printlogo


کد خبر: 277647تاریخ: 1402/12/14 00:00
استقلال، پرسپولیس و سپاهان امروز در جام حذفی مقابل رقبای خود به میدان می‌روند
جایی برای شگفتی نیست

۳ مسابقه معوقه مرحله یک‌شانزدهم پایانی جام حذفی فوتبال - یادواره آزادسازی خرمشهر -  امروز برگزار می‌شود و پرسپولیس، استقلال و سپاهان ۳ مدعی سنتی این جام مقابل حریفان به میدان می‌روند. ۳ مسابقه مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی به دلیل حضور تیم‌ملی در قطر در جریان مسابقات جام ملت‌ها برگزار نشد که این ۳ بازی امروز انجام خواهد شد. 
* مس رفسنجان – استقلال تهران
مسابقه ۲ تیم در هفته هفتم لیگ برتر 7 مهر برگزار شد و در آن دیدار استقلال با گل به خودی میثم تیموری برنده شد. آن زمان ساکت الهامی، سرمربی مس بود ولی اکنون محرم نویدکیا هدایت مسی‌ها را بر عهده گرفته است. مس با حضور محرم هنوز شکست نخورده و حتی گلی هم در ۳ بازی اخیرش نخورده است. از سویی استقلال صدرنشین لیگ برتر و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام حذفی است. همین مساله می‌تواند بازی امروز را جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر از همیشه کند. استقلال نکونام تیمی سختکوش و جنگنده است که فوتبالی هوشمندانه و با برنامه‌ ارائه می‌دهد، همراه با دفاعی آهنین، به همین دلیل روی کاغذ همه شانس استقلال را برای برد بیشتر می‌دانند اما جام حذفی جام شگفتی‌هاست. آبی‌پوشان می‌دانند نخستین اشتباه ممکن است آخرین اشتباه در جام باشد. احتمال دارد ۲ تیم فوتبالی محتاطانه را در دستور کار داشته باشند و این بازی 120 دقیقه‌ای شود یا حتی ضربات پنالتی برنده بازی را تعیین کند. استقلالی‌ها اصلا دوست ندارند اسیر شگفتی شوند و در نخستین گام با جام حذفی وداع کنند و می‌دانند حریف هم ‌تیمی از پیش‌بازنده نخواهد بود. نسبت به نیم‌فصل اول لیگ تیم مس، محمد خدابنده‌لو را با قیمتی عالی به پرسپولیس فروخته است. استقلال نیز ارسلان مطهری را در فهرست فروش گذاشت و این بازیکن به تراکتور رفت، البته آبی‌پوشان ماشاریپوف ازبکستانی را جذب کرده‌اند. این در حالی است که یامگا به دلیل مصدومیت و سعید مهری به دلیل انتقال به تیم قبرسی از دیگر غایبان استقلال نسبت به بازی رفت لیگ ۲ تیم محسوب می‌شوند. مسابقه در ورزشگاه 14 هزار نفری رفسنجان برگزار می‌شود و استقلال فقط 1500 تماشاگر در این دیدار خواهد داشت.
* سپاهان اصفهان – شمس‌آذر قزوین
سپاهان با 4 باخت متوالی در لیگ و ۲ شکست مقابل الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا به نوعی تیمی بحران‌زده شده به طوری که حتی شایعه اخراج مورایس در محافل ورزشی پخش شد که باشگاه سپاهان آن را رسما تکذیب کرد. با این حال منتقدان این مربی پرتغالی می‌گویند اگر مربی ایرانی به جای مورایس بود، الان زیر تیغ انتقادات له می‌شد و خریدهای خارجی نه چندان کارآمدش را هم مدام به رخ مدیران باشگاه می‌کشیدند! زردپوشان اصفهانی در جام حذفی هم قرعه سختی دارند و باید مقابل شمس‌آذر قزوینی قرار بگیرند که نیم‌فصل اول لیگ یک بر صفر بازی را به آنها واگذار کرده‌اند. در آن مسابقه حتی مورایس به دلیل اعتراض‌های شدید به داور از روی نیمکت تیمش اخراج شد. از 11 دی که‌ آن مسابقه برگزار شده تا امروز ۲ تیم تغییرات زیادی داشته‌اند. رحمان جعفری و علی‌اصغر اعرابی ۲ گلزن قهار شمس‌آذر از این تیم جدا شده‌اند تا شمس‌آذر بتواند هزینه دستمزد مربیان و بازیکنان دیگرش را بدهد. شمس‌آذر در نیم‌فصل دوم هنوز بردی به دست نیاورده و از این نظر خیلی شبیه سپاهان است، هرچند از نظر بودجه و امکانات اصلا با این تیم قابل قیاس نیست. شمس‌آذر که در لیگ برتر لقب غول‌کش را به خود اختصاص داده، شاید بخواهد در جام حذفی شگفتی‌سازی‌هایش را تکمیل کند ولی نه مورایس، نه بازیکنان و نه هواداران سپاهان نمی‌خواهند هفتمین شکست متوالی فصل را متحمل شوند و به دنبال یک برد هستند تا از بحران نتیجه‌گیری فاصله بگیرند.
* پرسپولیس – نفت و گاز گچساران
شاید تصور کنید یکی از ساده‌ترین قرعه‌ها در جام حذفی به نام پرسپولیس خورده و این تیم مقابل حریف دسته اولی خود در خانه به راحتی پیروز می‌شود اما پرسپولیس در جام حذفی در فصول گذشته مقابل تیم‌هایی از لیگ دسته اول مثل 90 ارومیه و ون‌پارس اصفهان در ورزشگاه آزادی کارش گره خورد و به سختی از سد آنها گذشت. یک بار هم مقابل تیم دسته دومی قشقایی شیراز شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. نفت و گاز گچساران هم برای خلق شگفتی به تهران می‌آید و مربی نام‌آشنایی به نام پیروز قربانی دارد؛ یک مربی استقلالی که فوتبال را خوب بلد است و از جمله مربیان جوان و باانگیزه فوتبال کشورمان محسوب می‌شود. نفت و گاز گچساران هفته گذشته در لیگ یک مقابل فجر شهیدسپاسی یک بر صفر شکست خورد و اکنون با 32 امتیاز در رده ششم جدول است. تیمی که فوتبال هجومی ارائه می‌دهد و قطعا مقابل پرسپولیس بازیکنانش انگیزه مضاعفی خواهند داشت تا توانایی‌های‌شان را به نمایش بگذارند. بازیکنان پرسپولیس اگر مثل بازی با ذوب‌آهن بخواهند فرصت‌سوزی کنند، ممکن است در خانه غافلگیر شوند و وداعی زودهنگام با جام داشته باشند؛ اتفاقی که اصلا به مذاق هواداران این تیم خوش نخواهد آمد. پرسپولیس قهرمان فصل گذشته جام حذفی است و سه‌گانه جام فوتبال ایران را تصاحب کرده و اوسمار برزیلی سودای تکرار آن را در سر دارد و نمی‌خواهد در گام نخست با جام وداع کند. پرسپولیس فصل گذشته در فینال استقلال را شکست داد و قهرمان جام حذفی شد.
* برنامه بازی‌ها
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
مس رفسنجان – استقلال تهران؛ ساعت ۱۷، ورزشگاه شهدای مس رفسنجان 
فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- شمس‌آذر قزوین؛ ساعت۱۷:۳۰، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
پرسپولیس - نفت و گاز گچساران؛ ساعت۲۰، ورزشگاه آزادی تهران
***
اوسمار ویرا: تلاش می‌کنیم  در ۹۰ دقیقه کار حریف را تمام ‌کنیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از آمادگی تیمش برای دیدار جام حذفی خبر داد و گفت: هیچ حریفی را نمی‌توان در مسابقات جام حذفی دست‌کم گرفت اما تلاش می‌کنیم در ۹۰ دقیقه کار حریف را تمام کنیم. اوسمار ویرا در نشست خبری قبل از بازی با نفت و گاز گچساران که دیروز در سالن کنفرانس سازمان لیگ برگزار شد، گفت: در مسابقات فصل گذشته سختی زیادی کشیدیم تا توانستیم قهرمان شویم. این جام همیشه با شگفتی همراه است. فوتبال هم بابت همین اتفاقات ناگهانی همه را جذب می‌کند. اکنون شکل خوبی پیدا کرده‌ایم. در ۳ بازی گذشته با وجود اینکه مقابل آلومینیوم شکست خوردیم اما رفته رفته بهتر شدیم. بازی‌ را با این هدف شروع می‌کنیم که نتیجه در همان 90 دقیقه رقم بخورد. او درباره تقابل با تیم نفت و گاز گچساران در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی گفت: نفت و گاز گچساران جزو تیم‌هایی است که بازی خوبی انجام می‌دهد. امیدوارم بازی خیلی خوبی انجام دهیم و به موفقیت برسیم. وی به تقویم فشرده بازی‌های پرسپولیس اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع باید ببینیم کدام بازیکنان را در این دیدار مورد استفاده قرار خواهیم داد. سرمربی سرخپوشان درباره احتمال استفاده مجدد از رفیعی در چارچوب دروازه پرسپولیس به جای بیرانوند، گفت: من عادت ندارم در نشست‌های خبری از بازیکنانی که بازی می‌کنند صحبت کنم. باید تمرین امروز را دنبال کنیم و ببینیم چه نفراتی می‌توانند بازی کنند. سرمربی سرخپوشان پایتخت درباره نوشته‌های منتسب به جادو و رمالی در رختکن این تیم در دیدار با ذوب‌آهن اصفهان نیز گفت: قبل از بازی نمی‌دانستم چه موضوعی است اما پس از آن متوجه شدم. به هر حال در برزیل نیز اعتقادات مختلفی وجود دارد اما من می‌گویم همه چیز در فوتبال رخ می‌دهد و به چنین چیزهایی معتقد نیستم. ویرا درباره اینکه بازی‌های اخیر این تیم تهاجمی‌تر از قبل است، گفت: در ۳ قهرمانی فصل پیش هیچ ایرادی به کار تیمی ما نمی‌شد گرفت. وقتی هم یحیی گل‌محمدی سرمربی بود، دنبال گرفتن توپ و بازی رو به جلو بودیم. تنها کاری که ما انجام می‌دهیم، استفاده از توانایی‌های بازیکنان برای رسیدن به هدف خودمان است.

Page Generated in 0/0059 sec