printlogo


کد خبر: 277610تاریخ: 1402/12/13 00:00
اخبار

کشف 2.5 میلیارد کالای قاچاق از خانه‌ای در جنوب تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴۵ هزار قلم البسه و سیگار قاچاق از یک ساختمان مسکونی در جنوب تهران خبر داد. سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف یک محل نگهداری و توزیع اقلام قاچاق در محدوده جنوبی تهران شده و متوجه شدند مقادیری البسه و سیگار قاچاق در این محل که یک منزل مسکونی است، دپو شده و از آنجا در سطح چند فروشگاه توزیع شده است. وی با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی، مجوزهای لازم برای انجام عملیات دریافت شد، گفت: ماموران در محل حاضر شده و مشاهده کردند محل مذکور یک ساختمان مسکونی است که مقادیری لوازم و کالای  قاچاق در آن دپو شده است. این اقلام  فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بود. رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه کالاها شامل ۲۲ هزار و ۸۷۴ ثوب پوشاک زنانه و مردانه و ۲۳ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق بود، گفـت: کارشناسان ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف شده را بیش از 2.5 میلیارد ریال اعلام کردند. افشاری با بیان اینکه در همین راستا پرونده قضایی تشکیل و یک نفر نیز دستگیر شد، گفت: متهم به همراه پرونده متشکله به دادسرا معرفی شد.
***
آغاز عملیات اجرایی توسعه شمال غرب خط ۷ متروی تهران
عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غرب خط ۷ متروی تهران دیروز با حضور معاون حمل‌و‌نقل شهرداری تهران دیروز و جمعی از مسؤولان شهرداری آغاز شد. محسن هرمزی در آیین‌ بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان و آغاز عملیات پروژه توسعه شمال غربی خط 7 متروی تهران در قالب پویش شنبه امید و افتخار گفت: سال گذشته پروژه خط 7 مترو با کمک قرارگاه خاتم‌الانبیا به اتمام رسید و در کمتر از یک سال هم امروز ورودی دوم ایستگاه دادمان که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بازگشایی می‌شود تا دسترسی‌های مردم تسهیل شود. وی اضافه کرد: نگاه مهم‌تر بحث شروع عملیات اجرایی توسعه شمال غرب خط 7 بود که در این دوره با کمک شورای عالی ترافیک و همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا مطالعات آن تکمیل شد و به تصویب رسید و امروز کلنگ آن بر زمین خواهد خورد. هرمزی ادامه داد: به این ترتیب با توسعه شمال غرب خط 7 متروی تهران در حقیقت منطقه شمال غرب تهران که از نعمت مترو بی‌بهره بود، بهره‌مند خواهد شد و با احداث ۲ ایستگاه در این پروژه توسعه‌ای، ۱۵ درصد به شبکه متروی تهران اضافه خواهد شد. وی تأکید کرد: در این پروژه تمهیداتی برای «تی‌اودی» و استفاده از منابع غیرنفتی دیده شده و در بودجه سال آینده بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای این ۲ ایستگاه پیش‌بینی و مقرر شده بود در ۲۴ ماه این پروژه تکمیل شود که امیدواریم با توجه به توافق انجام شده در ۱۸ ماه این پروژه تکمیل شده و به اتمام برسد.
***
جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال به مدت ۱۰ روز بسته می‌شوند
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اعلام کرد: محورهای کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال به مدت ۱۰ روز مسدود می‌شوند. احمد شیرانی گفت: محورهای کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال از روز یکشنبه ۱۳ اسفند به مدت ۱۰ روز به صورت ۲۴ ساعته مسدود خواهند شد. وی با بیان اینکه این محورها به علت عملیات راهسازی به طور شبانه‌روزی مسدود هستند، افزود: هموطنان برای تردد بین ۳ استان تهران، مازندران و البرز می‌توانند از جاده هراز و فیروزکوه استفاده کنند. مرکز کنترل ترافیک پلیس راه فراجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی است. نیمی از جاده چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر در استان البرز و بقیه در مازندران واقع شده است.
***
فعالیت شبانه‌روزی داروخانه مرکزی هلال‌احمر در تعطیلات نوروز
داروخانه مرکزی هلال‌احمر تهران در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند. ساعات کاری داروخانه‌های هلال‌احمر شامل داروخانه مرکزی هلال‌احمر و مرکزی شماره ۲ (تهرانپارس) در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد. بر این اساس داروخانه مرکزی شبانه‌روزی هلال‌احمر در تعطیلات نوروز امسال به صورت شبانه‌روزی دایر و آماده خدمت‌رسانی به هموطنان است. از آنجا که تأمین اقلام درمانی مورد نیاز بیماران از اولویت‌های سازمان تدارکات پزشکی است، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده داروخانه مرکزی هلال‌احمر این سازمان در ایام نوروز ۱۴۰۳ به صورت تمام‌وقت و بدون تعطیلی خدمات خود را ارائه خواهد داد.

Page Generated in 0/0062 sec