printlogo


کد خبر: 277681تاریخ: 1402/12/15 00:00
اخبار

منوچهر والی‌زاده در بیمارستان
منوچهر والی‌زاده، صدای ماندگار دوبله در مراسم خاکسپاری پرویز ربیعی، دوبلور فقید حاضر شد و از همان روز مشکل تنفسی او به اوج رسید.
رئیس دوبلاژ سیما با تشریح وضعیت فعلی این هنرمند پیشکسوت گفت: با هماهنگی رئیس مرکز بهداشت صداوسیما گروهی به منزل آقای والی‌زاده اعزام شدند و پس از بررسی و معاینه، ایشان را به بیمارستان منتقل کردند که تحت مراقبت باشند.
فرشید شکیبا خاطرنشان کرد: شرایط و وضعیت عمومی جسمی ایشان خوب است اما به دلیل مشکلات تنفسی باید تحت مراقبت باشند تا بعد از گذراندن دوران نقاهت و بهبودی دوباره به دوبله بازگردند.
***
«بچه زرنگ ٢» در راه است
انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ2» قرار است بزودی به تهیه‌کنندگی حامد جعفری، در گروه هنر پویا ساخته شود.
مدیرعامل گروه هنر پویا درباره ساخت این انیمیشن سینمایی بیان کرد: بر اساس مدل‌ها و الگوهای تجربه شده و موفق جهانی، وقتی فیلمی مورد استقبال قرار می‌گیرد یعنی قهرمان قصه و شخصیت‌های آن ارتباط لازم را با مخاطبان برقرار ‌کرده‌اند، همین اتفاق زمینه‌ساز تولید قسمت‌ها و دنباله‌های بعدی فیلم می‌شود.
حامد جعفری اضافه کرد: ما در این مدت بازخوردهای خوبی از مخاطبان گرفته‌ایم و میزان فروش و تعداد مخاطبان «بچه‌زرنگ» هم نشان می‌دهد این انیمیشن سینمایی ظرفیت‌های لازم برای ادامه را دارد و بر همین اساس ساخت «بچه زرنگ 2» در دستور کار تولید استودیوی گروه هنر پویا قرار گرفت.
تهیه‌کننده «بچه زرنگ» درباره پروسه ساخت قسمت دوم نیز عنوان کرد: این روزها فرآیند نگارش فیلمنامه «بچه زرنگ 2» آغاز شده است که حدود 6 تا 8 ماه این فرآیند طول خواهد کشید و پس از آن نیز تیم تولید آماده خواهد شد تا در سال 1403 فرآیند ساخت این انیمیشن سینمایی را آغاز کند. نسخه اول انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» با استقبال مخاطبان رتبه سومین فیلم پرمخاطب سال جاری را در اختیار دارد و همچنان در حال اکران است. این فیلم تاکنون در سینماهای سراسر کشور بیش از یک میلیون و 900 هزار مخاطب داشته و با فروش بیش از 62 میلیاردی، در جمع 6 فیلمی که پرفروش‌ترین‌های سینمای ایران هستند، قرار گرفته است. «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری محصول گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و‌ نوجوانان است.
***
۳ نمایشنامه از مارتین کریمپ منتشر شد
نشر نیماژ، کتاب‌های «شهر، روستا و وضعیت‌های کمتر اضطراری» نوشته‌ مارتین کریمپ و «تفسیر متن نمایشنامه: تعمق و تحلیل» نوشته‌ آن فلیتسوس را با ترجمه‌ علی‌اکبر علیزاد منتشر کرد. 
کتاب «شهر، روستا و وضعیت‌های کمتر اضطراری»، شامل ۳ نمایشنامه از مارتین کریمپ، تقریبا با ۳ الگوی متفاوت ساختاری، جهان‌هایی را بازتاب می‌دهد که به بهترین نحو ممکن از علایق زیبایی‌شناختی و اجتماعی نمایشنامه‌نویس خبر می‌دهد.
کریمپ در این نمایشنامه‌ها، علاوه ‌بر نمایش جنبه‌های روان‌شناختی، به علایق سیاسی - اجتماعی همیشگی‌اش وفادار می‌ماند. در این میان، در ‌حالی ‌که «شهر» و «روستا» بیشتر از نظر ساختاری به هم شبیه هستند، «وضعیت‌های کمتر اضطراری»، ادامه‌ فرمال نمایشنامه «سوءقصدهایی به زندگی آن زن»، اثر بزرگ کریمپ است. این کتاب ۲۱۰ صفحه‌ای در قطع رقعی، کاغذ بالک، جلد شومیز و با قیمت ۱۹۰ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
کتاب «تفسیر متن نمایشنامه: تعمق و تحلیل» با این استدلال آغاز می‌شود که صرفا یک نوع خاص تحلیل مناسب همه‌ نمایشنامه‌‌ها نیست، همان‌طور که یک الگوی واحد تفسیری به‌کار همه‌ هنرمند‌ان یا گروه مشارکت‌کننده نمی‌آید. نویسنده‌ این کتاب در مقدمه‌اش می‌گوید: چندین و چند کتاب تحلیل متن در بازار وجود دارد که اکثرشان به ‌طرز آزاردهنده‌ای شبیه هم هستند و از رویکرد و اصطلاح‌شناسی واحدی حمایت می‌کنند و معمولا هم مشتق از اصول ارسطو، فریتاگ و استانیسلاوسکی‌اند.
این کتاب با ارائه‌ شیوه‌های متنوعی که می‌توان از طریق آنها متن را واکاوی و تفسیر کرد و با لحاظ کردن واکنش‌های ذهنی و عینی به متن، پیش می‌رود. کتاب «تفسیر متن نمایشنامه؛ تعمق و تحلیل» ۲۰۸ صفحه است و با قطع رقعی، جلد شومیز، کاغذ بالک و قیمت ۱۷۰ هزار تومان به علاقه‌مندان تئاتر عرضه شده است.
***
«رستگاری» در ماه رمضان
سریال «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی قرار است از ابتدای ماه مبارک رمضان از شبکه ۲ سیما پخش شود.
طی چند وقت اخیر سریال‌های مختلفی برای باکس رمضان و نوروز تلویزیون تدارک دیده شده‌اند که در چند روز اخیر پخش برخی از آنها هم به قطعیت رسید. از جمله این سریال‌ها «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی است که قرار است با شروع ماه مبارک رمضان از شبکه ۲ سیما به پخش برسد و جزو آثاری است که با فضای ماورایی تدارک دیده شده است.
سریال «رستگاری» در ۳۰ قسمت تهیه شده و پیش از این در خبرها آمده بود که بیش از ۱۰۰ بازیگر در آن ایفای نقش می‌کنند.
در این سریال ترکیبی از بازیگران چهره و کمتر شناخته شده حضور دارند که می‌توان به حمیدرضا هدایتی، علیرضا استادی، رامین راستاد، مهدی سلوکی، رامبد شکرآبی، کاوه سماک‌باشی، افشین سنگ‌چاپ، حسن اسدی، ماشاءالله شاه‌مرادی‌زاده، اکبر رحمتی، رضا توکلی، محمدرضا رهبری، سراج مالک، محمود مقامی، نفیسه روشن، پوراندخت مهیمن، سولماز حصاری و ساقی زینتی  اشاره کرد.

Page Generated in 0/0057 sec