printlogo


کد خبر: 277637تاریخ: 1402/12/14 00:00
اخبار

محمد دلاوری مجری برنامه افطار شبکه یک سیما شد
همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، ویژه‌برنامه افطارگاهی «هلال» با اجرای محمد دلاوری، مجری تلویزیون، از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
برنامه «هلال» در گروه اجتماعی شبکه یک سیما تولید می‌شود و با حضور میهمان‌هایی از ملیت‌های مختلف، دریچه‌ای به سبک زندگی مسلمانان جهان اسلام در ماه امت باز می‌کند و پیوندهای مشترک امت اسلامی را از دل قصه و سرگذشت میهمان‌ها به تصویر می‌کشد. ویژه‌برنامه «هلال»، در روزهای ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۱۷ روی آنتن خواهد رفت.
***
رضا صادقی برای کودکان کار کنسرت رایگان برگزار می‌کند
رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ کشورمان با همراهی برج میلاد تهران، کنسرت رایگانی را با حضور کودکان کار و خیابانی برگزار می‌کند. این کنسرت تحت عنوان «شکوه محبت» برای اولین‌بار و به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با حضور کودکان کار و خیابان در برج میلاد برگزار می‌شود.
کنسرت «شکوه محبت» با همراهی رضا صادقی و به همت شرکت برج میلاد و مشارکت گروه هنری لیما، دوشنبه ۱۴ اسفند در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد. بر اساس این خبر طبق هماهنگی با مجموعه‌های مردمی فعال در این حوزه، بیش از ۱۵۰۰ کودک کار از مناطق مختلف شهر تهران به این کنسرت دعوت شده‌اند تا در کنار این هنرمند عزیز کشورمان، روز خوبی را در برج میلاد داشته باشند.
***
مستند «آخرالزمان باستانی» در شبکه 4
مستند «آخرالزمان باستانی» با گویندگی ۱۵ نفر از گویندگان گفتار فیلم، در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما دوبله شد. این مستند در گونه مستند تاریخی محصول انگلیس در سال ۲۰۲۲، قرار است از شبکه 4 سیما پخش شود.
مدیر دوبله این مستند لادن سلطان‌پناه و صدابرداری آن بر عهده مهدی پاینده بوده است. آزاده اکبری، دانیال الیاسی، شهراد بانکی، محمد بهاریان، علی بیگ‌محمدی، محمد تنهایی، ارسلان جولایی، شیرین روستایی، ابوالفضل شاه‌بهرامی، علیرضا شایگان، محمد صادقیان، میلاد فتوحی، علیرضا ناصحی، نیما نکویی‌فرد و لادن سلطان‌پناه صداپیشه‌های این اثر بوده‌اند.
این مستند به اشتراکات مفاهیم دینی و آخرالزمانی اقوام مختلف می‌پردازد؛ مستندی جذاب و دیدنی با سوژه‌ای که می‌تواند به طور بالقوه برای مخاطبان جذاب باشد، بویژه مخاطبانی که به تاریخ ادیان و مسائل تاریخی و باستان‌شناسی علاقه دارند.
واحد جست‌وجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل، مسؤولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده‌سازی از شبکه‌ 4 سیما، برای مخاطبان پخش شود.
***
نکوداشتی برای علی نصیریان و رونمایی از کتاب زندگی و آثارش
آیین نکوداشت علی نصیریان و رونمایی از کتاب «نگاهی به زندگی و آثار علی نصیریان» در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.
آیین نکوداشت علی نصیریان و رونمایی از کتاب «نگاهی به زندگی و آثار علی نصیریان» که توسط نگار حسینی نوشته شده و انتشارات فرهنگ معاصر در ۳۴۸ صفحه منتشر کرده است، پنجشنبه ۱۷ اسفند در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود. در این کتاب علاوه بر روایت زندگی شخصی و هنری نصیریان، رخدادهای هنری دهه 20 تا 90 هجری خورشیدی هم مرور می‌شود.
در بخشی از کتاب «نگاهی به زندگی و آثار علی نصیریان» آمده است: «خیلی‌ها به من می‌گویند بیایید و تجربیات خود را در زمینه بازیگری و تئاتر منتقل کنید. خب چه چیزی را منتقل کنم؟ بیایم و به نسل جدید بگویم که در دوران دبیرستان برای تمرینات تئاتر گوشه پارک شهر که تازه داشتند درخت می‌کاشتند و حتی دیوار و نرده نداشت ما می‌رفتیم یک گوشه تمرین می‌کردیم؟ 
نسل جدید با پارامترهای امروزی می‌گوید خب شما دیوانه بوده‌اید! می‌خواهم بگویم که کسی نبود، جا نداشتیم یعنی نه ورک‌شاپی بود، نه جایی بود، نه اداره تئاتری بود، نه مرکز هنرهای نمایشی، نه تالار رودکی، نه فلان، نه سنگلج، هیچی هیچ جایی و ما در این شرایط تمرین و کار می‌کردیم». 
***
هفته گرامیداشت حکیم نظامی برگزار می‌شود
هفته گرامیداشت حکیم نظامی با حضور استادان و پژوهشگران ایرانی و خارجی برگزار می‌شود. بنا بر اعلام دبیرخانه این همایش ملی و بین‌المللی، قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنرانی جمعی از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی از جمله بخش‌های این آیین است. همچنین برنامه‌های متنوع موسیقایی، نقالی و نظامی‌خوانی نیز در این رویداد از سوی هنرمندان عرصه موسیقی، شعر و هنرهای نمایشی برای حاضران اجرا خواهد شد.
ستاد ملی بزرگداشت حکیم نظامی در نظر دارد امسال به مناسبت سومین همایش بین‌المللی بزرگداشت نظامی و در کنار برگزاری رویدادهای متنوع فرهنگی و هنری، برای نخستین بار جایزه‌ ملی حکیم نظامی را با هدف بزرگداشت مقام و شخصیت این شاعر پارسی‌، همچنین در راستای ارتقای علمی و تشویق دانشجویان، به برترین پایان‌نامه‌ و رساله‌ دکترای کشور در حوزه نظامی‌پژوهی اعطا کند.

Page Generated in 0/0057 sec