printlogo


کد خبر: 277705تاریخ: 1402/12/15 00:00
اخبار

اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر آیت‌الله امامی‌کاشانی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر پیکر آیت‌الله امامی‌کاشانی نماز اقامه کردند. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی صبح روز گذشته با حضور در کنار پیکر عالم خدوم و متقی، آیت‌الله امامی‌کاشانی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن عالم بزرگوار نماز اقامه کردند.
همچنین مراسم تشییع پیکر مرحوم امامی‌کاشانی ساعت ۱۰ صبح روز گذشته در مدرسه عالی شهید مطهری با حضور مردم تهران و طلاب علوم دینی و برخی مقامات لشکری و کشوری در میدان بهارستان برگزار شد. در این مراسم، «محمد مخبر» معاون‌اول رئیس‌جمهور، «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، «حجت‌الاسلام کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران، «علی لاریجانی» مشاور مقام معظم رهبری، «مصطفی پورمحمدی» دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران، «حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری» رئیس دیوان عالی کشور و همچنین تعدادی از منتخبان مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
مرحوم آیت‌الله امامی‌کاشانی در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد و از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شد اما ۲۶ بهمن‌ماه به دلیل کهولت سن از ادامه حضور در این انتخابات انصراف داد. آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی دهم مهر ۱۳۱۰ در شهر کاشان متولد شد. ایشان متولی و مدیر مدرسه عالی شهید مطهری، نماینده تهران در 5 دوره مجلس خبرگان رهبری (از ابتدای تاسیس این مجلس) و امام جمعه موقت تهران از هشتم آبان ۱۳۶۰ بود.
***
اراده راسخ ایران و الجزایر برای تقویت همکاری‌های مشترک
در پایان سفر رئیس‌جمهور کشورمان به الجزایر، ۲ کشور در بیانیه‌ای رسمی، ضمن ابراز رضایت از کیفیت و نتایج مثبت گفت‌وگوها، بر اراده راسخ طرفین برای تقویت بیشتر همکاری‌های مشترک تاکید کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «در حوزه اقتصادی، ۲ طرف بر لزوم تقویت ارتباطات بین بخش‌های دولتی و خصوصی ۲ کشور برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری و همچنین تقویت همکاری‌ها در زمینه‌ اقتصاد و توسعه در ۲ کشور در زمینه‌هایی مانند صنایع نفت و گاز، فناوری‌های جدید، زیرساخت‌ها، برق، داروسازی، صنعت خودرو، ترانزیت، گمرک و گردشگری تأکید کردند». در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «درباره مسائل جاری مورد علاقه، ۲ طرف عزم خود را برای تقویت رایزنی، هماهنگی و گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در محافل بین‌المللی، با احترام به اصول کلی حقوق بین‌الملل و هنجارهای بین‌المللی مانند حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی ۲ کشور، عدم مداخله در امور داخلی کشورها، خودداری از توسل به زور یا تهدید به آن در روابط بین‌الملل، رعایت اصل حسن همجواری و همچنین حل‌وفصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و روش‌های مسالمت‌آمیز و تأکید بر ضرورت اصلاح نظام بین‌الملل، از طریق اصلاحات در سازمان ملل و بویژه شورای امنیت، مورد تأکید مجدد قرار دادند».
***
دیدار وزرای دفاع ایران و قطر
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همتای قطری خود در دوحه، پایتخت این کشور دیدار کرد.
امیر سرتیپ آشتیانی، وزیر دفاع ایران با خالد بن محمد العطیه، معاون نخست‌وزیر و وزیر دولت در امور دفاعی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار ۲ طرف درباره موضوعات مورد علاقه و راه‌های ارتقا و توسعه آنها بحث و تبادل نظر کردند.
***
عملیات روانی دشمن برای انتخابات شکست خورد
سخنگو و مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران با اشاره به یک سال و نیم فعالیت پرحجم، مداوم و برنامه‌ریزی شده دشمن برای زیر سوال بردن انتخابات در ایران، گفت: هزینه‌های سنگینی انجام دادند، تولیدات رسانه‌ای زیادی داشتند و طراحی بسیار دقیقی اعمال کردند که بخشی از آن ناظر به ضعف‌های ما بود و تلاش داشتند انتخابات را از رونق بیندازند اما شکست خوردند.
سردار پاسدار رمضان شریف در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان کرمان اظهار داشت: حتی قبل از اینکه رای‌ها شمرده و اعلام رسمی شود، یک خبرنگار مشهور آمریکایی اعلام کرد مشارکت در انتخابات در ایران ۹ درصد است و هر کس غیر از این بگوید، اشتباه کرده است. وی تاکید کرد: هرگز امکان این نیست که قبل از باز شدن صندوق‌های رای با وجود همه نظرسنجی‌ها کسی بتواند با این قاطعیت خبر اول تولید کند، به صورتی که این خبر اول، مبنا و مرجع همه رسانه‌ها شود اما حتی نزدیک‌ترین جریان‌های رسانه‌ای آمریکا به این رویکرد، روی خوش نشان ندادند و این خطای رسانه‌ای شاید بی‌سابقه باشد. سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بالای ۴۰ درصد مشارکت مردم در انتخابات اعلام شد، افزود: باید با تمام وجود از ملت فهیم، هوشمند و زمان‌شناس ایران اسلامی تشکر کرد که زیر بمباران 1.5 ساله رسانه‌های دشمن دچار خطای محاسباتی نشدند و همچنان به نظام، انقلاب و آرمان‌های شهیدان، امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پایبندی نشان دادند.

Page Generated in 0/0053 sec