printlogo


کد خبر: 277692تاریخ: 1402/12/15 00:00
قرار نیست پرسپولیس بابت بدهی دولت به تأمین اجتماعی واگذار شود

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره فروش استقلال و پرسپولیس صحبت‌هایی مطرح کرد.
سیدشروین اسبقیان بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون آمادگی جسمانی، عنوان کرد: خدا را شاکریم که امروز این توفیق را داد سومین مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم. در حکم من آمده بود که باید این فدراسیون‌ها تعیین‌تکلیف شوند. با رای مجمع نام فدراسیون تغییر یافت و احمد گواری به عنوان رئیس انتخاب شد. 
معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه یک نامزد اجازه حضور در مجمع را نداشت و شایعه رد صلاحیتش مطرح شد اما شما دستور دادید به مجمع بیاید، گفت: موضوع رد صلاحیت مطرح نبود، بلکه مکاتباتی بود که باید زودتر می‌رسید؛ هماهنگی‌ها انجام شد و ابوالقاسم‌پور در انتخابات شرکت کرد. 
وی در ادامه صحبت‌های خود درباره اینکه قرار است چه انتخاباتی برگزار شود، عنوان کرد: انتخابات فدراسیون جانبازان و توان‌یابان فردا (امروز سه‌شنبه) برگزار می‌شود. انتخابات والیبال، سوارکاری و ناشنوایان را هم در پیش داریم. در مجموع ۷ انتخابات فدراسیون را برگزار می‌کنیم و بعد از سال جدید هم باید برنامه‌ریزی کنیم. به گزارش فارس، اسبقیان در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که شنیده شده در نامزدهای ریاست فدراسیون سوارکاری قرار است تغییراتی ایجاد شود، آیا شما این را تایید می‌کنید؟ تصریح کرد: جلسه تجدیدنظر برگزار شد که نظر نهایی را درباره لیست اعلام کردیم. تعدادی از کاندیداها درباره جلسه اول تطبیق نظراتی داشتند که ما جلسه تجدیدنظر را برگزار کردیم. نظر کارشناسی مطرح شد که طی یکی دو روز آینده اعلام می‌شود.
معاون وزیر ورزش درباره فدراسیون ژیمناستیک و اینکه اعلام شده ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ انتخابات آن برگزار می‌شود، گفت: انتخابات با نامزدهایی که قبلا بودند برگزار می‌شود.
اسبقیان همچنین درباره اینکه گفته شده تامین اجتماعی قرار است پرسپولیس را بخرد، خاطرنشان کرد: درباره این موضوع دوستان خصوصی‌سازی اطلاع کامل دارند. آنچه وزیر ورزش پیگیری می‌کند این است که وزارت ورزش دنبال تیمداری و باشگاه‌داری نیست چون وظیفه وزارت ورزش نیست؛ وزارت ورزش دستگاه ناظر بر عملکرد باشگاه‌هاست. ان‌شاءالله تکلیف هر ۲ باشگاه تعیین و دغدغه هواداران هم برطرف شود.
اسبقیان درباره اینکه مسؤولان تامین اجتماعی گفته‌اند دولت به خاطر بدهی به این نهاد پرسپولیس را واگذار می‌کند، تصریح کرد: من چنین موضوعی را نشنیده‌ام. سیاست‌های وزارت ورزش است که دنبال می‌شود. دولت هم به‌جد دنبال این است که دغدغه هواداران و مشکلات ۲ باشگاه حل شود. 
وی در پاسخ به این سوال که اسفند سال گذشته هم انتخابات زیادی برگزار شد، چرا وزارت ورزش انتخابات فدراسیون‌ها را به پایان سال موکول می‌کند، گفت: سال گذشته من مسؤولیت نداشتم و نمی‌دانم چگونه بوده است. آنچه می‌دانم در بدو انتصاب من ۱۷ فدراسیون به صورت سرپرست اداره می‌شدند و این دغدغه‌ای بود که وزیر و رسانه‌ها روی آن تاکید داشتند. در بند اول حکم من برگزاری مجامع بود. من که آمدم زمان‌بندی ۹ فدراسیون اعلام شد. 
وی درباره اینکه قبل از المپیک آیا فدراسیونی خواهد بود که تعیین‌تکلیف نشود، گفت: بستگی به زمان انتخابات دارد. زمان‌شان برسد مکلف هستیم انتخابات را برگزار کنیم. 
معاون وزیر در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک با نامزدهای قبلی مشکلی ندارد و زهرا اینچه‌درگاهی می‌تواند شرکت کند؟ اظهار کرد: خیر! مشکلی ندارد. این رشته پایه و جذابی است. تلاش‌های خوبی شده تا تعیین‌تکلیف شود. به ژیمناستیک امیدوار هستیم و دیدیم که الفتی هم نتایج خوبی گرفت. اینچه‌درگاهی به انتخاب خودش بستگی دارد که شرکت کند یا نه.

Page Generated in 0/0054 sec