printlogo


کد خبر: 277696تاریخ: 1402/12/15 00:00
اخبار

میزان وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در ارتباط با افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ توضیح داد. علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با وام بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در سال 1402 میزان وام بازنشستگان از 12 میلیون تومان 1401 به 20 میلیون تومان افزایش یافت. وی افزود: وام اشاره شده با کارمزد 4 درصد و بدون سود به بازنشستگان پرداخت می‌شود. دهقان‌کیا در ارتباط با نحوه ثبت‌نام و دریافت وام بازنشستگان گفت: بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت کانون‌های بازنشستگی در هر استان، نسبت به ثبت‌نام و در ادامه دریافت وام اشاره شده اقدام کنند. رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در ارتباط با افزایش وام بازنشستگان در سال 1403، تصریح کرد: این موضوع در هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی مطرح شده و به احتمال زیاد وام بازنشستگان در سال آینده افزایش یابد. وی درباره میزان افزایش وام گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود وام بازنشستگان تامین اجتماعی از 20 میلیون به 30 میلیون تومان افزایش یابد.
***
رزرو اینترنتی «اسکان نوروزی فرهنگیان» ۲۰ اسفند آغاز می‌شود
مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به آغاز رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان از ۲۰ اسفند، گفت: پذیرش حضوری در مراکز اسکان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد. سیدسعید مقدم‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم درباره اسکان نوروزی فرهنگیان اظهار کرد: وزارت آموزش‌و‌پرورش با ارائه خدمات ارزان و فراگیر در تمام نقاط کشور بار سنگینی از دوش متولیان گردشگری کشور برداشته و نقش مهمی در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در مناطق محروم کشور داشته است. وی در ادامه افزود: تلاش شده است ارتقای سطح کیفی خدمات  در جهت حفظ و ارتقای شأن و جایگاه فرهنگیان با حداقل هزینه و حداکثر خدمات باشد. مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه پذیرش فرهنگیان به 2 روش حضوری و رزرو اینترنتی انجام می‌شود، گفت: فرهنگیان می‌توانند از 20 اسفند 1402 با استفاده از سامانه متمرکز اسکان به آدرس Eskan.medu.ir نسبت به رزرو اینترنتی مراکز اسکان نوروزی اقدام کنند. وی همچنین بیان کرد: پذیرش حضوری فرهنگیان از 28 اسفند 1402 تا 13 فروردین 1403 است. مقدم‌زاده ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در نوروز 1403، 420 هزار خانوار به تعداد یک میلیون و 600 هزار نفر در مراکز اسکان آموزش‌و‌پرورش پذیرش شوند. گفتنی است 5 استان که بیشترین فراوانی پذیرش مسافران در نوروز 1402 را داشتند، به ترتیب استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و یزد بودند.
***
آغاز جشن نیکوکاری از امروز تا ۲۲ اسفند
جشن نیکوکاری در حالی از امروز (۱5 اسفند) آغاز شده و تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد که همزمان ۸۰۰۰ مرکز نیکوکاری در برگزاری این جشن همکاری می‌کنند. جشن نیکوکاری هر سال در اسفندماه مصادف با ایام تاسیس کمیته امداد، توسط کمیته امداد به صورت سراسری و با هدف ترویج خیر و احسان و جذب کمک‌های مردمی برای محرومان و نیازمندان برگزار می‌شود؛ به گونه‌ای که کمیته امداد هر ساله در آستانه سال جدید، برای تامین بسته‌های معیشتی و پوشاک و لوازم ضروری خانواده‌های نیازمند، همچنین جذب کمک‌های خیران، در سراسر کشور پایگاه‌هایی را در مدارس و میعادگاه نماز جمعه در شهرستان‌ها و استان‌ها برپا می‌کند و در همین راستا این مراکز نیکوکاری آماده جذب کمک‌های مردمی هستند. حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در این باره گفت: رویکرد کمیته امداد، حضور و مشارکت مردم در عرصه خیر و احسان است و به همین منظور بیش از ۸۰۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح کشور فعال شده‌اند. وی با بیان اینکه کمیته امداد راهبری عرصه خیر و احسان را بر عهده دارد، اضافه کرد: بیش از ۶ میلیون خیر و نیکوکار در این شبکه مشارکت دارند. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری، خاطرنشان کرد: جشن نیکوکاری تا ۲۲ اسفند در مدارس، معابر و مصلی‌ها برگزار می‌شود. آسوده تاکید کرد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۹۱۹ برای جذب کمک‌های مردمی و کد دستوری #۱۲* برای سهولت بیشتر در ارائه کمک‌ها از طریق تلفن همراه در جشن نیکوکاری در نظر گرفته شده است.

Page Generated in 0/0060 sec