printlogo


کد خبر: 277622تاریخ: 1402/12/13 00:00
اخبار

نوبخت، باهنر، عنابستانی و پورابراهیمی مغلوبان انتخابات مجلس
بر اساس اخبار غیررسمی محمدباقر نوبخت، محمدرضا باهنر، علی‌اصغر عنابستانی و محمدرضا پورابراهیمی از راهیابی به مجلس دوازدهم شورای اسلامی بازماندند. به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت، محمدرضا باهنر، علی‌اصغر عنابستانی و محمدرضا پورابراهیمی از راهیابی به مجلس شورای اسلامی بازماندند. محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل و از یاران شناخته‌شده روحانی در رشت به‌ رغم حمایت‌ علی لاریجانی نتوانست آرای مردمی را به خود اختصاص دهد. محمدرضا باهنر و محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان شناخته‌شده مجلس در کرمان هم این بار نتوانستند نظر مردم این استان را به خود جلب کنند و مغلوب شدند. گفته می‌شود علی‌اصغر عنابستانی هم که با ماجرای سیلی به یک سرباز در سال 99 معروف شده بود، از راهیابی به مجلس یازدهم در این انتخابات بازمانده است. 
***
رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرد
احتمال کشیده شدن انتخابات مجلس در تهران به دور دوم
رئیس ستاد انتخابات استان تهران دیروز با بیان اینکه «در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس همچنان باید منتظر باشیم، چرا که هنوز شمارش آرا ادامه دارد و ممکن است تا فردا نیز به طول بینجامد» از احتمال کشیده شدن انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه به دور دوم خبر داد. عباس جوهری عصر شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ در گفت‌وگویی تلویزیونی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال دومرحله‌ای شدن انتخابات در تهران با بیان اینکه «این احتمال وجود داد»، اظهار کرد: بر اساس قانون، منتخب مردم کسی است که حداقل ۲۰ درصد آرای ماخوذه را کسب کند. 
وی با اشاره به تعیین‌تکلیف منتخب ۴ حوزه انتخابیه استان تهران گفت: در ۴ حوزه انتخابیه شهرستان‌های استان تهران منتخب مردم تعیین شده است اما در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس همچنان باید منتظر باشیم، چرا که هنوز شمارش آرا ادامه دارد و ممکن است تا فردا (امروز یکشنبه) نیز به طول بینجامد. رئیس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد: در حال حاضر به مرور آمار صندوق‌هایی که در فرمانداری مستقر می‌شود، توسط دبیر ستاد انتخابات کشور اطلاع‌رسانی می‌شود و تاکنون نیز درباره ۳۰ نفر نخست بر اساس صندوق‌های  شمارش شده اطلاع‌رسانی شده‌ است. جوهری ادامه داد: طبیعتا اگر همه این ۳۰ نفر، ۲۰ درصد آرای ماخوذه را کسب کرده باشند به مجلس راه پیدا می‌کنند ولی بنا به ادوار گذشته معمولا اینچنین نخواهد شد و تعدادی از این ۳۰ نفر به دور دوم رقابت خواهند رفت. وی درباره زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات نیز اظهار کرد: در اردیبهشت ۱۴۰۳ با تایید شورای نگهبان و تعیین وقت از سوی وزارت کشور دور دوم انتخابات را برگزار خواهیم کرد. 
***
رئیسی در دیدار امیر قطر: 
روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی به منزله حمایت مالی از این رژیم است
رئیس‌جمهور در حاشیه هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادر‌کننده گاز با امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی بعد از ظهر شنبه در حاشیه هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادر‌کننده گاز که به میزبانی الجزایر برگزار شد، در دیدار شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر با خوب توصیف کردن سطح روابط فیمابین، بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر توافقات صورت گرفته بین 2 کشور تاکید و آن را لازمه توسعه بیش از پیش روابط تهران - دوحه دانست. 
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ضمن انتقاد از انفعال و بی‌عملی برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایتگری صهیونیست‌ها گفت: از زمان برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در ریاض تاکنون هیچ اقدام عملی موثری برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه انجام نشده و همچنان روابط اقتصادی برخی دولت‌های منطقه با رژیم صهیونیستی ادامه دارد. 
رئیسی ضمن ابراز تأسف عمیق از دچار شدن دولت‌های منطقه به بی‌عملی و محافظه‌کاری مفرط در قبال مساله فلسطین، تصریح کرد: در حالی ‌که امروز ملت مسلمان فلسطین چشم‌انتظار اقدام عملی و موثر دولت‌های اسلامی هستند، باید دید برخی دولت‌های عربی و اسلامی در برابر بی‌تفاوتی نسبت به قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین چه پاسخی برای ملت‌های خود دارند. 
رئیس‌جمهور روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی را به منزله حمایت مالی از این رژیم دانست و با بیان اینکه سیلی اقدامات این دولت‌ها به صورت خودشان خواهد خورد، افزود: این اتفاقات در جهان اسلام در شرایطی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی ضمن تداوم جنایت و نسل‌کشی در غزه به دنبال وقت‌کشی و خرید زمان برای ادامه جنایات خود هستند. 
شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط 2 کشور در بهترین شرایط تاریخ خود قرار دارد، این سطح روابط را موجب افتخار دولت قطر دانست. امیر قطر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با رئیسی ضمن بیان و تشریح آخرین تحولات منطقه تصریح کرد: قتل‌عام مردم بی‌گناه غزه در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه هیچ‌گاه از حافظه تاریخی مردم جهان فراموش نخواهد شد.

Page Generated in 0/0055 sec